الماس قرمز چیست؟ داستان الماس قرمز، قیمت و تاریخچه

الماس قرمز چیست؟  داستان الماس قرمز، قیمت و تاریخچه
الماس قرمز چیست؟ سؤالی است که برای بسیاری از افراد پیش می‌آید. زمانی که اسم الماس را می‌شنویم، بیشتر ما به تصویری از الماس سفید می‌اندیشیم. اگر قرار باشد الماسی را به تصویر بکشیم، به سراغ رنگ سفید می‌رویم.

الماس قرمز چیست؟ سؤالی است که برای بسیاری از افراد پیش می‌آید. زمانی که اسم الماس را می‌شنویم، بیشتر ما به تصویری از الماس سفید می‌اندیشیم و همیشه برای انتخاب حلقه ازدواج طلا و حلقه نامزدی طلا اولین انتخاب الماس سفید برای ما می باشد. اگر قرار باشد الماسی را به تصویر بکشیم، به سراغ رنگ سفید می‌رویم. در بیشتر مواقع در فیلم‌ها و سریال‌ها یا در تبلیغات برای نشان دادن جواهری گران‌قیمت، الماس را به نمایش می‌گذارند و به این منظور از الماس سفید استفاده می‌کنند. برای همین این سؤال مطرح می‌شود که اگر الماس سفید است، قرمز بودن رنگ برخی الماس‌ها چه دلیلی دارد؟

الماس قرمز چیست؟

در تجارت خرید طلا و جواهر گرانبها، هیچ موردی به اندازه الماس قرمز وجود ندارد. نادر بودن، رنگ‌آمیزی و عجیب‌وغریب بودن آن باعث می‌شود که کلکسیونرها و مالکان خصوصی آن را به شدت مورد توجه قرار دهند، اما برچسب قیمت محدودیت‌های زیادی را در مورد اینکه چه کسی می‌تواند مالک آن باشد، ایجاد می‌کند.

یافتن الماس قرمز بسیار دشوار است و فقط در مناطق معدنی خاص یافت می شود. این مقاله نگاهی عمیق تر به داستان الماس قرمز، ارزش و تاریخچه آن دارد.

الماس قرمز چه نوع الماسی می باشد؟

الماس درواقع شکل جامدی از عنصر کربن است که در دما و فشار زیاد ساختاری خاص و بلوری پیدا کرده و به شکل الماس درآمده است. برای بیشتر سنگ‌های قیمتی و جواهرات، رنگی بودن آن‌ها به‌معنای وجود عنصری اضافه یا ناخالصی است. برای بیشتر رنگ‌های الماس هم این مورد صادق است. الماس‌هایی دارای رنگ صورتی یا آبی یا دیگر رنگ‌ها به‌دلیل وجود ناخالصی به این رنگ درآمده‌اند. همین امر تا مدت‌ها گوهرشناسان را سردرگم می‌کرد؛ زیرا الماس قرمز جواهری کاملاً خالص است.

الماس قرمز چه نوع الماسی می باشد؟

از بین الماس های فانتزی رنگ، قرمز نادرترین است. سایر الماس های فانتزی رنگ در سایه های بنفش، نارنجی، سبز، صورتی و آبی هستند. تفاوت بین الماس قرمز و سایر الماس های رنگی در ترکیب شیمیایی آن است. الماس های قرمز کاملاً کربنی هستند، در حالی که سایر الماس ها دارای نقص ها و ناهماهنگی های جزئی در ترکیبات خود هستند که رنگ های منحصر به فرد خود را به آنها می بخشد.

الماس های قرمز آنقدر کمیاب هستند که تا به حال بیش از سی الماس پیدا نشده اند و اکثر آنها بسیار کوچک هستند. آنها فقط در آفریقا، استرالیا، آمریکای جنوبی، روسیه و هند استخراج شده اند که استرالیا پرکارترین تولیدکننده آن است.

شما هم گیج و سردرگم شدید؟ چطور ممکن است یک الماس خالص قرمز رنگ باشد؟ برای پی بردن به اینکه الماس قرمز چیست، نیاز داریم تا کمی اطلاعات بیشتر درباره این سنگ ارزشمند، زیبا و قیمتی به دست بیاوریم. در ادامه این مقاله به‌طورکلی به تمامی ویژگی‌های این سنگ و راه‌های تشخیص آن خواهیم پرداخت.

دلیل قرمز بودن الماس قرمز

قرمز یکی از نادرترین رنگ‌ها برای الماس است. دیگر رنگ‌های فانتزی که برای الماس وجود دارند، به‌دلیل وجود ناخالصی‌هایی مانند نیتروژن یا بور در ترکیب الماس هستند. سنگ الماس قرمز یک الماس خالص بوده که تنها از عنصر کربن تشکیل شده است. این خلوص تا مدت‌ها گوهر شناسان را از بیان دلیل رنگ قرمز این الماس عاجز کرده بود. امروزه کارشناسان معتقد هستند که دلیل قرمز بودن رنگ این سنگ، تغییر شکلی نادر در ساختار الماس است.

دلیل قرمز بودن الماس قرمز چیست

برای فهمیدن جواب سؤال الماس قرمز چیست، باید بدانید که اگر در زمان تشکیل سنگ الماس، افزایش تنش رخ دهد؛ این افزایش تنش سبب ایجاد عیوبی در شبکه نور شده و باعث خم شدن یا شکستن آن می‌شود. این تغییر ساختار دلیلی است که باعث به وجود آمدن الماس قرمز می‌شود. این رنگ از الماس نادرترین نوع الماس است. تا به امروز تنها 30 عدد از این جواهر گران‌قیمت (الماس قرمز خالص) یافت شده است.

آیا سنگ الماس قرمز گران‌قیمت است؟

در این بخش از مقاله به قیمت این سنگ‌های زیبا می‌رسیم. پیش‌تر نیز گفته شد که الماس قرمز چیست؛ به همین دلیل واضح است که چنین سنگی تا چه اندازه کمیاب بوده و گران‌قیمت است؛ اما این قیمت گزاف مربوط به سنگ‌های الماس خالصی می‌شود که توسط تنش و فشار به رنگ قرمز درآمده‌اند.

آیا سنگ الماس قرمز گران‌قیمت است؟

بااین‌حال نمونه‌های دیگری هم از سنگ الماس قرمز وجود دارد. معادنی وجود دارند که در آن‌ها به‌دلیل وجود برخی ناخالصی‌ها الماس به رنگ قرمز درمی‌آید. الماس قرمز خام نیز مانند تمامی الماس‌های خام قابلیت استفاده شدن در صنعت جواهرات را ندارد؛ اما این سنگ‌ها پس از تراش‌کاری در تولید جواهرات مورداستفاده قرار می‌گیرند.

الماس‌های قرمزی که به‌دلیل وجود ناخالصی به این رنگ درآمده‌اند نیز کمیاب هستند. درست است که این مدل الماس به اندازه نمونه خالص کمیاب نیست؛ ولی همچنان این رنگ برای الماس به‌سختی پیدا می‌شود. اگر از الماس‌های قرمز در تولید جواهرات استفاده شده باشد، قطعاً آن جواهر قیمت بالایی خواهد داشت.

امکان خرید الماس سرخ با قیمتی کمتر وجود دارد؟

یک خبر خوب در این بخش از مطلب «الماس قرمز چیست» وجود دارد! شاید شما هم تمایل داشته باشید از الماس قرمز استفاده کنید؛ ولی قیمت بالای آن مانع از این شود که توان خرید چنین جواهری را داشته باشید. در برخی حالات برای رسیدن به الماس به رنگ قرمز از تکنیک اصلاح رنگ استفاده می‌شود.

قیمت الماس قرمز

در این روش الماس‌هایی که رنگ قهوه‌ای، بنفش یا نارنجی دارند، به کمک اصلاح رنگ به الماس‌هایی با رنگ قرمز تبدیل می‌شوند. در این حالت قیمت الماس قرمز تا حد زیادی افت پیدا می‌کند و بسیاری از افراد توانایی خرید این جواهرات را پیدا خواهند کرد.

لازم است این نکته را متذکر شویم. وجود ناخالصی در الماس، این سنگ را بی‌ارزش نمی‌کند؛ حتی اعمالی مثل تغییر رنگ نیز از ارزش الماس نخواهند کاست. درست است که الماس‌های بسیار کمیاب و خالص قرمز به‌دلیل تعداد کمی که دارند، قیمتی بسیار بالاتری خواهند داشت؛ اما یک سنگ الماس همیشه یک سنگ الماس و جزوی از درخشان‌ترین و ارزشمندترین سنگ‌های زینتی است.

چگونه الماس قرمز رنگ را با یاقوت سرخ اشتباه نگیریم؟

ممکن است برخی افراد برای تشخیص الماس‌هایی که رنگ قرمز دارند، دچار مشکل شده و نتوانند فرق الماس سرخ یا از یاقوت کبود یا سرخ تشخیص دهند. در اینجا است که باید حتماً به مشخصات الماس قرمز توجه کنید. ازآنجایی‌که الماس قرمز هم نوعی الماس است، ویژگی‌های الماس را خواهد داشت. البته تشخیص الماس یک کار تخصصی است و شما برای رسیدن به یک جواب قطعی باید از یک جواهرشناس زبده کمک بگیرید.

چگونه الماس قرمز رنگ را با یاقوت سرخ اشتباه نگیریم؟

البته حالا که شما می‌دانید الماس قرمز چیست، می‌توانید از فروشگاه‌های معتبری که درزمینه فروش طلا و جواهر فعالیت دارند، اقدام به خرید این سنگ ارزشمند کنید. در این صورت خیالتان از بابت اصل بودن الماس سرخ راحت بوده و نیازی هم به بررسی‌های تخصصی نخواهید داشت.

نگاهی به عظمت و زیبایی الماس سرخ

در آخرین بخش از مقاله «الماس قرمز چیست» می‌خواهیم نگاهی به بزرگترین الماس قرمز جهانبیندازیم. برلیان سرخ که با نام redshield یا سپر سرخ شناخته می‌شود، بزرگ‌ترین الماس سرخ جهان است که روی تاج ملکه انگلیس قرار گرفته جزو ارزشمندترین الماس‌های سرخ جهان به‌شمار می‌رود. این الماس به شرکت Moussaieff Jewelers LTD تعلق دارد.

عکس الماس سرخ یا عکس الماس قرمز

سپر سرخ در سال 1990 میلادی و در کشور برزیل کشف شده است. این الماس خاص و ارزشمند 5.11 قیراط وزن دارد و جزوی از لیست بزرگ‌ترین الماس‌های جهان نیز قرار گرفته است. رد شیلد در سال 2011 توسط شرکت Moussaieff Jewelers LTD به قیمتی نامعلوم (در برخی منابع این قیمت 20 میلیون دلار تخمین زده شده است؛ اما منبعی معتبر این قیمت را تأیید نکرده است.) از شرکت William Goldberg خریداری شد و ازآن‌پس دیگر قیمت‌گذاری نشده و تنها در تالار مشاهیر به نمایش درمی‌آید.

اگر تمایل دارید که درمورد سایر جواهرات و سنگ‌های زینتی یا قیمت آن‌ها اطلاعات بیشتری کسب کنید، می‌توانید به سایت فروشگاه اینترنتی طلا و جواهر زر مراجعه کنید. در این سایت اطلاعات زیادی درباره سنگ‌های زینتی یا جواهرات و طلا وجود داشته و حتی امکان خرید مستقیم زیورآلات در این سایت فراهم است.

سوالات متداول:

الماس قرمز چه نوع الماسی می باشد؟
S ChevronDown 18 N

الماس‌هایی دارای رنگ صورتی یا آبی یا دیگر رنگ‌ها به‌دلیل وجود ناخالصی به این رنگ درآمده‌اند. همین امر تا مدت‌ها گوهرشناسان را سردرگم می‌کرد؛ زیرا الماس قرمز جواهری کاملاً خالص است.

دلیل قرمز بودن الماس قرمز چیست؟
S ChevronDown 18 N

سنگ الماس قرمز یک الماس خالص بوده که تنها از عنصر کربن تشکیل شده است. این خلوص تا مدت‌ها گوهر شناسان را از بیان دلیل رنگ قرمز این الماس عاجز کرده بود. امروزه کارشناسان معتقد هستند که دلیل قرمز بودن رنگ این سنگ، تغییر شکلی نادر در ساختار الماس است.

چگونه الماس قرمز رنگ را با یاقوت سرخ اشتباه نگیریم؟
S ChevronDown 18 N

ممکن است برخی افراد برای تشخیص الماس‌هایی که رنگ قرمز دارند، دچار مشکل شده و نتوانند فرق الماس سرخ یا از یاقوت کبود یا سرخ تشخیص دهند. در اینجا است که باید حتماً به مشخصات الماس قرمز توجه کنید.

منبع خبر: اختصاصی سایت زر
  ۱ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۶:۵۱:۴۰ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد