معاون محیطزیست انسانی سازمان حفاظت محیطزیست به بحث معاینه فنی خودروها اشاره کرد و گفت: بحث معاینه فنی خودروها موضوعی است که مردم همواره از آن در رنج بودند و در این روند شاهد تقلبهای بسیار زیاد مانند صادر کردن برگه معاینه فنی در قبال دریافت پول بودیم.سعید متصدی افزود: اما اکنون تمام 441 مرکز معاینه فنی به سیستم «سیمفا» که تحت مدیریت وزارت کشورفعالیت میکند، متصل شدهاند و دیگر امکان وقوع هیچ تقلبی وجود ندارد چون سیمفا به سیستم شمارهگذاری ناجا متصل است.
معاون محیطزیست انسانی سازمان حفاظت محیطزیست به بحث معاینه فنی خودروها اشاره کرد و گفت: بحث معاینه فنی خودروها موضوعی است که مردم همواره از آن در رنج بودند و در این روند شاهد تقلبهای بسیار زیاد مانند صادر کردن برگه معاینه فنی در قبال دریافت پول بودیم.سعید متصدی افزود: اما اکنون تمام 441 مرکز معاینه فنی به سیستم «سیمفا» که تحت مدیریت وزارت کشورفعالیت میکند، متصل شدهاند و دیگر امکان وقوع هیچ تقلبی وجود ندارد چون سیمفا به سیستم شمارهگذاری ناجا متصل است.
معاون محیطزیست انسانی سازمان حفاظت محیطزیست همچنین درباره خروج خودروهای فرسوده گفت: در سال 93 مصوبهای مبنیبر بهبود حملونقل عمومی، تعویض کاتالیست و خروج خودروهای فرسوده عمومی به تصویب رسیده بود که در سال 95 دولت دوباره مصوبه دیگری را مبنی بر برش یکساله مصوبه 93 در بحث خروج خودروهای فرسوده عمومی تصویب کرد.وی افزود: بر این اساس سال گذشته 40 هزار خودروی فرسوده عمومی از رده خارج شد که 15 هزار خودرو متعلق به تهران بود، در واقع وظیفه شهرداری را دولت انجام داد. وی با بیان اینکه تا سال 94 بیش از 350 هزار خودروی فرسوده از رده خارج شده بود، گفت: از سال 83 تاکنون دو میلیون و 150 هزار خودروی فرسوده از رده خارج شد که خروج 960 هزار خودرو فقط در دولت یازدهم صورت گرفت.