۲۴ ویژگی مدیران بهره ور

۲۴ ویژگی مدیران بهره ور
فرهنگ سازمانی؛ فرهنگ ملی و فرهنگ جهانی را به خوبی می شناسد و برای رسیدن به توسعه فرهنگی با دانایی عمل می کند.
آیا شما مدیر کار آمد و بهره وری هستید؟ آیا می دانید مدیران بهره ور چه ویژگی هایی دارند؟ به ۲۵ ویژگی مدیران بهره ور که در پی می آید توجه کنید و هر کدام از این ویژگی ها که در شما موجود می باشد علامت بزنید این ویژگی ها چنین اند؟
۱) فرهنگ سازمانی؛ فرهنگ ملی و فرهنگ جهانی را به خوبی می شناسد و برای رسیدن به توسعه فرهنگی با دانایی عمل می کند.
۲) به تمام زوایای کار و محیط پیرامون خود نگاه سیستمی و شبکه ای دارد.
۳) به نیازهای انسانی کارکنان توجه دارد و به ارزش های والای انسانی ارج می نهد.
۴) کارکنان را به کاربرد طیف های گوناگون دانش (خرد؛ معرفت) تشویق می کند.
۵) به هم افزایی (سینرژی) در فکر و عمل؛ اعتقاد قلبی دارد.
۶) زمینه های اصلاح نگرشها مهارت و افزایش دانش خود و کارکنانش را فراهم می آورد.
۷) صلاحیت های حرفه ای و فنی دارد (درخصوص حرفه خود؛ شانه به شانه آخرین فنون حرکت می کند).
۸) در پی اصلاحات است و می داند اصلاحات را از کجا آغاز و در کجا متوقف کند.
۹) مستمراً در پی شکوفایی استعدادهای خود و کارکنانش است.
۱۰) برای روشن ماندن موتور سازمانش؛ همواره خودانگیخته و پرانگیزه عمل می کند و کارکنان را انگیزه مند می سازد.
۱۱) پیش قدم ؛ خودآغازگر؛ خود پیش برنده ؛ خود ناظر و خود ارزشیاب است و دیگران را نیز به این امر دعوت می کند.
۱۲) رویارویی با مشکلات را دوست دارد و می خواهد قابلیت های خود و کارکنانش را در این زمینه ها بیازماید.
۱۳) هدف گرا؛ فرآیند گرا؛ پیشرفت گرا و توفیق گراست.
۱۴) چشم انداز مشارکتی دارد و افکار را با کارکنان در میان می گذارد و از اندیشه های خوب آنان برای ارتقای سازمان بهره می جوید.
۱۵) موازنه های معقولی بین استعدادها و انتظارات؛ قابلیت ها؛ امکانات و ... برقرار می کند.
۱۶) مدیریت اختلاف را به معنای واقعی می شناسد و برای مشاجرات از طریق مذاکره و تعامل عمل می کند.
۱۷) کارها را به نحو اثربخش واگذار می کند. وظایف و مسؤولیت ها و اختیارات مناسب را به طور صحیحی؛ منطقی و به روشنی تعریف می کند.
۱۸) برای رفع تنگناها؛ محدودیت ها؛ خلأها و نارسایی ها؛ بی وقفه می کوشد و فرصت ها و تهدیدها را به خوبی می شناسد.
۱۹) تدابیر پیشگیرانه و تصحیح کننده را به خوبی تنظیم و اعمال می کند.
۲۰) پیوسته بر پیشرفت کار طراحی؛ برنامه های عملیاتی؛ بودجه ها و هزینه ها نظارت دارد و به هدایت مستمر؛ نظارت مستمر و ارزشیابی مستمر کلیه امور می پردازد.
۲۱) نوآوری و خلاقیت را در تمام سطوح کارکنان تشخیص می دهد و زمینه های پرورش و گسترش این خلاقیت ها را فراهم می آورد.
۲۲) بحران ها را می شناسد و دراوقات بحرانی؛ با شاخص ها و پیچیدگی های معلوم و نامعلوم؛ با قاطعیت و مهارت برخورد می کند.
۲۳) در برنامه ریزی های راهبردی سازمان؛ کار گروهی و بازخورد گرفتن از بدنه را یک اصل می داند.
۲۴) به فناوری ارتباطات (ICT) و توسعه معقول و متناسب آن در سازمان معتقد است.
منبع خبر: ایده پویا
  ۲۵ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۳:۵۸:۴۷ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد