همه چیز درباره بزرگترین الماس سبز جهان درسدن: نمادی از شانس خوب

همه چیز درباره بزرگترین الماس سبز جهان درسدن: نمادی از شانس خوب
این برلیان  حدود 40.701 قیراط (40 قیراط و هفتاد سوت ) وزن دارد و در حال حاضر در تالار سبز در شهر درسدن می باشد. رنگ این سنگ الماس ، به رنگ سبز روشن می باشد.  

الماس سبز درسدن بزرگترین و بهترین الماس سبز طبیعی است که تا کنون کشف شده است و تاریخ غنی آن به قرن هجدهم بازمی‌گردد. مانند بسیاری از الماس های معروف جهان، این جواهر با شایعاتی همراه است که هرگز از جذابیت و جذابیت خود دست بر نمی دارند.

عکس الماس سبز - درسدن - سایت زر

الماس های رنگی بسیار کمیاب هستند و الماس های سبز به ویژه چنین هستند. به همین دلیل، آنها به شدت مورد علاقه کلکسیونرها و جواهرسازان هستند. هر سنگ قیمتی سبز رنگی که می بینید به احتمال زیاد زمرد است تا الماس سبز، اما وجود دارد.

شما می توانید مقاله راهنمای جامع الماس سبز که منشاء، معنا و ارزش الماس سبز را بیان می کند بخوانید:

الماس سبز چیست؟

الماس سبز از خانواده الماس های فانتزی رنگ است. این الماس به اندازه هر الماس شفاف دیگری است، اما تحت شرایط خاصی توسعه یافته است که رنگ سبز منحصر به فردی به آن بخشیده است.

تاریخچه الماس سبز درسدن

تاریخچه الماس سبز درسدن که به نام Dresden Green نیز شناخته می‌شود، نام خود را از درسدن، پایتخت زاکسن در آلمان گرفته است. تاریخ اکتشاف این الماس سبز به اوایل قرن ۱۸ هند بازمی‌گردد، جایی که به احتمال زیاد در معادن کولور، نزدیک گلکوندا کشف شد.

این الماس سبز، احتمالاً ناهموار، توسط تاجر مشهور الماس مستقر در لندن، مارکوس موزس، خریداری شد و بعداً این سنگ الماس سبز با ارزش موردتوجه جورج اول، پادشاه بریتانیای کبیر و ایرلند، از سال ۱۷۱۴ تا ۱۷۲۷ میلادی قرار گرفته شد.

عکس بزرگترین الماس سبز جهان : الماس درسدن

اولین گزارش در مورد الماس سبز درسدن در یک روزنامه لندنی در تاریخ ۲۵ اکتبر ۱۷۲۲ منتشر شد. این نسخه شامل مقاله‌ای بود که گزارش می‌داد این الماس سبز بزرگ برای فروش به قیمت ۱۰۰۰۰ پوند به پادشاه جورج ارائه شده است.

چهار سال بعد، در نامه‌ای توسط بارون گوتیه درسدنی به سفیر وقت لهستان در لندن در سال ۱۷۲۶ نوشته شد و درباره الماس سبز درسدن صحبتی به میان آمد. گوتیه در نامه خود گفت که الماس سبز به فردریک آگوستوس اول به قیمت ۳۰۰۰۰ پوند پیشنهاد شده است و علی‌رغم تلاش‌های مارکوس موزس، هیچ یک از پادشاهان از فرصت خرید این جواهر استفاده نمی‌کنند.

الماس سبز قیمتی - درسدن

بعداً، موسی الماس را به دلس تاجر هلندی فروخت، او نیز به نوبه خود، در نمایشگاه سالانه لایپزیگ در سال ۱۷۴۱، الماس سبز درسدن را به پسر فردریک آگوستوس اول، فردریک آگوستوس دوم ساکسونی فروخت. قیمت واقعی خرید  الماس سبز درسدن ۴۰۰۰۰۰ تالر، مبلغ غیرقابل‌تصوری در آن زمان در نامه‌ای به فردریک کبیر فاش شد.

فردریک آگوستوس دوم به جواهرساز دربار خود، یوهان ملکیور دینگلینگر، مأموریت داد تا الماس سبز رنگ را در تزئین نشان سفارش پشم طلایی که بعداً به دلایل نامعلومی برچیده شد، بگنجاند. در سال 1746، الماس سبز درسدن به یک پشم طلایی جدید سوار شد که دارای دو الماس معروف الماس سبز و سفید درسدن یک الماس کوسنی شکل ۴۹٫۷۱ قیراطی بود. این کار توسط آندره ژاک پالارد، زرگر استاد جنوا تکمیل شد.

عکس الماس سبز درسدن بزرگترین و بهترین الماس سبز طبیعی - سایت زر

با شروع جنگ هفت ساله (۱۷۵۶-۱۷۶۳) که به طور گسترده به‌عنوان اولین درگیری جهانی در تاریخ در نظر گرفته می‌شود، گنجینه‌های جواهرات به جنوب شرقی درسدن منتقل شدند.

با پایان جنگ، کل مجموعه بازگشت و پشم طلایی پولارد از بین رفت. در سال ۱۷۶۸، دیس‌باخ، جواهرساز پراگ، بخش دست نخورده‌ای را که رنگ درسدن گرین را نگه می‌داشت، به همراه دو الماس بزرگ بی‌رنگ و بسیاری از سنگ‌های کوچک‌تر، به‌صورت زیورآلات کلاه قرار داد. این مکان همان چیزی است که تا به امروز باقی‌مانده است.

الماس سبز درسدن باقی‌مانده است. خانه دائمی آن تا به امروز است و در کنار بسیاری از گنجینه‌های باشکوه دیگر قابل مشاهده است.

بزرگترین الماس جهان رنگ سبز - سایت زر

از ۱۳ اکتبر ۲۰۰۰ تا ۱۷ ژانویه ۲۰۰۱، الماس سبز درسدن در گالری زمین‌شناسی هری وینستون در مؤسسه اسمیت سونیان، در کنار الماس امید به نمایش گذاشته شد.

 از ۲۵ نوامبر ۲۰۱۹ تا ۳ ژانویه ۲۰۲۰، این الماس به‌عنوان بخشی از نمایشگاه ویژه "ساخت شگفتی‌ها: علم و شکوه در دادگاه‌های اروپا" در موزه متروپولیتن نیویورک به امانت بود.

این یک پیچ‌وتاب از سرنوشت است که تقریباً شبیه یک داستان عاشقانه به نظر می‌رسد، این‌طور نیست؟

 

منبع خبر: اختصاصی سایت زر
  ۸ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۲۰:۵۶ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد