مصارف تزئينی و صنعتی طلا

مصارف تزئينی و صنعتی طلا
بيشترين مورد مصرف طلا در ساخت جواهرات و وسايل زينتي است كه برمي‌گردد به خواص ويژه اين فلز از جمله: مقاومت در برابر اكسيد شدگي و تيره شدگي، جلا و رنگ زيباي آن و همچنين اثر آرام‌بخش آن بر اعصاب .
كشورهاي خاورميانه مجموعاْ از نظر تقاضاي طلا در رده دوم قرار دارند. ايالات متحده آمريكا با متوسط تقاضاي 350 تا 450 تن در رده سوم قرار دارد، به عبارتي هند به تنهايي مصرف بالاتري از مجموع كشورهاي خاورميانه و ايالات متحده آمريكا دارد. در رده‌هاي بعدي چين و كشورهاي اروپايي قرار دارند. عربستان سعودي و تركيه در رده‌هاي ششم و هفتم واقع شده‌اند. بيشترين مورد مصرف طلا در ساخت جواهرات و وسايل زينتي است كه برمي‌گردد به خواص ويژه اين فلز از جمله: مقاومت در برابر اكسيد شدگي و تيره شدگي، جلا و رنگ زيباي آن و همچنين اثر آرام‌بخش آن بر اعصاب .
انواع آلياژهاي طلا در صنعت ارزش روزافزوني پيدا کرده است. طلا در صنايع و نيز سيستم هاي دفاعي با تکنولوژي بسيار مدرن کاربرد دارد. اين فلز در انواع زيادي از لوازم الکترونيکي حالت جامد، در وسايل ثبت و کنترل صنعتي و تجهيزات مقاوم به خوردگي، در فرآيندهاي شيميايي به کار برده مي شود. مصرف صنعتي طلا در سال 1983 حدود يک ميليون اونس بوده اما مصرف آن در کاربردهاي حساس مستقيم مانند الکترونيک و سخت افزار نظامي، احتمالا به طور قابل ملاحظه اي کمتر مي باشد. در ميان موارد استفاده ي استراتژيک و صنعتي طلا، مهم ترين استفاده ي آن در لوازم الکترونيکي به ويژه در بردهاي مدار چاپي اتصالات کنتاکتورهاي اصلي، مدارهاي مينياتوري و به عنوان يک دو پانت در بعضي از نيم رسانا ها را مي توان نام برد.
منبع: پايگاه ملي داده هاي علوم زمين كشور
- مقالات مرتبط:
منبع خبر: گردآوری:گروه زر
  ۱۶ دی ۱۳۸۹ ساعت ۹:۲۶:۵ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد