استیو بالمر، ريیس و مدیرعامل شرکت مایکروسافت

استیو بالمر، ريیس و مدیرعامل شرکت مایکروسافت
استیو بالمر سپس به دانشگاه‌هاروارد رفت و در سال 1977 با افتخار با مدرک لیسانس از دو رشته ریاضی و اقتصاد فارغ‌التحصیل شد. او در دوران تحصیل رهبری تیم فوتبال هاروارد را بر عهده داشت و علاوه‌بر آن برای روزنامه هاروارد کریمسون و مجله هاروارد ادوکت نیز کار می‌کرد.
استیو بالمر که از سال 2000 ريیس و مدیرعامل شرکت مایکروسافت بوده، در سال 2009 با ثروت 11 میلیارد دلار توسط سایت فوربز به عنوان بیست‌ونهمین ثروتمند دنیا معرفی شده است. ثروت او در سال 2010 در حدود 5/14 میلیارد دلار تخمین زده شده است. بالمر اولین فردی در دنیا می‌باشد که بدون اینکه موسس یا خویشاوند موسس یک شرکت باشد، میلیاردر شده است. او تمام دارایی خود را تنها از راه کارمندی شرکت مایکروسافت بدست آورده است.
استیون آنتونی بالمر (Steven Anthony Ballmer) در 24 مارس سال 1956 در ديترویت ایالت میشیگان در آمریکا متولد شد. پدر او یک دو رگه سوئیسی- آمریکایی و مادرش نیز یک دورگه یهودی- آمریکایی اهل بلاروس بود. استیو در شهر فارمینگتون هیل در ایالت میشیگان بزرگ شد. وی در سال 1973 از مدرسه «ديترویت کانتری دی»، یک کالج خصوصی در بورلی هیلز ایالت میشیگان، فارغ‌التحصیل شد. او در حال حاضر یکی از اعضای هيات‌مدیره این کالج است.
استیو بالمر سپس به دانشگاه‌هاروارد رفت و در سال 1977 با افتخار با مدرک لیسانس از دو رشته ریاضی و اقتصاد فارغ‌التحصیل شد. او در دوران تحصیل رهبری تیم فوتبال هاروارد را بر عهده داشت و علاوه‌بر آن برای روزنامه هاروارد کریمسون و مجله هاروارد ادوکت نیز کار می‌کرد. استیو سپس به مدت دو سال به عنوان دستیار مدیر تولید در شرکت «پروکتر اند گمبل» مشغول به کار شد. وی در آنجا با جفری آر اینلت که بعدها مدیرعامل شرکت جنرال الکتریک شد، در یک اتاق کار می‌کرد. بالمر مدتی برای تحصیل در رشته MBA به مدرسه تجارت دانشگاه استنفورد رفت، اما در سال 1980 تحصیل در این دانشگاه را برای پیوستن به شرکت مایکروسافت رها کرد.
استیو بالمر در 11 ژوئن سال 1980 به عنوان بیست و چهارمین کارمند مایکروسافت مشغول به کار شد. او اولین مدیر بازرگانی بود که بیل گیتس استخدام کرد. وجه مشخصه عملکرد بالمر، رهبری و اشتیاق او در کار بود. بالمر عاشق کار کردن در مایکروسافت بود. در بدو ورود او به شرکت حقوق 50000 دلاری به علاوه درصدی از مالکیت شرکت به او پیشنهاد شد. زمانی که شرکت مایکروسافت در سال 1981 به طور قانونی به ثبت رسید، بالمر مالک 8 درصد سهام شرکت بود. او ريیس بخش‌های متعددی در شرکت مایکروسافت از جمله «بخش توسعه سیستم عامل‌ها»، «بخش عملیات» و «بخش فروش و پشتیبانی» بوده است. استیو در سال 1998 به مقام ریاست شرکت رسید که باعث شد قدرتش در شرکت به طور روز افزون زیاد شود. وی در سال 2000 رسما عنوان مدیرعامل شرکت را دریافت کرد. او از آن زمان مدیریت کامل شرکت را به عهده گرفته که شامل انجام ماموریت شرکت نیز می‌شد. هم‌اکنون در حالی که بیل گیتس بخش فنی را زیر نظر دارد، بالمر امور مالی را هدایت می‌کند. در سال ۲۰۰۳ بالمر 3/8 درصد از سهام خود را فروخت و به این ترتیب مالکیت 4درصد از سهام شرکت را برای خود حفظ کرد. بالمر طی این سال‌ها نقش‌های مختلفی در مایکروسافت به عهده گرفته است. بالمر به عنوان نایب ريیس بخش فروش و پشتیبانی، مسوولیت تمام فعالیت‌های مربوط به فروش، پشتیبانی و بازاریابی را بر عهده داشته است. او در دهه 90 یک مدل جدید برای خدمت‌رسانی گسترده به مشتریان ایجاد کرده و ارتباطات بلندمدت و گسترده‌ای با مشتریان شرکت دارد و تاکنون توانسته این روابط را حفظ کند.
بالمر همچنین مسوول کانال‌های زنجیره تامین شرکت بوده و در ارتباطات خارجی استراتژیک شرکت بسیار مفید عمل کرده است. او یکی از اعضای تیم رهبری مایکروسافت است که به همراه گیتس و مدیران اجرایی دیگر، مسوول برنامه‌ریزی استراتژیک و برنامه‌ریزی کسب‌وکار گسترده برای کل سازمان می‌باشند. این تیم بر روی نوآوری مستمر در مایکروسافت و هدایت آن در هفت کسب‌وکاری که شرکت انجام می‌دهد، متمرکز شده‌اند. مسوولیت بالمر در شرکت ارتقای اصول و عملکرد کسب‌وکار شرکت در تمام حوزه‌های کاری موجود یا در حال ظهور شرکت و افزایش رضایت مشتریان می‌باشد. بالمر همچنین برای حیات تازه بخشیدن به فضای کاری مایکروسافت تلاش می‌کند تا به این طریق شرکت هر چه بیشتر به تغییرات نیازهای مشتریان، تکنولوژی‌های جدید و تغییرات بازار پاسخگو باشد.بالمر که به صفت‌هایی مثل پرحرارت، با تمرکز، با نمک، احساساتی، صادق و پر انرژی، شناخته می‌شود، مایکروسافت را با رهبری و روح خاص پر انرژی، خود در طول این سال‌ها برانگیخته و هدایت کرده است.
وی با کانی اسنایدر ازدواج کرده و سه پسر دارد و در حال حاضر در واشنگتن زندگی می‌کند. او در اوقات فراغت به پیاده‌روی و بازی بسکتبال می‌پردازد. 
- مقالات مرتبط:
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۲ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۷:۳۰:۴۴ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد