انتخاب و گزینش کارهای ارزشمند

انتخاب و گزینش کارهای ارزشمند
هیچ کاری بیهوده‌تر از این نیست که تلاش زیادی برای انجام دادن کاری به عمل آورید که اصلاً ارزش انجام دادن را ندارد.
پیتر دراکر در مقاله‌ خود به نام «مدیریت اثربخش کسب و کار» (هاروارد بیزینس ریویو ، مه – ژوئن ۱۹۶۳) گفته بود: «هیچ کاری بیهوده‌تر از این نیست که تلاش زیادی برای انجام دادن کاری به عمل آورید که اصلاً ارزش انجام دادن را ندارد. کاری را تنها به این دلیل انجام ندهید که بگویید حجم کارم افزایش یافته است. منظور من این است که شما نباید خود را مجبور و ملزم به انجام چنین کاری بدانید.»
در کتاب حاشیه‌ فرآیندها، پیتر کین به خطرات اجرای فرآیندهای غلط و نادرست پرداخته است. او هشدار می‌دهد که در بسیاری موارد، حتی بهترین سطوح پیشرفت نیز به معنای عملکرد بهتر در کسب و کار نیستند. کین بر اهمیت توسعه‌ فرآیندهایی تأکید می‌کند که ارزش جدیدی را برای افرادی به دنبال دارند که حاضرند بابت تحقق آنها هزینه کنند.
برای انتخاب و گزینش کارهای ارزشمند از کارهایی که تنها پول و وقت شما را تلف می‌کنند، به دنبال طرح ‌هایی باشید که برای مشتریان ملموس هستند، بر صلاحیت‌های محوری شما تأثیر می‌گذارند و یا شما را از رقبایتان متمایز می‌سازند. سرمایه‌گذاری‌های خود را متمرکز بر فرآیندهایی کنید که ارزشمند هستند و تنها بر اساس سنت‌ها و سبک‌های قدیمی، هر فرآیندی را دنبال نکنید. نوآوری و ابتکار می‌تواند به طور ناگهانی، فرآیندهای معمولی را به فرآیندهایی ارزشمند تبدیل سازد و فعالیت‌های معمول امروز را به فعالیت‌هایی در آینده تبدیل کند که به شدت باعث خرسندی مشتریان و سودآوری شما می شوند.
منبع خبر: نشریه میثاق مدیران
  ۲۵ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۲:۳۸:۱۹ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد