دومین شرکت بزرگ خرده‌فروشی دنیا پس از شرکت آمازون

دومین شرکت بزرگ خرده‌فروشی دنیا پس از شرکت آمازون
مایکل اوتو، ريیس گروه آلمانی اوتو، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌هاي سفارش و فروش اینترنتی دنیا، به همراه خانواده‌اش با ثروت 7/18 میلیارد دلار در جایگاه بیست و یکم ثروتمندان جهان قرار دارد. گروه اوتو هر کالایی از اسباب بازی تا تجهیزات ساختمانی را می‌فروشد.
مایکل اوتو، ريیس گروه آلمانی اوتو، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌هاي سفارش و فروش اینترنتی دنیا، به همراه خانواده‌اش با ثروت 7/18 میلیارد دلار در جایگاه بیست و یکم ثروتمندان جهان قرار دارد. گروه اوتو هر کالایی از اسباب بازی تا تجهیزات ساختمانی را می‌فروشد.
این گروه به خاطر 30 درصد افزایش فروش اینترنتی‌اش در سال گذشته، همچنان جایگاه دومین شرکت بزرگ خرده‌فروشی دنیا پس از شرکت آمازون را حفظ کرد. مایکل اوتو متولد 12 آوریل سال 1943 در کولم در شمال لهستان است که در آن زمان در اشغال نازی‌ها بود. اوتو کارآفرین آلمانی و یکی از روسای گروه اوتو است. مایکل که پسر ورنر اوتو است، در هامبورگ بزرگ شد. او در رشته اقتصاد در مونیخ تحصیل کرد و در سال 1971 مدرک دکترای خود را دریافت کرد. وی پس از اتمام تحصیل به عضویت هيات‌مدیره شرکت پدر درآمد. در فوریه 1981 اوتو به مقام ریاست گروه اوتو ارتقا پیدا کرد.
ورنر اوتو، پدر مایکل،‌ متولد سال 1909 در انگلستان، یکی از موفق‌ترین کارآفرینان آلمان است. او در بازسازی اقتصاد آلمان پس از جنگ جهانی دوم نقش مهمی داشته است. او زمانی که پدرش ورشکسته شد و دیگر نتوانست خرج تحصیل او را بدهد، مدرسه را پیش از فارغ‌التحصیلی رها کرد. ورنر به کارآموزی در یک شرکت مشغول شد و پس از مدتی کسب‌وکار خرده‌فروشی خود را در لهستان شروع کرد. او در آن زمان به خاطر فعالیت‌های ضد هیتلر به زندان افتاد. ورنر اوتو پس از آزادی یک فروشگاه سیگار فروشی در همسایگی شهر برلین باز کرد. او در سال 1939 به شهر کولم نقل مکان کرد و در آن جا یک فروشگاه کفش باز کرد. دو فرزند اول او، اینگویلد و مایکل، در این سال‌ها متولد شدند و همسر اولش نیز او را رها کرد. اوتو که به خاطر حادثه‌ای مجروح شده بود، در بیمارستان بستری شد. او که دیگر یک مهاجر بی‌پول با دو بچه بود، پس از جنگ به هامبورگ نقل مکان کرد و یک کارخانه کوچک کفش سازی تاسیس کرد. کارخانه او پس از مدت کوتاهی ورشکسته شد و اوتو به جای آن یک کسب‌وکار سفارش پستی کفش راه‌اندازی کرد. به این شکل او با سرمایه‌ای ناچیز و تنها 4 کارمند در سال 1949 راه موفقیت خود را به سمت یکی از بزرگ‌ترین گروه‌های سفارش پستی دنیا با گردش سرمایه 15 میلیون یورو و بیش از 55 هزار كارمند آغاز کرد. او به تدریج به صنعت نساجی و کالاهای دیگر نیز وارد شد. ورنر با موفقیتی که به تدریج کسب می‌کرد، جرات ورود به بازار آمریکا در دهه 60 را پیدا کرد. او در تورنتوی کانادا شروع به ساخت گروه مدیریت املاک و دارایی‌های ساگیتا کرد. این گروه در حال حاضر بیش از 7000 آپارتمان و 140 هزار متر مربع فضای تجاری را مدیریت می‌کند. این گروه همچنین چندین پارک صنعتی راه‌اندازی کرده است. ورنر اوتو همچنین در سن 60 سالگی شروع به تاسیس یک گروه املاک و مستغلات در آمریکا به نام گروه پارامونت کرد. او همواره روی کار و نه خود تمرکز می‌کند. ورنر باور دارد كه بعد از خانواده و سلامتی، بزرگ‌ترین منبع شادی او فرصت‌های خلاقانه و نويی است که به کارآفرینان مستقل می‌دهد. شعار او این است که «همه چیز در جریان است» او فکر می‌کند افرادی که در یک جا ثابت می‌مانند و از ترس اشتباه کردن از گام برداشتن می‌ترسند، نمی‌توانند کارآفرین شوند. استراتژی نوآوری محور شرکت،‌ تشکیل هيات‌مدیره کارآ و تفویض قدرت خود به تیم‌های قوی مدیریتی، همواره از عوامل برتری ورنر بوده اند. در حال حاضر گروه اوتو در بیش از 19 کشور در قاره‌های اروپا،‌ آمریکا و آسیا فعالیت می‌کند و حوزه فعالیت‌های خود را به بخش‌های خرده‌فروشی، مالی و خدماتی گسترش داده است.مایکل اوتو و خانواده‌اش مالک املاک زیادی در کانادا و آمریکا،‌ مراکز خرید در آلمان و فروشگاه‌های زنجیره‌ای مبلمان خانه کریت اند برل هستند. اوتو که به عنوان فردی متعهد به حفظ محیط زیست شهرت دارد، مدت‌ها است که محصولاتی می‌فروشد که برای محیط زیست ضرر نداشته باشند. او در سال 1993 بنیاد مایکل اوتو را تاسیس کرد. این بنیاد نقش مهمی را در انجام مذاکرات در مورد گرم شدن زمین ایفا کرده و همچنان به فعالیت خود در این زمینه ادامه می‌دهد. مایکل اوتو ازدواج کرده و 2 فرزند دارد و ساکن هامبورگ است. ورنر اوتو 101 ساله نیز در حال حاضر با همسر 70 ساله خود زندگی می‌کند. خانواده اوتو تاکنون در فعالیت‌های خیرخواهانه زیادی نیز مشارکت داشته‌اند.
الهام جوادی
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۱۶ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۹:۲۵:۳۶ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد