تصمیم گیری درباره پرسنل

تصمیم گیری درباره پرسنل
تصمیم گیری درباره پرسنل اغلب با پیامدهای وسیعی همراه است . چهار راهکار اساسی در این زمینه به کاهش خطرات کمک می کنند .
تصمیم گیری درباره پرسنل اغلب با پیامدهای وسیعی همراه است . چهار راهکار اساسی در این زمینه به کاهش خطرات کمک می کنند .
تصمیم گیری درباره پرسنل اصولاً از مهمترین تصمیم گیریها به شمار می آیند . یک شرکت را به ویژه اگر بزرگ باشد تنها می توان با کمک پول و پرسنل هدایت نمود . رؤسای با تجربه و با صلاحیت وقت بسیارزیادی را به رسیدگی به مسألۀ پرسنل اختصاص می دهند . تصمیم گیری در مورد پرسنل اعم از انتخاب ، ارتقاء مقام ، جابجایی ، تنزل دادن و اخراج تقریباً برای تمام چیزهایی که برای شرکت از اهمیت برخوردار است ، نقش تعیین کننده ایفا می نماید .
۱- نیروی انسانی ، عاملی تعیین کننده
تصمیم گیری درباره پرسنل ، ظرفیت بازدهی یک شرکت را مشخص می کند . تمام منابع یک شرکت از اهمیت برخوردارند . ولی نیروی انسانی همانند یک عامل تعیین کننده واقعی برای بازدهی ایفای نقش می نمایند .
۲- تصمیم گیری درباره پرسنل – مرکز ثقل و هسته فرهنگ شرکت داری
تصمیم گیری درباره پرسنل مرکز ثقل و هسته فرهنگ شرکت داری را تشکیل می دهد . فرقی نمی کند که شرکت چه کاری را با برنامه های در نظر گرفته شده برای تقویت یا تغییر فرهنگ شرکت داری انجام می دهد . هنگامی که اختلافی میان این برنامه ها وجود دارد ، آنگاه مردم علایم و نشانه هایی تمرکز می کنند که از تصمییم گیری درباره نیروی انسانی ناشی می شوند . این علائم و نشانه ها مهمترین منبع یأس و دلسردی ، اخراج ، اختلاف نظر ، درگیری ، تأثیر و تمسخر است .
۳- تصمیم گیری درباره پرسنل – بزرگترین عامل ریسک
در تصمیم گیری درباره پرسنل بزرگترین خطر نهفته است ، نخست به این دلیل که به سختی می توان آنها را تصحیح نمود و از این رو دارای تأثیری بلندمدت هستند . دلیل دوم آن است که تصمیمات درباره پرسنل از یک تحول حکایت دارند و نقش "علامت " را ایفا می نمایند چرا که آشکارند و آنها را نمی توان مخفی نگهداشت .
۴- ضعف در تصمیم گیری درباره پرسنل – از دست رفتن حیثیت و احترام مدیری که در تصمیم گیری درباره پرسنل ضعف از خود نشان دهد، علاوه بر مشکلاتی که در نتیجه این عمل به بار می آورد ، با این خطر مواجه است که حیثیت و احترام را در سازمانش از دست بدهد . 
منبع خبر: مدیران ایران
  ۲۵ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۲:۳۴:۲ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد