پیوند راهبردی سیتروئن و سایپا

پیوند راهبردی سیتروئن و سایپا
مدیر عامل سیتروئن از همکاری های گسترده با سایپا خبر داد و گفت : پیوند سیتروئن و سایپا راهبردی و بلندمدت است.

به نقل از سایپا نیوز، لیندا جکسون تصریح کرد : این همکاری در استراتژی جامع شرکت پژو - سیتروئن جایگاه ویژه‌ای دارد.

وی افزود : زمان آغاز مذاکرات با سیتروئن متفاوت با پژو است ، همه چیز به طور عادی پیش می‌رود و ما امیدواریم روزهای پایانی این فرآیند نهایی شود.

وی اظهار داشت : یکی از موضوعاتی که ماه‌های گذشته مطرح شد اینکه تفاهم‌نامه سایپا و سیتروئن به قرارداد تبدیل نشده است آیا چنین موضوعی صحت دارد؟ بسیار به نهایی شدن این قرارداد نزدیک هستیم.

جکسون گفت : تا امروز خبری در خصوص محصولاتی که در ایران قرار هست تولید و عرضه کنیم ، اعلام نکردیم.ما به طور دقیق و پیوسته در حال مطالعه بازار ایران هستیم وقطعاً با توجه به این بررسی سبد محصولات تکمیل خواهد شد.

وی افزود : هدف اول سیتروئن این است که خودروهای به‌روز و با تکنولوژی بالا را که در سایر بازارهای جهانی تولید و عرضه می‌شود ، در ایران ارائه کنیم. برهمین اساس در حال مطالعه بازار و قیمت‌ها هستیم تا به نتایجی برسیم که احتمالا متفاوت از این پیش‌داوری شما خواهد بود اما هنوز به نتیجه قطعی نرسیدیم.

جکسون اظهار داشت : موضوع توجه به قیمت خودرو متناسب با توان خرید مشتریان یکی از موضوعاتی است که در سراسر دنیا وجود دارد. در همه دنیا یک دامنه قیمتی وجود دارد که عمده تقاضای بازار در آن محدوده جا می‌گیرد. چون که در بسیاری از کشورها با چنین موضوعاتی مواجه هستیم بنابراین برنامه‌ریزی مشخصی نیز برای آن مدنظر داریم.

مدیر عامل سیتروئن گفت : برنامه و هدف سیتروئن در ایران تولید خودرو با ساخت داخل بالغ بر 70 درصد است ، ساخت داخل 70 درصد یعنی اینکه اگر ما بتوانیم مطالعاتی را که در خصوص بازار ایران داریم را به خوبی انجام دهیم؛ قطعا به این هدف دست پیدا می‌کنیم. اما تا زمانی که این مطالعات به نتیجه نرسند نمی‌توان درباره آن پیش‌داوری کرد.

وی افزود: همکاری سیتروئن و سایپا راهبردی است و برای بلندمدت طراحی شده است. این همکاری در استراتژی جامع شرکت پژو-سیتروئن جای ویژه‌ای دارد و ما با سایپا ؛ پیوند 50 ساله داریم و کمتر شرکتی در دنیا وجود دارد که سیتروئن با آن پیوندی با چنین قدمتی را دارا باشد و تلاش داریم که آن را توسعه دهیم.

خانم لینداد جکسون در باره اینکه قرار است که در نیمه اول سال آینده یکی از محصولات مشترک سایپا و سیتروئن عرضه شود در باره این محصول گفت : با توجه به اینکه سیتروئن انحصاراً حق واردات خودروهای برند خود را به شرکت مشترک سایپا - سیتروئن داده است، توافق شد ، در سال 2018 اولین محصول سایپا کاشان علاوه بر محصولاتی که برنامه تولید آنها را در شرکت مشترک داریم به بازار عرضه شود.

احتمال دارد که محصولی که شما از آن مطلع هستید، C4 باشد؛ اما موضوع مهم این است که C4 یک محصول وارداتی است و قرار نیست در ایران تولید شود. مایل هستیم که برای مدتی محصولاتی را که سایپا کاشان عرضه می‌کند فعلا محرمانه نگه داریم.

مطمئنا در آینده نزدیک درباره آنها اطلاع‌رسانی صورت می‌گیرد اما هنوز آن زمان فرا نرسیده است.

وی افزود: واردکننده خودرو C4 شرکت مشترک خواهد بود و فعالیت واردات و تولید در شبکه سایپا عرضه خواهد شد.

لیندا جکسون، متولد کشور انگلیس و فارغ التحصیل مدیریت MBA از دانشگاه وارویک انگلیس است.

منبع خبر: خبر گزاری صدا و سیما
  ۷ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۶:۵۲:۵۶ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد