لیندا جکسون، مدیرعامل شرکت سیتروئن فرانسه در راس هیاتی از سایپا بازدید کرد و در نشستی با مهدی جمالی، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا به تبادل نظر در خصوص همکاری های مشترک پرداخت.
در این نشست مشترک ، دکتر مهدی جمالی گفت: سایپا خاطرات خوبی با سیتروئن دارد و امیدوارم در این همکاری جدید بتوانیم آن خاطرات گذشته را تکرار کنیم.
وی افزود: در خاطرات مردم ایران خاطره خوب محصول زانتیا نیز وجود دارد که اگرچه می توانست پایانی بهتری داشته باشد ولی به هرحال خوشحالم از حضور و همکاری با شرکت سیتروئن و امیدوارم بتوانیم با هم فرصت های خوبی در بازار داخلی و بازار منطقه فراهم کنیم.
جمالی گفت: سایپا کاشان جزء بهترین فرصت ها در صنعت خودروی ایران است که به همت متخصصان ایرانی شرکت سایپا طراحی شده و به مرحله اجرا در آمده است.
وی تاکید کرد: سایپاکاشان فرصت خوبی در صنعت خودروی کشور است و با سرمایه گذاری مناسب می توان ظرفیت آن را به 400 هزار دستگاه رساند که عدد بسیار خوبی است.
مدیرعامل گروه سایپا تصریح کرد: قطعا بخشی از همکاری ما با سیتروئن معطوف به تولید خودرو با قیمت مناسب اقتصادی است و تولید خودروی اقتصادی می تواند فرصت خوبی برای هر دو شرکت فراهم کند.
جمالی تاکید کرد: قطعا در همکاری مشترک صرفا بازار داخلی مد نظر نیست و بازار کشورهای همسایه نظیر عراق، سوریه، الجزایر و لبنان نیز مد نظر است و در تولید مشترک خودرو اقتصادی می توانیم از این بازار به صورت مشترک بهره برداری کنیم.
وی درباره فرآیند داخلی سازی محصولات مشترک با سیتروئن تصریح کرد: این فرآیند باید با سرعت بیشتری حرکت کند و داخلی سازی با جدیت دنبال شود و چنانچه داخلی سازی به کندی صورت گیرد از نظر قیمت در فضای رقابتی دچار مشکل خواهیم شد.
لیندا جکسون مدیرعامل شرکت سیتروئن هم در این جلسه ضمن ابراز علاقه مندی به همکاری با گروه سایپا گفت: قطعا در همکاری مشترک بین دو شرکت می خواهیم که تولید محصولات متنوعی را تجربه و با هم رو به جلو حرکت کنیم.
وی افزود: در واقع استراتژی سیتروئن هم تلاش و تولید بر روی سبد متنوع محصول است و هدف مان تولید خودرو در کلاس های مختلف و در قالب همکاری مشترک با سایپا است و سیتروئن با همکاری سایپا می تواند این کار را انجام دهد.
جکسون تصریح کرد : هدف گذاری سیتروئن تا سال 2021 دست یابی 30 درصدی سهم بازار است و قطعا برای رسیدن به این هدف با شرکت سایپا همکاری دقیقی خواهیم داشت.
وی گفت : سیتروئن شرکتی است با محصولات جذاب و مورد علاقه مشتریان که با طراحی محصولات به روز باعث جذب بیشتر مشتریان خواهد شد.
مدیرعامل سیتروئن تاکید کرد: آنچه برای این شرکت اهمیت دارد این است که مشتری ایرانی با استفاده از محصولات سیتروئن حس بین المللی بودن را به خوبی درک کند و البته ما نیز در تولید، به نیاز مشتریان توجه و دقت خواهیم کرد.
وی افزود: سیتروئن قطعا در تولید خودرو اقتصادی تلاش خواهد کرد و این خودرو به نام خودرو هوشمند نامگذاری شده است چرا که می تواند نیاز بازار ایران را پاسخ دهد.
جکسون گفت : باید به پتانسیل مشترکی که وجود دارد توجه کنیم و ببینیم چگونه می توانیم با هم به بهترین شکل، همکاری موثری داشته باشیم.
همچنین گروه خودروسازی سایپا در سومین نمایشگاه اختصاصی بغداد با آخرین دستاوردهای خود در دو حوزه خودرو و قطعات حاضر خواهد شد.
به گزارش سایپا نیوز ؛ گروه خودرو سازی سایپا با هدف افزایش و توسعه بازارصادراتی در سومین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در بغداد از 24 تا 27 بهمن ماه پذیرای حضور علاقمندان به صنعت خودرو خواهد بود.
در نمایشگاه بغداد علاوه بر شرکت سایپا شرکت های پارس خودرو، سایپا کاشان، بن رو، مگاموتور ،سایپا یدک، پلاسکوکار،سنان شیمی،سایپا آذین، رادیاتور ایران و سایپا شیشه با هدف توسعه بازار صادراتی با آخرین دستاوردهای خود در نمایشگاه بغداد حضور دارند.
گروه خودرو سازی سایپا در این نمایشگاه با محصولاتی از جمله ساینا اتوماتیک، وانت ریچ، وانت151 ( کافه تریا) ، وانت151 کانوپی، چانگان cs35، ساینا 131 فول آپشن،تیبا2، تیبا LPG، تیبا فول آپشن، آریو ، قطعات خودرو و توانمندی در ارائه خدمات پس از فروش محصولات خود در کشور عراق پذیرای بازدید کنندگان است.
شایان ذکر است نمایشگاه بغداد با حضور صنعتگران مطرح ایرانی در فضایی به مساحت 5000 هزار مترمربع از 24 الی 27 بهمن پذیرای بازدید علاقمندان به صنعت خودرو می باشد.
گروه خودرو سازی سایپا در مساحتی با متراژ 300 مترمربع در سالن شماره هفت آخرین دستاوردهای خود را در دو بخش خودرو و قطعات در معرض دید عموم قرار خواهد داد.
در سومین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران علاوه بر گروه خودرو سازی سایپا و ایران خودرو ، سایر صنعتگران مطرح داخلی با هدف توسعه و افزایش بازار صادراتی در کشورهای هدف آخرین دستاوردهای داخلی را در نمایشگاه بغداد به نمایش گذشته اند.