لاگوست با آرم کروکوديل

لاگوست با آرم کروکوديل
کمپاني لاگوست در سال 1933 ميلادي توسط رنه لاگوست و آندره ژيلر در کشور فرانسه آغاز به کار کرد.
کمپاني لاگوست در سال 1933 ميلادي توسط رنه لاگوست و آندره ژيلر در کشور فرانسه آغاز به کار کرد. ژيلر مالک و مدير يک شرکت بزرگ توليد لباس‌هاي کشباف در فرانسه بود. آنها نام شرکت را لاگوست گذاشتند که در ترجمه لغتي به معني اصلي يا ضروري مي‌باشد.‌ اين شرکت در ابتدا شروع به توليد لباس‌هاي تنيس کرد و براي تبليغات خود نيز يک آرم کروکوديل طراحي نمود که در زمين‌هاي تنيس از آن استفاده مي‌کردند.
لاگوست آرم کروکوديل خود را بر روي سينه لباس‌هاي تنيس چاپ مي‌کرد و ادعا داشت که اولين شرکتي است که نام و لوگوي برند خود را بر روي محصولات خود قرار مي‌دهد.‌ اين شرکت علاوه بر لباس تنيس شروع به توليد و فروش لباس‌هاي گلف و قايقراني نمود.
در سال 1951 لاگوست تنوع بيشتري به محصولات خود داد. از جمله آنها طراحي لباس‌هاي رنگي تنيس علاوه بر لباس‌هاي ساده سفيد بود. در سال بعد، ‌اين لباس‌ها به آمريکا صادر شدند و براي آنها تبليغات گسترده‌اي با شعار «نماد موقعيت يک ورزشکار شايسته» انجام گرفت که تاثير زيادي روي سليقه افراد ثروتمند‌اين کشور گذاشت که هنوز هم‌اين تاثير قابل مشاهده بوده و لاگوست به عنوان يکي از برندهاي مشهور در ‌اين کشور محسوب مي‌شود.
در سال 1963 برنارد، پسر رنه لاگوست، به مديريت شرکت منصوب شد و گسترش قابل مشاهده‌اي در ‌اين شرکت ‌ايجاد کرد. در زماني که او رياست شرکت را به عهده گرفت، سالانه 300 هزار محصول به فروش مي‌رسيد. لاگوست در دهه 1970 به اوج محبوبيت خود در آمريکا دست يافت. با ‌اين شهرت، شرکت شروع به توليد محصولات ديگري از جمله عطر و ادکلن، لباس‌هاي زير، عينک آفتابي، کفش‌هاي تنيس و پياده روي، ساعت مچي و انواع کالاهاي چرمي ‌نمود.
از سال 1950 تا سال 1993 شرکتي به نام «ايزود لاگوست» امتياز فروش محصولات‌اين کمپاني را در آمريکا در اختيار داشت، به همين علت، شرکت اصلي به صورت مداوم در ‌اين منطقه فعاليت نمي‌کرد. ولي پس از آن، خود شرکت لاگوست توانست فروش انحصاري محصولاتش را مجددا‌ به دست آورد. رقيب آنها در ‌اين زمان، شرکتي به نام تايگر بود که محصولات مشابهي توليد مي‌کرد و به جاي آرم کروکوديل، يک ببر بر روي آنها قرار مي‌داد.
در سال 2005 ميلادي لاگوست ادکلن‌هاي خوشبوي مردانه جديدي توليد کرد که توسط‌اين کمپاني طراحي، توليد و روانه بازار شد. لاگوست ‌اين ادکلن را به عنوان گوهر لاگوست معرفي کرده بود.‌اين محصول براي تمامي ‌سنين بسيار مناسب بوده و جزو دسته ادکلن‌هاي نشاط آور و ميوه‌اي بود که از ترکيباتي مانند گوجه فرنگي، مرکبات، فلفل و چوب جنگلي تهيه شده و محصولي نسبتا‌ پرفروش در اروپا به شمار مي‌رفت. فعاليت ‌اين کمپاني در زمينه‌هاي عطر و ادکلن و پوشاک آقايان و خانم‌ها و کفش و محصولات چرمي ‌بود و محصولات ‌اين شرکت فرانسوي بسيار با کيفيت و پرفروش و در سراسر جهان پرطرفدار بودند.
در ‌اين سال، محبوبيت لاگوست با طراحي‌هاي «کريستوف‌ لمير» که باعث‌ ايجاد ديد بهتر و مدرن‌تري به محصولات ‌اين شرکت شد، افزايش يافت. حدود 50 ميليون از محصولات ‌اين شرکت در بيش از 110 کشور در سراسر جهان به فروش رسيد و در بيشتر مسابقات ورزشي مشاهده مي‌شد. قراردادهاي بسياري نيز با ورزشکارهاي معروف تنيس بسته شد که از جمله آنها مي‌توان به اندي راديک آمريکايي، ريچارد گسکت فرانسوي و «استانيسلاس واورينکا» برنده مدال طلاي المپيک اشاره کرد.
در ژوئن سال 2007، لاگوست فروش الکترونيکي خود را در بازار آمريکا آغاز کرد و تاکنون به شرکت‌هاي زيادي امتياز فروش و عرضه محصولات خود را اعطا کرده است. مثلا‌ شرکت سامسونت امتياز توليد و فروش جهاني کيف‌هاي لاگوست و محصولات کوچک چرمي‌ آن را در اختيار دارد.
بسياري از محصولات ‌اين کمپاني مانند کفش و پوشاک و ادکلن در اکثر کشورهاي دنيا عرضه مي‌شود. ادکلن‌هاي ‌اين کمپاني به خوشبويي و کيفيت در بازار اروپا معروف بوده و بيشتر آنها مخصوص خانم‌ها توليد مي‌شود.‌ اين کمپاني اسپانسر بسياري از مسابقات معروف ورزشي در جهان از جمله ديويس کاپ تنيس بوده است. 
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۱۹ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۶:۵۷:۵۹ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد