طلا سازی چیست؟ معایب شغل طلا سازی و 32 وظیفه زرگر چیست؟ | زر

طلا سازی چیست؟ معایب شغل طلا سازی و 32 وظیفه زرگر چیست؟ | زر
در این مقاله به موضوع طلا سازی و آموزش طلا سازی و همچنین ابزار طلا سازی برای شغل زرگری چیست و از کجا باید خرید پرداخته و معایب شغل طلا سازی را بیان می کنیم

طلا سازی چیست؟ شغل زرگری چیست؟ طلا سازی یا زرگری ازجمله شغل‌های بسیار وسوسه کننده است و علت آن استفاده از یک متریال بسیار باارزش است که پشتوانه‌ی دنیای پولی و اقتصادی دنیای ما را شکل می‌دهد. ما منکر فرصت‌های بی‌نظیر و آینده‌ی کاری طلا ساز نیستیم بااین‌حال شما پیش از انتخاب این شغل بهتر است بدانید که با چه موقعیت‌ها و چالش‌هایی روبه‌رو خواهید شد و لازم است انتظار روبه‌رو شدن با چه مسائلی را داشته باشید.

شغل زرگری چیست - طلا و جواهر زر

زرگر چیست؟ آموزش طلا سازی و آشنایی با ابزار طلا سازی

در ادبیات عمومی، کلمه‌ی زرگر را به شغل پرداخت طلا و ساخت ایده‌ای هنری نسبت می‌دهند. در بیان امروزی می‌توان از کلمه‌ی موجز و واضح طلا ساز استفاده کرد. دوره‌های آموزش طلا سازی نیز به‌صورت رقابتی و با مزایا و ایده‌های اساتید گوناگون در اقص و نقاط ایران در دسترس هستند. بااین‌حال، ظرافت‌های سلیقه‌ای و فکری در شغل طلا ساز زیاد است و شما برای ادامه دادن مسیر، نیاز به خلاقیت و ریزنگری بسیار دارید.

 آموزش طلا سازی - طلا و جواهر زر

ایده پردازی در مراحل ابتدایی شغل طلا سازی، کاری ساده و بعضاً هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد. بااین‌حال از یک ذهن فقیر و راحت‌طلب، ساخته نیست که بتواند در یک بازه‌ی زمانی طولانی، به‌طور مرتب به غربال ایده‌ها و ساخت جواهرات قیمتی متنوع بپردازد. شما در ابتدای مسیر خود به عنوان یک طلا ساز، کار کردن با ابزارها و دستگاه‌های متعددی را خواهید آموخت.

همچنین در مراحل پیشرفته از شما انتظار می‌رود که ایده‌هایی را به‌صورت انبوه و متناسب با نیاز بازار طراحی کنید. شما با ایده‌هایی روبه‌رو می‌شوید که نیاز به خصوصی سازی و بازطراحی دارند، درواقع بخشی از هیجان بصری جواهر لازم است تا باسلیقه‌ی عمومی افراد جامعه در تناسب باشد، درعین‌حال، شما لازم است تا با توجه به قوه‌ی خیال‌پردازی خود، ایده‌ای را به جواهر قیمتی اضافه کنید تا بتواند در بازار رقابتی طلا و جواهرات، جایگاه خود را یافته و دست شمارا تبدیل به دست بالاتر دنیای طلا سازی کند.

کارگاه طلا سازی - طلا و جواهر زر

تهیه‌ی مجموعه‌ی کاملی از ابزارهای طلا سازی می‌تواند هزینه‌های قابل‌توجهی را پیش روی شما قرار دهد. بخصوص تهیه‌ی ماشین‌ها و ابزارهای خودکار و سنگین. بااین‌حال ابزارهای ظریف و دستی طلا ساز، عموما به‌راحتی در دسترس هستند و در رنج قیمتی قابل پیش‌بینی قرار دارند.

اگر سوال شما این است که آیا قیمت ابزار طلا سازی گران است؟ لازم است به شما بگویم که برای شروع کار و ارائه‌ی ایده‌های اولیه، ابزارهای خود را به نسبت ساده‌تر از آن‌که فکر کنید تهیه خواهید کرد. چنانچه در یک کارگاه مخصوص طلا سازی و به‌صورت گروهی مشغول به کار شوید، عملاً دغدغه‌ای از بابت تهیه‌ی ماشین‌های پیچیده و سنگین نیز نخواهید داشت. نحوه‌ی استفاده از هر قطعه و ماشین نیز در دوره‌های طلا سازی به‌صورت تخصصی و مرحله‌به‌مرحله در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

ابزار طلاسازی را از کجا بخرم؟

شما تنها طلا سازی نیستید که به دنبال تهیه‌ی لوازم موردنیاز خود است. هرروز تعداد بیشتری از افراد جامعه تلاش خود را برای پیدا کردن یک موقعیت ویژه در این بازار رقابتی را به می‌گیرند و طلا سازان زیادی نیز به دنبال نو کردن ابزارهای خود و تهیه‌ی ملزومات پیشرفته‌تر هستند. فروشندگان تخصصی در این زمینه فعالیت داشته و هم‌اکنون طیف خدمات خود را به سطح اینترنت نیز آورده‌اند. چالش اصلی شما انتخاب ابزارهای مناسب و شناخت کم و کیف استفاده‌ی بهینه از هر ابزار خواهد بود.

قیمت ابزار طلا سازی - طلا و جواهر زر

یکی دیگر از ایده‌های اقتصادی و بهینه در مراحل ابتدایی می‌تواند ایده‌ی تهیه‌ی ابزار طلا سازی دست‌دوم است. شما می‌توانید این ابزارها را از فروشگاه‌های لوازم دست‌دوم و حراجی‌های عمومی تهیه کنید. برخی از مهم‌ترین ابزارهای طلا سازی را می‌توان در قالب جعبه‌ابزار طلاسازی و به‌صورت یکجا تهیه کرد. این جعبه‌ها عموما در رنج قیمتی مقرون‌به‌صرفه‌ای قرار داشته و زمان کمتری را نیز از شما بابت یک خرید اولیه و کامل از ابزارها خواهند گرفت.

معایب شغل طلا سازی را بدانید

اگر تنها به دنبال سود و منفعت مادی قصد ورود به دنیای طلا سازی را دارید، فرصت مناسبی است تا از شما بخواهم که در انتخاب خود کمی تجدیدنظر کنید چراکه حرفه‌ی طلا سازی، بیشتر از آن‌که یک انتخاب اقتصادی باشد، شمارا در پیچ‌وخم‌های دراماتیک و هنری قرار خواهد داد. پردازش ایده‌های هنری در کنار تقاضاهای خاص و ترندهای روز جامعه کار ساده‌ای نیست و شمارا در معرض انتخاب‌هایی پیچیده قرار خواهد داد.

معایب شغل طلا سازی - طلا و جواهر زر

همچنین شما به‌عنوان یک طلا ساز، مدت زیادی را پشت میز و در معرض مواد شیمیایی و ذرات معلق خواهید گذراند و لازم است از آسیب‌های احتمالی این شغل مطلع باشید. جواهرات موضوعاتی بسیار ظریف هستند که بیش از هر چیز، قدرت بینایی شمارا به چالش خواهند کشید. آیا آمادگی دارید که فشار چشمی حاصل از کار کردن متمادی با ابزارهای جواهرسازی را تحمل کنید؟ پس شما یکی از مهم‌ترین معایب شغل طلا سازی را مرتفع کرده‌اید.

بااین‌حال، طلا سازی یک شغل بسیار ایستاست و همان‌طور که گفت شد، شما لازم است که ساعت‌های طولانی را پشت میز گذرانده و در حالتی انزوا آمیز، به ظرافت جواهر خود توجه کنید. این یک فعالیت هنری واقعی است و اگر طبع یک هنرمند را نداشته باشید، پس از مدتی بسیار به تنگنا خواهید افتاد و حتی سود سرشار این شغل نخواهد توانست احساس رضایت و میل به ادامه دادن را در شما ایجاد کند.

چالش‌های ایجاد کارگاه طلاسازی چیست؟

مهم‌ترین مشکل پیش روی ایجاد کسب‌وکارهای غنی، تامین سرمایه‌ی اولیه‌ی قابل‌توجه است. مدیریت افراد متعدد حاضر در کارگاه زرگری کار ساده‌ای نخواهد بود. فراموش نکنید که شما در حال کار کردن با فلزی بسیار باارزش هستید. قطعا برای شما مهم خواهد بود که افرادی خوش‌سلیقه و درعین‌حال قابل‌اعتماد را در کارگاه خود استخدام کرده و از این بابت، چالش‌های متعدد و سطح پایین را تجربه نکنید.

کارگاه طلاسازی - طلا و جواهر زر

سنجش مهارت یک طلا ساز و ایده پردازی، چالشی دائمی خواهد بود و شمارا به‌تدریج تبدیل به فردی باتجربه و آبدیده در دنیای جواهرسازی خواهد کرد.

درآمد افسانه‌ای افراد طلاساز، چه چیزی درآمد شمارا در دنیای زرگری تضمین می‌کند؟

درآمد بالا یک کمیت بی‌قیدوشرط در دنیای طلا سازی نیست. شما به شغلی با رقابت بالا وارد خواهید شد و مخاطبین شما سلیقه‌هایی تعریف‌شده و پیچیده دارند. بااین‌حال می‌توانید پتانسیل درآمد بالا را، بخش جدانشدنی شغل طلا سازی بدانید. و چنانچه به این عرصه وارد شدید و درآمد شما به‌اندازه‌ی توقعات شما نشد، صرفا کافی است تا خلاقیت و ایده پردازی خود را افزایش داده و تقویت کنید.

درآمد طلاساز - طلا و جواهر زر

طلا سازان هرگز به حاشیه رانده نشده و نادیده گرفته نمی‌شوند چراکه در فقیرترین جوامع نیز، افراد مصرف‌کننده‌ی جواهرات حضور دارند. انسان‌ها عاشق خودنمایی با جواهرات خود هستند و زندگی آن‌ها بدون جواهرات قیمتی وجهی بی‌سابقه و تعریف‌نشده دارد.

قدرت بیان شما در ارائه‌ی مشاوره‌ی مفید و بهینه به مشتریان و مدارا با توقعات و خواسته‌های آن‌ها می‌تواند بر وجه اعتباری و سرشناسی شما در این بازار رقابتی افزوده و زمینه را برای بروز ایده‌های متنوع شما فراهم کند. ساخت مدل‌های سفارشی و سلیقه‌ای، جزو جدانشدنی جواهرسازان فعال است که بعضاً می‌توانند ایده‌های اولیه‌ی خود را به مرحله‌ی ساخت انبوه برسانند.

وظایف یک زرگر و طلاساز چیست؟

وظایف یک زرگر و طلاساز چیست؟ - طلا و جواهر زر

از وظایف یک زرگر و طلاساز، این است که توانایی‌های زیر را داشته باشد:

  1. توانایی تعیین عیار فلزات قیمتی
  2. توانایی برش‌کاری و سوهان‌کاری و سنباده کاری
  3. توانایی حدیده کردن مفتول‌های فلزات قیمتی
  4. توانایی نورد فلزات قیمتی
  5. توانایی ساخت لحیم فلزات قیمتی
  6. توانایی جوش دادن فلزات قیمتی
  7. توانایی طراحی زیورآلات
  8. توانایی ساخت مدل‌های ریخت و پرس
  9. توانایی ساخت زیورآلات قیمتی
  10. توانایی برش‌کاری فلزات قیمتی و تشخیص ویژگی‌های آبکاری قطعات کار
  11. آشنایی با کوره ذوب فلزات قیمتی، انواع و کاربرد آن
  12. آشنایی با مقدمات الکتریسیته و کاربرد آن در کوره‌ها
  13. آشنایی با واحدهای اندازه‌گیری درجه حرارت و ابزارهای اندازه‌گیری آن
  14. آشنایی با بوته‌های ذوب فلزات قیمتی
  15. آشنایی با مواد نسوز کوره‌های ذوب فلزات قیمتی
  16. آشنایی با کوره‌های ذوب فلزات یا سوخت فسیلی
  17. شناسایی اصول کنترل و بازرسی کوره‌های ذوب فلزات قیمتی قبل از شروع بکار
  18. شناسایی اصول روشن‌کردن کوره‌ها و تنظیم درجه حرارت آنها
  19. توانایی تقلیل حجم فلزات قیمتی
  20. آشنایی با مقدمات علم مواد و فلزات قیمتی و کاربرد آنها
  21. شناسایی با سنگ معدن‌های فلزات قیمتی و روش تهیه آنها
  22. توانایی کنترل و بازرسی، راه‌اندازی و تنظیم کوره‌های ذوب فلزات قیمتی با اکسیژن و گاز
  23. آشنایی با وسایل و ابزارهای تقلیل حجم فلزات قیمتی
  24. شناسایی اصول تقلیل حجم فلزات قیمتی
  25. آشنایی با عوامل مؤثر فیزیکی محیط کار
  26. آشنایی با عوامل مؤثر شیمیایی محیط کار
  27. آشنایی با عوامل بیولوژیکی محیط کار
  28. آشنایی با عوامل مؤثر فیزیولوژیکی محیط کار
  29. توانایی تقلیل حجم فلزات قیمتی
  30. توانایی کنترل و بازرسی، راه‌اندازی و تنظیم کوره‌های ذوب فلزات قیمتی با اکسیژن و گاز
  31. توانایی پرکردن بوته و ذوب کردن آن در کوره
  32. توانایی ریختن مذاب در ربجه (ریژه)
منبع خبر: اختصاصی سایت زر
  ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۹:۱۲:۳۳ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد