مراحل راه اندازی یک وب سایت حرفه ای

مراحل راه اندازی یک وب سایت حرفه ای
وب سایت نه فقط ویترین کسب کار شماست که دیگر امروز جزیی لاینفک از کسب و کار شمایی است که قرن و بیست و یکم زندگی می کنید . در این مقاله با نگاهی کاربردی به راه اندازی یک وب سایت حرفه ای نگاه شده است .

وب سایت نه فقط ویترین کسب کار شماست که دیگر امروز جزیی لاینفک از کسب و کار شمایی است که قرن و بیست و یکم زندگی می کنید . در این مقاله با نگاهی کاربردی به راه اندازی یک وب سایت حرفه ای نگاه شده است :

5 مرحله ی راه اندازی یک وب سایت حرفه ای ز دید نویسنده ی این مقاله عبارتست از :

(1 تعیین اهدافی برای کارکرد وب سایت

(2 طراحی وب سایت برای انتقال پیام تان

(3 پیدا کردن یک میزبان برای سایت

  (4تبلیغ و ترویج خدمات سایت

  (5نگهداری و توسعه سایت

- تعیین اهدافی برای کارکرد وب سایت

مطمئناً شما می دانید چرا به یک وب سایت نیاز دارید،اما تلاش کنید تا دلایل خود را در قالب کلماتی تنظیم کنید. خواهید دید این کار به همین سادگی که شما فکر می کردید نیست

.قبل از اینکه وب سایت شما بتواند به صورت عملی طراحی شود شما نیاز خواهید داشت که به صورت واضح بدانید که چه کاری می خواهید انجام دهید وبهترین راه برای اینکار نوشتن انتظار ها و برنامه هایی است که شما برای سایت خود گزینش کرده اید. اگر در نوشتن فاقد تبحر لازم هستید این اهداف را برای یکی از دوستان خود بگویید و یا برایش مجسم نمایید تا او این کار را برای شما انجام دهد. اگر شما حتی نمی توانید این انتظارات و اهداف را به صورت توصیف و تشریح کنید به احتمال فراوان هنوز هیچ ایده و دیدگاهی نسبت به وب سایت خود ندارید.

این اهداف می تواند شما را درطراحی وب سایت راهنمایی کند و می تواند عامل مهمی در ترغیب بازدید کنندگان هدف به بازدید های مکرر از سایت شما داشته باشد بنابر این برای اینکار بهتر است که به صورت دقیق از جزئیات و ویژگی ها ی کار سایت خود بنویسید. مثلاً اگر در اهداف خود بنویسید که من سایتی می خواهم که به درآمد من بیافزاید هیچگاه نمی توانید در مرحله اول راه اندازی سایت خود موفق باشید.چرا که هدف شما بسیار بزرگ است و تمرکز شما را غیر ممکن خواهد ساخت اما اگر شما این هدف را ذکر کنید چه؟

من می خواهم در وب سایت خود کتابهایی در مورد گل ها و گیاهان بفروشم بويژه برای دانشجویان.

در این حالت شما می دانید که کالایی دارید و بازدیدکنندگانی خاص که می توانید سایت خود را برای آنها طراحی و راه اندازی کنید

سایتی که برای کلیه دانشجویان علاقمند به این کتب قابل استفاده باشد و توسط آنها به دیگر دانشجویان هم پیشنهاد شود. با دست یافتن به بیانی شفاف برای اهداف شما می دانید که دقیقاً چه مسیری پیش رو دارید.

- طراحی وب سایت برای انتقال پیام تان

اکنون که هدف شما کاملاً روشن شده است رسالت و نقشی را هم که شما بنا دارید با استفاده از سایتتان به انجام برسانید برای خودتان کاملاً آشکار است و یا می توان با کمی تلاش از آنها آگاه شد. اگر بخواهیم برای مثالی که در بالا ذکر شد رسالت و نقشی را عنوان کنیم میتوانیم اینگونه عنوان کنیم که : آموزش کشت و کار گلهای مختلف چرا که بیشتر بازدیدکنندگان شما دانشجویان خواهند بود.

عوامل مختلفی با همدیگر منطبق می شوند تا طراحی یک سایت مناسب و موفقیت آمیز شود. سه عامل اصلی عبارتند از:

(1ظاهر طراحی

(2 محتوا

(3 برنامه نویسی

وقتی که شروع به کارکردن بر روی این عوامل کردید هدف و رسالتی که انتخاب کرده اید را فراموش نکنید.

- طراحی ظاهری

طراحی ظاهری مناسب به مهارت، ورزیدگی و دید هنرمندانه نیاز دارد اگرچه این بدان معنی نیست که شما نمی توانید از عهده این کار بر آیید. مطالب زیر را برای زمانی که طرح سایت خود را آغاز می کنید به خاطر بسپارید.

*ثابت قدم باشید. زمانی که تصمیم خود را برای طراحی سایت تان گرفتید،این روحیه را در طراحی تمامی صفحات پیگیری کنید.

*برنامه ويژه ای برای کاربرد رنگ در وب سایت خود داشته باشید. از رنگ هایی استفاده کنید که اهمیت موضوع را به خوبی نشان دهد. چه رنگها، بافت و مشخصه های ظاهری ای می تواند توصیف گر منظور سایت شما باشد.

*وقتی یک سایت اینترنتی برای کسب و کار خود طراحی می کنید سعی کنیدجلوه های بصری آن را به خوبی مورد توجه قرار دهید. بررسی کنید که آیا متن شما در پس زمینه ای که انتخاب کرده اید قابل خواندن است یا خیر؟

از رنگهایی صحیحی که در وب کارایی دارند برای متون و پس زمینه های خود استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر می توانید مطالب این سایت را در مورد رنگها در وب مطالعه کنید: https://www.lynda.com/hexh.html

*در مورد چگونگی به کار گیری جلوه های گرافیکی در سایت خود تصمیم گیری کنید. هرگز بازدیدکننده سایت را با به کار بردن جلوه های گرافیکی سنگین سردرگم نکنید و سرعت بارگذاری سایت خود را با این کار کاهش ندهید. جلوه های گرافیکی حجیمی که اهداف کوچکی را از طریق آنها دنبال می کنید.

* با دقت تمام امکانات و مطالبی را که قصد دارید در وب سایت خود قرار دهید انتخاب کنید و کارایی هر یک را در راه ارائه پیام اصلی سایت بررسی کنید.

* نسبت به زمان بارگذاری سایت خود در مرورگر بازدیدکنندگان آگاه باشید. حجم فایل های گرافیکی خود را کاهش دهید. سعی کنید مجموع حجم هر صفحه از وب سایت شما با در نظر گرفتن متون، تصاویر و ... در حدود 50_60 کیلو بایت باشد. برخی ار بازدیدکنندگان در صورت طولانی شدن زمان بارگذاری صفحه آن را رها خواهند کرد.

*دو نمونه از معمول ترین فرم های تصاویر گرافیکی "gif"،"jpg" طبق یک قانون کلی از فرمتJpg برای عکس های بزرگ خبری و... استفاده می شود و از فرمتgif برای عکس های ساده کوچک.

*توجه داشته باشید که بازدیدکنندگان با استفاده از مرورگر ها و سیستم عامل های مختلفی از وب سایت شما دیدن می کنند. بنابراین ممکن است دچار مشکلاتی شوند. سعی کنید قبل از ارسال سایت طراحی شده آن را با حداکثر تطابق قابل استفاده برای کلیه کارابران اینترنت قرار دهید.

 

منبع خبر: 
  ۲۹ مهر ۱۳۸۸ ساعت ۱:۱۲:۲۶ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد