افزایش تولید خودرو به 1.3 میلیون دستگاه

افزایش تولید خودرو به 1.3 میلیون دستگاه
رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو) : تولید خودرو امسال با 40 درصد افزایش به 1.3 میلیون دستگاه می رسد.

منصور معظمی امروز در چهارمین همایش بین الملی خودرو اعلام کرد : بازار خودرو ایران برای شرکتهای بزرگ خودروساز جهان باز است و شرکتهای بزرگ نباید به ایران به عنوان یک بازار مصرفی نگاه کنند.

وی افزود : لازمه حضور و مشارکت شرکتهای خارجی برای تولید خودرو در ایران ؛ تولید برای صادرات و استفاده حداکثری از ظرفیت های داخلی و ساخت داخل است.

معظمی گفت : در تمامی قراردادهای منعقد شده حداقل 40 درصد سهم ساخت داخل منظور شده است و در بازه زمانی باید به 60 و 80 درصد افزایش یابد ما بنا نداریم فقط تولید کننده خودرو باشیم بلکه جهت گیری ما حرکت به سمت خودرو ساز شدن است یعنی طراحی و تولید خودرو، تحقیق و توسعه از شرط های دیگری است که خودروسازان خارجی باید به آن توجه کنند.

معظمی گفت : هنوز نتوانسته ایم در صنعت خودرو رضایت مشتریان را فراهم کنیم و باید به طور جدی به بخش خدمات پس از فروش توجه کنیم.

وی اعلام کرد : ایران خودرو با پژو فرانسه قرارداد منعقد کرد و اولین محصول آنها اسفندماه و محصول سیتروئن یا سایپا در نیمه اول سال آینده روانه بازار خواهد شد.

ایدرو با رنو قرارداد منعقده کرده است و پایان سال 2017 یا سه ماهه نخست 2018 محصول مشترک وارد بازار می شود.

معظمی گفت: طرح گیربکس اتوماتیک به قرارداد تبدیل شده ،فولکس واگنبا یک خودروساز داخلی در آستانه امضای قرارداد است، هیوندایی با یک خودرو ساز داخلی قرارداد منقعد کرد که محصولات آنها به زودی وارد بازار می شود، بنز با خودرو ساز دیگری به تفاهم نهایی رسید و تا پایان سال به قرارداد منجر می شود.

وی افزود : در سال 95 شش قرارداد با خودروسازان خارجی نهایی شده است ، قطعه سازان هم قراردادهایی با طرفهای خارجی منعقد کرده اند ف تولید خودروی برقی از اولویت های جدی وزارت صنعت است که در آینده خبرهای خوشی خواهیم داشت.

معظمی گفت : صنعت خودرو کشور توانست بعد از برجام از فرصتهای ایجاد شده استفاده کند چون دانش فنی داریم می توانیم رضایت مشتری را جلب کنیم و هدف ما در سال آینده فراهم کردن رضایت بیشتر برای مصرف کنندگان خودرو است.

رئیس سازمان ایدور افزود : صنعت خودرو ایران بر اساس گزارش بانک مرکزی در شش ماه امسال رشد اقتصادی کشور 7 درصد بوده است، نفت و گاز و صنعت دو بخش پیشران اقتصاد شدند که صنعت خودرو در این رشد و جهش مهم قابل ملاحظه ای داشته است.

معظمی گفت : دولت اهتمام ویژه ای برای توسعه صنعت خودرو دارد اگر رسانه ها ومردم گاهی سخن به شکوه می گشایند این است که انتظار بیشتری از ما و شما دارند و هدف همایش یافتن راهکاری برای اعتلای بیشتر این صنعت است.

معظمی اظهار داشت : امسال برغم همه تنگناها و مشکلات ، صنعت خودرو کشور سال خوبی پشت سر گذاشت و موفقیت های خوبی برای مردم داشت مردم در سالهای آینده از تصمیمات امروز فرصت خودروسازی به نیکی یاد خواهند کرد. هدف ما در صنعت خودرو رضایتمندی مردم است.

وی اعلام کرد : پارسال در جهان 93 میلیون دستگاه خودرو با گردش مالی حدود 2 هزار میلیارد دلار تولید شد و 500 میلیارد این صنعت در دنیا به دولتها مالیات می پردازد.

وی افزود : در دنیا به ازای هر 120 نفر و در ایران به اندازه هر 210 نفر یک خودرو وجود دارد و ظرفیت و بازار برای صنعت خودرو فراوان و جذاب و رقابتی است.

معظمی اظهار داشت : سیاست دولت در بخش خودرو توسعه بخش خصوصی و فراهم کردن شرایط و تسهیلات برای فعالان این بخش بمنظور ارائه خدمات بیشتر است.

رئیس سازمان ایدرو گفت : سیاست وزارت صنعت پاسخگویی به نیاز سلائق متنوع است و فعالان صنعت خودرو، خودروهایی را که بخش بیشتری از جامعه می توانند خریداری کنند تولید می کنند.

وی افزود: برجام را یک فرصت طلایی برای تعامل میان شرکتهای ایرانی و شرکای آنها می دانیم ، شرکت های خارجی با برجام می توانند از فرصت های فراهم شده در ایران استفاده کنند و خودرو سازان و قطعه سازان ایرانی در این فضا موقعیت های بزرگی داشتند.

منبع خبر: خبر گزاری صدا و سیما
  ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱:۰:۲۲ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد