ویکتور پینچاک، میلیاردر فولادی اوکراین

ویکتور پینچاک، میلیاردر فولادی اوکراین
ویکتور پینچاک کارآفرین و میلیاردر اوکراینی است که با ثروت 1/3 میلیارد دلار در سال 2010 در رده سیصد و هفتم فهرست میلیاردرهای مجله فوربز قرار گرفت.
ویکتور پینچاک کارآفرین و میلیاردر اوکراینی است که با ثروت 1/3 میلیارد دلار در سال 2010 در رده سیصد و هفتم فهرست میلیاردرهای مجله فوربز قرار گرفت. وی موسس و مالک اصلی گروه ایست وان یکی از شرکت‌های مشاوره سرمایه‌گذاری بین‌المللی در لندن و همچنین موسس و مالک گروه اینترپایپ، یکی از گروه‌های پیشتاز در صنعت فولاد در جهان است.
ویکتور میخایلوویچ پینچاک در 14 دسامبر سال 1960 در شهر کییو در اوکراین به دنیا آمد. خانواده او بعد از اینکه به فرزندشان اجازه تحصیل در کییو داده نشد به یک شهر کوچک صنعتی به نام دنیپروپترووسک نقل مکان کردند. ویکتور در سال 1983 از موسسه متالورژی دنیپروپترووسک فارغ‌التحصیل شد. ویکتور پینچاک در این زمینه چندین نوآوری از خود به ثبت رساند که به شکل موفقیت‌آمیزی توسط کارخانه‌های متالورژی پیشتاز در جماهیر شوروی به کار گرفته می‌شدند. وی هفت سال پس از فارغ‌التحصیلی شرکت اینترپایپ را برپایه همین نوآوری‌ها تاسیس کرد. شرکت اینترپایپ که مشتریانش شامل شرکت گازپروم و رزنفت می‌شوند،‌ یک تولیدکننده پیشتاز لوله‌های یکپارچه و چرخ‌های ریلی است. شرکت اینترپایپ در سال 2004 تبدیل به اولین شرکت اوکراین شد که به عضویت انجمن اقتصادی جهان درآمد. اینترپایپ همچنین در مبارزه علیه ایدز در محل کار بسیار فعال بوده و در سال 2004 اولین شرکت اروپای شرقی بود که به ائتلاف جهانی در کسب و کار علیه ایدز پیوست. پینچاک در سال 2004 به همراه رینات احمدوف کارخانه فولاد کریووریژاستال را به قیمت 800 میلیون دلار خریداری کرد. اولین دولت تیموشنکو در سال 2005 این کارخانه را به قیمت8/4 میلیارد دلار باز خرید.
درآمد شرکت اینترپایپ در حدود 8/1 میلیارد دلار و درآمد خالص آن در حدود 256 میلیون دلار است.
ویکتور پینچاک در سال 2006 یک شرکت مشاوره سرمایه‌گذاری به نام ایست وان را هم تاسیس کرد. پرتفولیو این شرکت شامل دارایی‌های صنعتی مثل تولیدکنندگان خط لوله،‌ چرخ‌های واگن‌های قطار، قطعات تخصصی فولادی و آلیاژی و ماشین‌آلات و همچنین شرکت‌های رسانه‌ای می‌شود. شرکت ایست وان دامنه وسیعی از خدمات را ارائه می‌کند که شامل توسعه و پیاده‌سازی استراتژی پرتفولیو، متخصصان در هر بخش، برنامه‌ریزی بلندمدت کسب و کار، پشتیبانی از تراکنش‌های بازار سرمایه و مدیریت ریسک و عملکرد می‌شود. این گروه همچنین در زمینه مسوولیت اجتماعی شرکت‌ها، نوآوری‌های اجتماعی وسیع تر و فعالیت‌های غیرانتفاعی مشاوره می‌دهد.
ویکتور پینچاک همچنین مالک چهار کانال تلویزیونی فاکتیی کومنتاری در اوکراین است. او طی دو دوره از سال 1998 تا 2006 یکی از اعضای پارلمان اوکراین،‌ ورخوونا رادا بود. پینچاک همچنین مدت‌ها است در فعالیت‌های خیرخواهانه در اوکراین فعالیت دارد. او در سال 2006 این فعالیت‌ها را تحت نام بنیاد ویکتور پینچاک یکپارچه و متحد کرد که در حال حاضر بزرگ‌ترین بنیاد خیریه خصوصی در اوکراین است.
ویکتور پینچاک از همسر اول خود جدا شده و مجددا با دختر ريیس‌جمهور سابق اوکراین،‌ لئونید کوچما،‌ ازدواج کرده و دو فرزند دارد. وی در حال حاضر ساکن کییو در اوکراین است.
الهام جوادی
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۲۲ تیر ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۱۷:۰ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد