بهترین هدیه شب یلدا برای عروس چیست؟ ایده برای هدیه طلا شب یلدا

بهترین هدیه شب یلدا برای عروس چیست؟ ایده برای هدیه طلا شب یلدا
در این مقاله تصمیم دارید بهترین هدیه شب یلدا برای عروس سایت زر را برای شما عزیزان که دنبال هدیه طلا شب یلدا و یا شب چله ای هستید را معرفی کنیم هر چند که نمونه های هدیه طلا شب یلدا در سایت بسیار بیشتر از اینجاست.

بهترین هدیه شب یلدا برای عروس چیست؟ آیا خرید هدیه طلا شب یلدا ضروری و واجب است؟ جشن‌های بسیاری در تقویم کهن ایران وجود دارند. یکی از محبوب‌ترین جشن‌ها که همچنان با قدرت در میان فرهنگ ایرانیان رواج دارد، شب یلدا یا شب چله است. ما ایرانیان در شب یلدا بلندترین شب سال را گرامی می‌داریم؛ زیرا پس از یلدا، شب‌ها رو به کوتاهی می‌روند و روزها بلندتر می‌شوند. این سنت باستانی نحوه برگزاری خاص خود را دارد. خوراکی‌هایی نظیر آجیل، هندوانه، انار، سبزی‌پلو یا آش رشته و نوشیدنی‌های سرخ رنگ برای شب چله در نظر گرفته می‌شوند. شاهنامه‌خوانی یا گرفتن فال حافظ از دیگر رسوم شب‌های یلدا است.

عکس هدیه شب یلدا برای عروس - زر

در میان تمامی رسوم گذشته که برای شب‌های یلدا باقی مانده‌اند، رسمی هست که مربوط به نو عروسان، تازه دامادان و خانواده‌های آن‌ها می‌شود. رسمی قدیمی که با نام طبق کشی شناخته میشد. در بسیاری از اقوام ایرانی در شب یلدا، خانواده داماد هدایایی را برای عروس تهیه می‌کردند. این هدایا در سینی بزرگی قرار می‌گرفت که به آن طبق می‌گفتند. داماد طبق را روی سر می‌گذاشت و آن را به منزل عروس حمل می‌کرد.

امروزه بسیاری از سنت‌ها به‌ویژه در شهرهای بزرگ از بین رفته‌اند یا بسیار کم‌رنگ شده‌اند. یکی از سنت‌های از بین رفته طبق کشی است. بااین‌وجود برخی خانواده‌ها هنوز رسم هدیه شب یلدا عروس را حفظ کرده‌اند؛ این هدایا امروزه با نام هدایای یلدایی شناخته می‌شوند و نسبت به گذشته تغییرات زیادی در اساس این هدایا ایجاد شده است؛ به‌عنوان‌مثال دیگر طبقی در کار نیست! هنوز هم در میان هدایا، خوراکی‌هایی مانند آجیل به چشم می‌خورد؛ ولی این روزها خانواده‌ها مبنا را بر خرید هدایایی گذاشتند که ماندگاری بیشتری برای عروس داشته باشد.

شب چله و یا همان شب یلدا چه شبی است؟

31 آذرماه که به عنوان آغاز فصل زمستان نیز پذیرفته شده است، به عبارتی بلندترین شب سال در نیمکره شمالی زمین در ایران شب چله و یا همان شب یلدا نامیده می شود. خانواده های ایرانی با جمع شدن در خانه بزرگترها و دریافت هدایایی برای کوچکترها، شب یلدا را که به اعتقاد آنها شادی و فراوانی است، جشن می گیرند. یکی از مراسم هایی که برای عروس ها در دوران نامزدی و عقد مرسوم می باشد همین جشن شب یلدا یا شب چله می باشد. در این شب هدایایی نظیر طلا به عنوان سرمایه زندگی برای عروس خانوم توسط خانواده داماد برده می شود. این جشن توسط ایرانیان و ترک های آذری با شور و شوق برگزار می شود.

 هدیه طلا شب یلدا

شب یلدا، شب عشق و دوستی فراتر از همه ویژگی هایش است. در این شب کینه ها بر طرف می شود، کینه های دل ها برطرف می شود و کینه ها پایان می یابد. در صورت بروز کینه و کینه بین خانواده ها، بزرگتر خانواده هر دو طرف را برای جشن شب یلدا به خانه خود دعوت می کند و باعث آشتی آنها می شود.
پیدا کردن هدیه طلا که ترکیب مناسبی از فکر و احساسات را در خود جای دهد می تواند برای آقا داماد مشکل باشد. آقای داماد باید به دنبال هدیه‌ای از طلا برای شب یلدا باشد که نماد زندگی مشترک بوده یا چیزی که نماد سفری باشد که زوج با هم برای رسیدن به این لحظه طی کرده‌اند.

انتخاب بهترین هدایا شب یلدا برای نو عروسان

یکی از هدایای باارزش که در شب یلدا برای نو عروسان تهیه می‌کنند، زیورآلات طلا و جواهر است. انواع این زیورآلات علاوه بر زیبایی به‌عنوان هدیه‌ای برای عروس، ماندگار بوده و به‌عنوان سرمایه نیز دیده می‌شوند. مشغله‌های زیاد امروزی زمان کافی برای جستجو در بازار را فراهم نمی‌کند. یکی از راههایی که می‌تواند هدیه‌های مناسبی تهیه کرد، خرید آنلاین طلا است.

مدل طلای شیک برای هدیه یلدا عروس - زر

در خرید آنلاین شما می‌توانید در مدت‌زمانی کوتاه، مدل‌های بسیاری را مشاهده کنید. امکان مقایسه کردن قیمت یا زیبایی این مدل‌ها با یکدیگر به‌راحتی فراهم می‌شوند. با سفارش دادن آنلاین به‌طورمعمول در 10 تا 12 روز کاری محصول به دست شما می‌رسد. محصولی که منطبق با خواست شما ساخته شده است. در ادامه نمونه‌هایی زیبا و مناسب هدیه شب یلدا برای عروس را آورده‌ام.

این نمونهها از سایت فروشگاه طلا و جواهر زر گلچین شده‌اند. در این سایت نمونه‌های بسیاری برای انواع زیورآلات طلا وجود دارد. همه محصولات موجود روی سایت این فروشگاه اینترنتی امکان سفارشی‌سازی را دارند. انتخاب تنها چند نمونه کاری بسیار دشوار بود؛ ولی من تمام سعی خود را بر این داشتم که مدل‌هایی مناسب کادویی شب یلدا را انتخاب کرده و به شما معرفی کنم. امیدوارم توانسته باشم باری را از دوش شما بردارم.

طلای مخصوص شب یلدا - زر

از طرح‌های یلدایی برای هدیه شب یلدا عروس استفاده کنید

یکی از طرح‌هایی که می‌توانید برای هدیه شب یلدا عروس در نظر بگیرید، طراحی‌هایی است که یادآور یلدا باشند. انار یکی از نماد‌های مرسوم شب یلدا برای استفاده در زیورآلات است و همین‌طور نشان‌دهنده عشق و عاطفه در نظر گرفته شده و پیام‌آور رویش و زایش خواهد بود؛ به همین دلیل جواهراتی با طرح انار انتخابی عالی برای هدایای یلدایی محسوب می‌شوند.

پلاک و آویز گردنبند طلا انار نگین یاقوت سرخ و برلیان مدل npdf13319

پلاک گردنبند انار طلا - سایت زر

پلاک گردنبند انار طلا با طرح خاص خود زیبایی چشم‌نوازی دارد. این پلاک از طلای زرد ساخته شده و این رنگ می‌تواند گرمی و سرزندگی را انتقال دهد. این میوه بهشتی با طراحی خود به انتخابی مطلوب تبدیل شده است. در بخشی از این پلاک قطعات کوچک یاقوت سرخ دیده می‌شوند که نمادی از دانههای انار هستند. در بخش بالایی پلاک و محل اتصال آن به زنجیر، از قطعات الماس تراش برلیان برای جلوه و درخشش بیشتر استفاده شده است.

نیم ست‌ها برای خرید بهترین هدیه شب یلدا برای عروس به‌کمک شما می‌آیند

نیم ست‌های طلا هموار انتخاب‌هایی هوشمندانه برای هدیه به بانوان محسوب می‌شوند. این نیم ست‌ها می‌توانند به‌عنوان هدایای تولد، روز زن، سالگرد ازدواج یا هدایای مناسبتی مانند هدیه یلدا در نظر گرفته بشوند. درواقع بعد از زیورآلاتی که تم یلدایی داشته باشند، نیم ست‌ها بهترین انتخاب برای بهترین هدیه شب یلدا برای عروس محسوب می‌شوند.

نیم ست طلای رزگلد جدید زنانه گارنت و الماس تراش برلیان طرح گل مدل hsdf1529

گارنت جواهری سرخ رنگ است و نام خود را از شباهتی که به دانه انار دارد، گرفته است. طرح شبدر چهار برگ نمادی شناخته‌شده در دنیای زیورآلات محسوب می‌شود. شبدر چهار برگ به‌معنای خوش‌شانسی و نیک بختی است. حال تصور کنید چه انتخابی بهتر از یک شبدر چهار برگ مزین شده با نگین‌های سرخ به‌عنوان یک هدیه یلدایی برای نو عروس وجود دارد؟

نیم ست طلا زنانه گارنت و برلیان جواهر - زر

این نیم ست طلا زنانه از سه عضو گوشواره، گردن‌آویز و انگشتر تشکیل شده است. گوشواره و گردنبند در این نیم ست از دو قطعه گارنت برش قلب تشکیل شده و انگشتر دارای چهار قطعه گارنت برش قلب است. همه اعضای نیم ست برای جلوه بیشتر دارای قطعات برش الماس برلیان هستند. بزرگ‌ترین قطعه الماس در مرکز شبدر قرار گرفته است. برای انگشتر، رکاب آن به الماس‌ها مزین شده و برای گوشواره‌ها و گردن‌آویز یک برگ شبدر و بخش‌هایی از شاخه آن مزین شده به الماس هستند.

از قدرت آتش و گرمای خورشید برای هدیه یلدای عروس استفاده کنید

رنگ سرخ در فرهنگ باستانی ایران نماد خورشید و آتش است. یکی از دلایل استفاده از خوراکی‌ها و میوه‌های سرخ رنگی مانند انار و هندوانه در شب چله، انتقال دادن پیام روشنایی و گرما به یکدیگر آن‌هم درست در زمانی است که به استقبال سرمای و تاریکی زمستان می‌رویم. برای هدیه یلدای عروس می‌توانید از زیورآلاتی استفاده کنید که در آن‌ها از جواهرات سرخ رنگ مانند یاقوت سرخ، گارنت یا هر جواهر دیگری که رنگ سرخ دارد، استفاده شده باشد.

پلاک طلا گل جواهر یاقوت سرخ، الماس برلیان مدل npdf13310

پلاک طلا طرح گل انتخابی شیک است. این پلاک طلا زنانه می‌تواند رضایت بانوان مشکل‌پسند را جلب کند. این گردنبند طوری طراحی شده که بیشترین تمرکز روی یاقوت سرخ آن باشد. طراحی تخم‌مرغی شکل گردنبند و قرارگیری یاقوت سرخ در قسمت بزرگ‌تر آن، جلوه پلاک طلا زنانه را چندین برابر می‌کند. در بخش‌هایی از طراحی الماس‌های برش برلیان به چشم می‌خورند.

پلاک گل طلا زنانه - سایت زر

نظرتان درباره نمادی از عشق به‌عنوان هدیه شب یلدا برای عروس چیست؟

حتی اگر مناسبت شب یلدا را هم در نظر بگیریم، بازهم کادوی یلدایی هدیه از جانب آقا داماد به عروس خانم است؛ پس همچنان یک انتخاب بر خواسته از علاقه که نمادی از عشق و عواطف باشد، انتخابی مناسب محسوب می‌شود. قلب در صنعت زیورآلات نمادی برای عشق و علاقه است. طراحی قلب می‌تواند با هر جواهری ترکیب شده و همچنان زیبایی خود را حفظ کرده باشد. نظر شما درباره زیورآلات طرح قلب به‌عنوان هدیه شب یلدا برای عروس چیست؟

آویز طلای قلب زنانه یاقوت قرمز و برلیان جواهر مدل npdf13279

طراحی قلب پلاک طلا رزگلد زنانه کمی نامتقارن است. این پلاک از بخش بزرگ‌تر خود آویزان می‌شود. یک سمت قلب با دانه‌های اناری یاقوت سرخ پوشیده شده است. قرمز آتشین یاقوت‌ها در کنار سرخی ملایم طلای رزگلد، جلوه‌ای استثنائی را خلق می‌کنند. برای اینکه از سرخی کار تا حدودی کاسته شده تا به زیبایی آن افزوده شود. قطعات برش الماس برلیان در مسیری تقریباً متقارن با یاقوت‌ها قرار گرفته‌اند.

پلاک قلب طلا زنانه - زر

زیبایی یخ و هدیه شب یلدا برای تازه عروس

شب یلدا مرزی بین پاییز و زمستان است. شروع زمستان یادآور سرما، برف و یخبندان خواهد بود. ایده‌ای که می‌توانید برای هدیه شب یلدا برای تازه عروس داشته باشید، خرید زیورآلاتی است که در آن‌ها جواهراتی بدون رنگ یا با رنگ آبی بسیار روشن که به آبی یخی نیز معروف است، استفاده شده باشد. این جواهرات علاوه بر زیبایی خاص خود، انتخابی عالی برای ورود به فصل سرما هستند.

گوشواره بخیه‌ای طلا زرد توپاز و برلیان طرح برگ مدل edf1630

در گوشواره طلا زنانه دو جواهر توپاز آبی به چشم می‌خورد. رنگ آبی یخی این جواهر، به‌خوبی تداعی‌کننده سرمای زمستان است. زنجیری درهم‌تنیده از توپاز آویزان بوده و در پایین‌ترین بخش آن برگی از طلای زرد قرار دارد. بزرگ زرد می‌تواند نمادی از برگ‌های فروریخته پاییزی باشد. روی این برگ با الماس‌های برش برلیان تزئین شده است.

گوشواره طلا زنانه مدل بخیه ای - زر

انتخاب هدیه شب یلدا برای عروس و یادآوری زیبایی شب‌های زمستان

مورد دیگری که می‌توانید برای الهام گرفتن از آن استفاده کنید، هوای گرگ‌ومیش یا آسمان تاریخ و زیبای شب‌های زمستان است. تاریکی شب‌های زمستانی از شب‌های دیگر فصول بیشتر است؛ البته تا پیش از نزدیک شدن به بهار! در این شب‌ها اگر هوا صاف باشد، ستارگان بهتر و راحت‌تر دیده می‌شوند. از زیبایی آسمان یک شب زمستانی الهام بگیرید. می‌توانید از جواهراتی تیره رنگ مانند یاقوت کبود یا مروارید سیاه یا هر جواهر دیگری که سیاه رنگ، طوسی رنگ یا آبی تیره باشد، به‌عنوان بهترین هدیه شب یلدا برای عروس استفاده کنید.

آویز طلا سفید با نگین یاقوت و برلیان مدل npdf1143

در پلاک طلا زنانه از قطعات درشت و ریز یاقوت کبود استفاده شده است. هر چه بیشتر به این یاقوت‌ها نگاه کنید، تصویر آسمان شب را واضح‌تر می‌بینید. تراش الماس‌های برلیان که شبیه به ستارگانی در دل شب به نظر می‌رسند، نمای این محصول را نهایی می‌کنند. طلای سفید استفاده شده برای این محصول و نوع طراحی آن، توصیف زیبایی بی‌نظیر این پلاک را سخت می‌کند.

پلاک طلا سفید زنانه و یاقوت کبود - زر

لینک خرید و قیمت آویز طلا سفید با نگین یاقوت و برلیان مدل npdf1143

از گوی‌های برفی برای هدیه شب یلدا عروس بهره ببرید

از دیگر الهام‌بخش‌های فصل زمستانی که پس از شب یلدا فرا می‌رسد، برف است. برف به‌تنهایی نمادی برای زمستان و بیان‌کننده زیبایی چشم‌نواز این فصل خواهد بود. زمانی‌که به برف می‌اندیشیم، سفیدی یکدست، تمیز و زیبا در ذهن ما مجسم می‌شود. به این منظور برای هدیه شب یلدا عروس می‌توانید از زیورآلاتی بهره ببرید که در آنها از جواهرات سفید رنگ استفاده شده باشد. در میان جواهراتی با رنگ سفید، مروارید حرف اول را می‌زند. در افسانه‌های قدیمی مروارید را اشک فرشتگان می‌دانستند و این تفسیر چه زیبا می‌شود؛ اشک شوق فرشته‌ای را به نو عروسی هدیه دادن!

گوشواره طلای زنانه زرد 18 عیار مروارید و برلیان مدل edf1629

در گوشواره مروارید و الماس، این‌طور به نظر می‌رسد که گویی دانه برفی در چنگال طلایی گوشواره طلا زنانه است. مرواریدها شاخص‌ترین جواهر این محصول هستند. دو مروارید در پایین‌ترین بخش گوشواره آویزان شده است. در بخش بالایی گوشواره، مسیری الماس پوش قرار دارد. این مسیر بین بخش اتصال گوشواره به لاله گوش و محل آویخته شدن مروارید قرار گرفته است.

گوشواره طلا و مروارید زنانه - زر

برای هدیه شب یلدا عروس پیامی را دنبال کنید

یک ایده ناب که در این مقاله برای شما دارم تا بتوانید هدیه‌ای مناسب و پسندیده از بین جواهرات و زیورآلات به‌عنوان هدیه شب یلدا عروس انتخاب و خریداری کنید، انتخاب جواهراتی است که پیامی داشته باشند. بیشتر جواهرات سمبل و نماد هستند؛ ‌به‌عنوان‌مثال نمادی از عشق، صمیمیت، آرامش و بسیاری موارد دیگر که برای جواهرات در نظر گرفته می‌شوند. با انتخاب جواهری که پیامی داشته باشد، می‌توانید هدیه‌ای مناسب برای نو عروس خود تهیه کنید.

پلاک آمیتیست طلا سفید زنانه الماس تراش برلیان مدل npdf13242

آمیتیست جواهری زیبا و دارای طیف رنگی بنفش است. این گوهر داستان‌های بسیاری دارد و به‌عنوان نمادی برای صبر، صلح و آرامش در دنیای جواهرات شناخته می‌شود؛ بنابراین یک زیور با این گوهر می‌تواند کادوی یلدایی مناسبی برای عروس خانم باشد. آمیتیست در این پلاک طلا مربعی شکل برش خورده و گوشه‌های آن صیقل داده شده‌اند. آمیتیست هیچ قابی ندارد و در عوض، مسیری از طلای سفید مزین شده با الماس‌های برش برلیان گوشه‌ای از روی آن را در بر گرفته است.

پلاک طلا زنانه آمیتیست و برلیان - زر

خرید بهترین هدیه شب یلدا برای عروس از سایت طلا و جواهر زر

تمام نمونههایی که در این مقاله معرفی شدند، روی سایت فروشگاه طلا و جواهرات زر موجود هستند. فروشگاه الماس و جواهرات زر امکانات بسیاری را برای خریداران آنلاین خود فراهم کرده تا خاطره‌ای خوب پدید آورد. در سایت زر امکان سفارشی‌سازی محصولات وجود دارد؛‌ به این معنا که می‌توانید در مدل انتخابی خود تغییراتی را ایجاد کنید. تغییراتی مانند عوض کردن نوع، رنگ یا سایز و تغییر دادن تعداد جواهرات استفاده شده، وزن زیور انتخابی، رنگ طلای به‌کاررفته در آن که می‌تواند طلای سفید، زرد یا رزگلد باشد، وزن محصول یا تبدیل یک محصول به نیم ست یا ست کامل از خدمات سایت زر است.

فروشگاه اینترنتی طلا و جواهر زر نمونه‌های متنوعی از محصولات زنانه و مردانه را فراهم آورده است. محصولات زنانه این سایت شامل انواع گردنبند و گردن‌آویز، دستبند، پابند، سنجاق‌سینه، زیورآلات بدن، النگو، گوشواره طلا زنانه، سرویس عروس، انواع ست و نیم ست می‌شود؛ برای همین هم می‌توانید با خیالی آسوده بهترین هدیه شب یلدا برای عروس را از این سایت تهیه کنید.

بااینکه خرید کادویی یلدا در سنت‌ها مخصوص به عروس خانم بوده و این هدیه از سمت خانواده داماد و خود داماد برای عروس در نظر گرفته می‌شود؛ ولی برخی از خانواده‌ها از سمت عروس تمایل دارند که هدیه‌ای برای داماد خود در نظر بگیرند یا خانواده داماد میخواهند برای اولین یلدای پس از ازدواج پسرشان به او هدیه‌ای دهند. در سایت فروشگاه اینترنتی زر نمونه‌های متنوعی برای انواع زیورآلات مردانه نیز وجود دارد. انواع گردنبند، دستبند، انگشتر، جاسوئیچی، فندک، دکمه سرآستین، گیره کروات یا ست دکمه سردست و گیره کروات در سایت معتبر طلا و جواهر زر موجود است.

سوالات متداول:

شب چله و یا همان شب یلدا چه شبی است؟
S ChevronDown 18 N

31 آذرماه که به عنوان آغاز فصل زمستان نیز پذیرفته شده است، به عبارتی بلندترین شب سال در نیمکره شمالی زمین در ایران شب چله و یا همان شب یلدا نامیده می شود.

نمادی از عشق به‌عنوان هدیه شب یلدا برای عروس چیست؟
S ChevronDown 18 N

کادوی یلدایی هدیه از جانب آقا داماد به عروس خانم است؛ پس همچنان یک انتخاب بر خواسته از علاقه که نمادی از عشق و عواطف باشد، انتخابی مناسب محسوب می‌شود.

بهترین هدیه شب یلدا برای عروس چیست؟
S ChevronDown 18 N

برخی خانواده‌ها هنوز رسم هدیه شب یلدا عروس را حفظ کرده‌اند؛ این هدایا امروزه با نام هدایای یلدایی شناخته می‌شوند و نسبت به گذشته تغییرات زیادی در اساس این هدایا ایجاد شده است؛ به‌عنوان‌مثال دیگر طبقی در کار نیست!

منبع خبر: اختصاصی سایت زر
  ۴ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۲۰:۱۱ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد