بنای فروشگا‌های عرضه‌کننده اقلام لوکس

بنای فروشگا‌های عرضه‌کننده اقلام لوکس
در دنیای خرده فروشی اقلام لوکس، مراکز فروش این قبیل محصولات علاوه بر عرضه، با سازوکارهای تحویل یعنی روش‌های ...

در دنیای خرده فروشی اقلام لوکس، مراکز فروش این قبیل محصولات علاوه بر عرضه، با سازوکارهای تحویل یعنی روش‌های جلب مشتری نیز آشنا هستند.

در این میان شرکت‌های تجاری با عنوان کردن دلایل منطقی سعی دارند به توجیه خرید کالاهای تجملی بپردازند. برای جواهری‌های معمولی که به صورت خانوادگی اداره می‌شوند، مشاهده فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگی که خود را به عنوان فروشگاه‌های مجرب و پیشتاز قرن ۲۱ در زمینه فروش مبلمان‌های چرمی قطور، تلویزیون های دیجیتال حاوی صفحات عریض، شگفت‌آور است. آیا به راستی جو موجود ارزش سرمایه‌گذاری را دارد؟ در این صورت از کجا باید شروع به کار کرد؟

در آغاز باید به دقت تمامی جوانب کار را در نظر گرفت. شرایط آن قدر که فکر می‌کنید ترسناک نیست. هیچ یک از بخش‌های خرده‌فروشی همانند واحدهای فروش اقلام لوکس اهمیت ندارد. جواهری‌های خانوادگی نیز باید همگام با فروشگاه‌های زنجیره‌ای و خرده‌فروشی‌های عظیم باشند تا در ارتباط با آن ها و در واقع تحت حمایت این‌گونه قدرت‌ها توان‌مند شوند. به این منظور عرضه محصولات کم نظیر و جذاب کردن محیط داخلی فروشگاه می‌تواند سبب جلب مشتریان دایمی و حفظ ثبات روند سود شود.

با وجود آن که موقعیت خرده‌فروشان به میزان قابل توجهی تحت تاثیر نگرش خریداران در دهه اخیر تغییر یافته است، تجارت از طریق اینترنت و غول‌های خرده‌فروشی همچون "وال‌مارت "Wal-Mart با عرضه انواع محصولات (همچنین جواهرات) در سطح کالاهای معمولی گسترش بیش‌تری پیدا کرده است.

از این رو جواهرفروشی‌ها نیز باید علاوه بر جذاب سازی محیط داخلی فروشگاه، مدل محصولاتشان را بر اساس شرایط تغییر داده و با آن هماهنگ کنند.

هنگامی که خریداران وارد فروشگاه شما می‌شوند، تنها انتظار ندارند که با مجموعه‌ای از جواهرات زیبا با قیمت‌های مناسب روبه رو ‌شوند زیرا با فشار دکمه ماوس رایانه به آسانی مقادیر چشمگیری از جواهرات و ساعت‌ها با نازل‌ترین قیمت‌ها در اختیار آنان جهت انتخاب قرار می‌گیرد، دنیایی از جواهرات غیرتجاری که به سختی می‌توان در میان آن‌ها زیباترین مدل‌های لوکس را یافت.

در چنین شرایطی مکان عرضه شما باید محیطی مهیج، جذاب و شادی آور باشد و به طورکامل با محیط بی روح خرید و فروش در قالب خرده‌فروشی و از طریق آنلاین متفاوت به نظر برسد. در حقیقت محصول، جو داخل و فروشنده‌های شما باید خاطره آفرین باشند و تجربه خوشایندی را در ذهن خریدار باقی بگذارند. این وضعیت به آن معنا نیست که صرف مبالغ هنگفت برای انجام این گونه امور ضروری است.

بلکه تعیین نوع مدل‌های تجاری و آینده نگری درباره آن‌هاست که اقدامی موثر تلقی می‌شود. به عبارت دیگر ذهنیت خریدار و پی بردن به دیدگاه وی نسبت به محصولات از جمله عوامل مهم به شمار می‌آید. در صورتی که می‌خواهید به علت عرضه خدمات و طرح‌های مطلوب با قیمتی متناسب شهرت یابید باید به جایگاه خود در محیط رقابتی بازار پی برده و سپس از هر جهت به ارتقای کیفی آن بپردازید.

یکی دیگر از نکات اساسی که جواهرفروشان لازم است به آن توجه کنند، وجود هنرمندان و سازندگان جواهر است که برخی آن‌ها را پشت پرده و درهای بسته قرار داده و مانع رؤیت آن‌ها و اقداماتشان توسط مشتریان می‌شوند.

گویی این قبیل افراد با کیمیا سروکار دارند و نمی‌خواهند از رمز و رموز کارشان کسی آگاه شود و این عقیده‌ای نادرست است، زیرا اگر هنرمندان از پشت پنجره فروشگاه که به سمت خیابان است، دیده شوند ‌نظر بسیاری معطوف آن‌ها خواهد شد، به این معنا که، کسانی که اغلب از ورود به مراکز جواهرفروشی واهمه دارند از روی کنجکاوی، علاقه‌مند به مشاهده کار صنعت‌گران و تعمیرکاران از نزدیک می‌شوند و زنان با دیدن آن‌ها تمایل به سفارش ساخت جواهراتی می‌یابند که در نوع خود منحصر به فرد است. در مجموع برخورد مستقیم با این گونه افراد حس اعتماد را در مردم افزایش می‌دهد و انگیزه‌ای برای جلب مشتریان بیش‌تر به شمار می‌آید.

منبع خبر: نشریه طلا جواهر
  ۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۸ ساعت ۷:۴۴:۵۷ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد