مهارت‌هاي مديريتي - خوش‌بین‌ها در كار موفق‌ترند

مهارت‌هاي مديريتي - خوش‌بین‌ها در كار موفق‌ترند
اخیرا محققان شواهدی یافته اند که نشان مي‌دهد خوش‌بین‌ها در شکار شغل و ارتقاي شغلی بهترند.
اخیرا محققان شواهدی یافته اند که نشان مي‌دهد خوش‌بین‌ها در شکار شغل و ارتقاي شغلی بهترند.
محقیقین رن کانیل ( مدرسه تجارت فویوکا ) و کاد ماسی (مدرسه مديریت ییل) و دیوید تی رابینسون ( مدرسه فویوکا)، اثر خوش‌بینی را بر جست‌وجوی شغل و ارتقاي شغلی در جامعه آماری فارغ‌التحصیلان رشته مدیریت کسب و کار پس از گذشت 2 سال از فارغ‌التحصیلی، مطالعه كردند.
نتیجه نهایی این است که: محققین در مقاله اخیر خود در اداره ملی تحقیقات اقتصادی گزارش دادند که در برخی از موارد مهم خوش‌بین‌ها بهتر از همتایان بدبین خود ( بهتر است بگوییم کمتر خوش‌بین) درخشیدند.
برای مثال‌، دانشجویان خوش‌باور مدیریت کسب و کار‌، شغل‌های هم‌وزن با همتایان خود را آسانتر و با میزان جست‌ و جوی کمتری بدست مي‌آورند. حتی نتیجه بهتر اینکه‌، 2 سال پس از زمان فارغ‌التحصیلی‌، نسبت به همتایان خود شانس بیشتری برای ارتقا دارند.
قابل توجه است که بدانید، خوش‌بین‌ها اطلاعاتی دارند که آنها را به این باور مي‌رساند و رهبری مي‌کند که مي‌توانند کار را بهتر انجام بدهند پس شغل را بهتر و راحت‌تر بدست مي‌آورند.
برای مثال‌، وقتی که محققین از دانشجویان مدیریت کسب و کار در مورد میزان احتمالی اولین بسته حقوقی در کارشان پرسیدند دانشجویان خوش‌بین میزان بیشتری را نسبت به میانگین آدم‌های بدبین پیش‌بینی کردند. اما در جامعه واقعی خوش‌بین‌ها‌، میانگین حقوقی بیشتری از همتایان خود کسب نکردند.
محققان همچنین از دانشجویان مورد مطالعه خواستار شناسایی افراد کاریزماتیک‌، کسانی که مي‌توانستند مدیرعامل شوند یا کسانی که خیلی خوش‌بین بودند شدند. در حقیقت با این کار مي‌خواستند بدانند که آیا باشخصیت بودن علت خوش‌بینی است. در کل افراد خوش‌بین در نظر اطرافیان خود و همتایان خود انسان‌هایی کاریزماتیک هستند – اما این امر فقط موفقیت تعدادی از افراد یعنی حدود 33درصد را در بازار کار توجیه می‌كرد.
پس دلیل موفقیت سایر افراد چیست؟ محققین با اطمینان نمي‌توانند دلایل آن را بیان کنند اما با استخراج از تحقیقات دیگران بیان مي‌کنند که افراد با گرایش خوش‌بینانه در مقابله با مشکلات خوب عمل می‌کنند و حاضرند تا راه‌های‌ جدید و نوینی را در صورت لزوم امتحان کنند و در نهایت نویسندگان اذعان دارند که همواره پیش‌بینی‌های مثبت محل سوال و تحقیق هستند.
جالب است بدانید که محققان تحقیقات خود را اینگونه به سرانجام مي‌رسانند که بهتر است که ظاهر شما در مقابل دیگران خوش‌بینانه باشد حتی اگر نیستید – البته نه همیشه – چرا که شکار شغل از مزایای طبیعی ظاهر خوش‌بین است.
بنابراین اگر واقعا خوش‌بین نیستید‌، مي‌توانید با تظاهر به خوش‌بینی از مزایای شغلی برخوردار شوید.
منبع: Mitsloan Management Review 
مترجم: فاطمه ابوالحسن‌لو
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۲۵ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۶:۱۹:۳۷ قبل از ظهر
نظرات (1)

حمید حیدری  ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۱۱:۴۵ قبل از ظهر

باسلام باتشکرازشما اینجانب تقاضای مقالات درمورد موفقیتهای مدیریتی رادارم .موفق باشید

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد