بازاریابی و بازاریابی الکترونیکی

بازاریابی و بازاریابی الکترونیکی
بازاریابی، هنر ارتباط تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان (یا تولید کنندگان و عرضه کنندگان بالقوه‌) یک کالا یا خدمت با مشتریان موجود یا بالقوه است.
بازاریابی، هنر ارتباط تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان(یا تولید کنندگان و عرضه کنندگان بالقوه‌) یک کالا یا خدمت با مشتریانموجود یا بالقوه است. بازایابی نتیجه‌ی ناگزیر، دوری‌ناپذیر و ضروریسرمایه‌داری است. البته این نکته بدان معنا نیست که بازاریابی تنها بهکشورهای دارای نظام سرمایه‌داری محدود می‌شود. تکنیک‌های بازاریابی درتمام نظام‌های سیاسی و بسیاری از جنبه‌های زندگی کاربرد دارد. روش‌هایبازایابی به‌وسیله‌ی برخی از شاخه‌های علوم اجتماعی معرفی می شوند. بهویژه رشته‌هایی روان‌شناسی، جامعه‌شناسی، علوم اقتصادی و تحقیقاتبازاریابی این فعالیت‌ها را پیکره بندی می‌کنند و به آن‌ها نظم می‌بخشد.بازاریابی، از طریق تبلیغات به بسیاری از هنرهای خلاق ربط پیدا می‌کند.بازاریابان موفق برمشتری تمرکز دارند، به دیگر سخن مشتری‌گرا یامشتری‌مدار هستند.
بر خلاف تصور عموم، بازاریابی تنها تبلیغاتو ترویج نیست!! مقوله‌ی بازاریابی به چهار بخش اصلی تقسیم می‌شود که به 4Ps مشهوراست:
(1محصول:مدیریت محصول در بازاریابی با مشخصات و ویژگی‌های محصول از یک سو و چگونگیارتباط آن با نیازها و خواسته‌های مشتری نهایی از سوی دیگر سر و کار دارد.
(2قیمت‌گذاری: فرآیندوضع قیمت (و یا تخفیف) بر محصول را شامل می‌شود.
(3ترویج:شامل تمام فعالیت‌های تبلیغاتی، آگهی‌ها، شعارها، جوایز و سایر روش‌هایگونا گون برای ترویج محصول، نام و نشان تجاری و شرکت است.
(4مکان؛ توزیع و حمل ونقل: فرآیند رساندن محصول به مشتری است.
(5در مباحث بازایابیبه این چهار عنصر، آمیخته‌ی بازاریابی (Marketing mix ) می‌گویند.
یک بازاریاباز این چهار عنصر برای تدوین برنامه بازاریابی استفاده می‌کند.برای کسب موفقیت در برنامه‌ریزی بازاریابی، آمیخته‌ی بازاریابی یا 4Ps بایدبازتابی از خواسته‌ها و تمایلات مشتریان در بازار هدف باشد. تلاشبرای متقاعد کردن خریداران به خرید محصولی که مورد پسند و توجه آن‌هانیست، بسیار گران و به ندرت موفقیت‌آمیز است. بازاریاب‌ها برای ارزیابیخواسته‌های مصرف کنندگان و شناسایی محصولاتی که مصرف‌کنندگان برای به دستآوردن‌ آن‌ها حاضرند پول بپردازند، نیازمند تحقیقات بازاریابی هستند.آن‌ها امیدوارند که این فرآیند دست‌یابی به یک رقابت موفق و پایدار راممکن سازد. مدیریت بازاریابی ابزار کاربردی این فرآیند به شمار می‌آید.
سر فصل‌های اصلی بازایابی
مبانی بازاریابی،استراتژی‌های بازاریابی، مدیریت بازایابی، مدیریت محصول، قیمت‌گذاری،ترویج، توزیع، بازایابی مستقیم، رفتار مصرف‌کننده، تحقیقات بازاریابی،بازایابی خدمات، بازاریابی الکترونیک، تکامل و گسترش تدریجی بازاریابی.
مبانی بازاریابی؛ مفاهیم پایه
مصرف‌کننده:
در علوم اقتصادیبه مجموعه افراد یک جامعه، خانواده‌ها و همه‌ی کارگزاران اقتصادیکه کالاها و خدمات تولید شده در یک اقتصاد را مصرف می‌کنند، ” مصرف‌کننده“ گفته می‌شود. اگر چه این اصطلاح شامل تک تک افراد یک محدوده‌ی سیاسی- جغرافیایی می‌شود، به همان‌ نسبت که یک اصطلاح اقتصادی‌ است، سیاسی نیزهست. در نظریه‌ی استاندارد اقتصاد کلان، فرض براین است که مصرف‌کننده‌یکالا و خدمات، بودجه‌ای را که برای مخارج خود درنظر می‌گیرد برای خریدکالاها و خدمات صرف می‌کند. روشن است که مصرف‌کننده در یک برخورد عقلانی،برای رسیدن به مطلوب‌ترین نقشه‌ی خرید، این بودجه را بر اساس اولویت‌ها وترجیحات مورد نظر خرج خواهد کرد.
در الگو‌های زمانی رفتار مصرف‌کننده،ممکن است بخشی از بودجه صرف سرمایه گذاری‌های بلند مدت در جهت کسب سودبیشتر در دوره‌های زمانی آینده شود. بنابراین ممکن است که بودجه‌یمصرف‌کننده تنها برای مصرف در نظر گرفته نشده باشد.
زمانی که بنگاه‌های فروشکالا و خدمات بسیار زیاد هستند، ممکن است اصطلاح ”مصرف‌کننده“ در حکمواژه‌ای تحقیرآمیز به‌شمار رود، به این معنا که خریدار محصول، شخصی باهوشو زیرک نیست. این عبارت درست نقطه‌ی مقابل واژه ”مشتری“ است که فردیهوشمند تلقی می‌شود که قدرت خرید و حق انتخاب دارد.
مشتری:
مشتری عبارت است از کسی که چیزی را از یکبنگاه اقتصادی یا یک سازمان می‌خرد یا اجاره می‌کند.
انواع مشتری: مشتریان را به دو گروه اصلی میتوان طبقه بندی کرد:
(1مشتریان داخلی
(2 مشتریان خارجی
مشتری داخلی کسی است که برای یک سازمان، امادر بخش یا شعبه ای دیگر کار می‌کند.
مشتری خارجی همه‌ی مردم خارج از سازمانهستند.
مشتریان داخلیشامل افرادی را شامل می‌شوند که در بخش‌ها و شعبه‌های مختلف یکسازمان مشغول به کارند. بنگاه‌های اقتصادی با نیازها و فرهنگ‌های مختلف،بازرگانان، خانواده‌ها و تمام گروه‌هایی که به یک سازمان پول پرداختمی‌کنند و کالا یا خدمات آن سازمان را می‌خرند، مشتریان خارجی را تشکیلمی‌دهند.
نیازها و انتظارات:
(1مشتریان نیازها وانتظاراتی دارند که لازم است از جانب سازمان‌ها در نظر گرفته شود.
(2نیاز یعنی آن‌چه کهمشتری به برآورده شدن احتیاج دارد، مانند اتومبیل و بیمه با قیمت پایین.
(3انتظار یعنی چیزی کهمشتری به طور حتم نیازمند آن نیست اما توقع دارد که آن را داشته باشد.
انتظارات یا خواستهها عبارتند از تمایلات انسان برای ارضاء کننده های خاصی از نیازها.در حقیقت خواسته ها،اشکالی از نیازهای انسانی هستند که توسط فرهنگیا شخصیت فردی انسانها شکل گرفته اند.
ارزش زمانی مشتری یاCLV :
توجه به ارزشمشتری در طول دوره ارتباط با شرکت یا بنگاه اقتصادی، یکی از اصولبلند مدت بازایابی است که در اصطلاح ارزش زمانی مشتری نامیده می‌شود. توجهاین نکته که آیا مشتری در همین مدت، از کالاها و خدمات شرکت‌های مشابه ورقیب هم استفاده کرده است یا خیراز ضروریات این اصل بازاریابی است. ازنتایج مهم داشتن برنامه و چشم‌انداز بلند مدت، شناختن تمایلات جدیدمشتریان برای کسب کالا یا خدمت بهتر و تازه‌تر است که در صورت پاسخ دادنسازمان به این تمایلات، وفاداری مشتری به شرکت بیشتر خواهد شد.
مدیریت تجربه‌ی مشتری یاCEN :
فرآیندی است کههمه‌ی تجربیات مشتری از یک محصول یا یک شرکت را زیر نظر دارد و آنرا به صورت استراتژیک مدیریت می‌کند. بدین منظور از رویکردهایی متفاوتهم‌چون نام و نشان تجاری، تنوع محصول، بخش‌بندی بازار و روابط عمومیبازایابی، شامل مدیریت روابط عمومی مشتری (CRM ) و رضایت‌مندیمشتری استفاده می‌شود.
هدف نهایی CEM ،غلبه بر موانع و شکاف بین حرف و عمل است که از طریق بازنویسی فرمول‌هایاصول اولیه‌ی بازاریابی انجام می‌شود. در نهایت می‌توانگفت که CEM بر چهار جنبه از مدیریت بازاریابی تاکید می‌کند:
(1تمرکز بر تمام جنبه‌هایمرتبط با مشتری، ترکیب موشکافی و خلاقیت، توجه هم‌زمان به برنامه‌ریزی و اجرایبرنامه‌‌های داخلی و خارجی.
(2سه راه برای غلبه بررقبا
(3همیشهدر هر فعالیت، رقیبانی وجود دارند که هرچند نمی‌توان فعالیت آن‌ها راکنترل کرد، می‌توان تاثیر فعالیت‌هایشان بر بازار و کسب و کار خود محدودنمود.
در این نوشتار با ارایه‌ی سه روش ساده، راهافزایش فروش و مطرح شدن در بازار، با کم‌ترین یا حتی بدونرقابت با دیگران نشان داده می‌شود.
(1از روش‌های بازایابیغیر قراردادی، غیر کلیشه‌ای و نامتعارف استفاده کنید
متاسفانه در بیشترکسب و کارها از روش‌های بازاریابی مشابه آن‌چه سایر رقبا به کارمی‌برند، استفاده می‌شود. سعی کنید از روش‌های جدید و غیر کلیشه‌ای برایمتمایز کردن خود از رقبا استفاده کنید. اگر روش‌ بازایابی شما منحصر بهفرد باشد، به طور قطع توجه بیشتری را به خود جلب می‌کنید و فروش شماافزایش خواهد یافت.
برای نمونه، بیشتر کسب و کارهای اینترنتیفقط از روش‌های بازایابیonline برای ایجاد ترافیک روی وب سایت‌هایشان استفاده میکنند. با استفاده از بعضی روش‌های بازاریابی offline ،می توانید بر رقابت سنگین و تنگاتنگ online پیروزشوید و ترافیک بیشتری را روی وب سایت خود ایجاد وفروش‌تان را بیشتر کنید.
برای نمونه، بهترین و کوچک‌ترین تبلیغخود را روی یک کارت پستال چاپ کرده و از طریق پست‌های معمولیغیرالکترونیکی برای مشتریان مورد نظر و بازار هدف بفرستید.
کارت پستال‌هاهنوز هم کم هزینه ترین، موثرترین و آسان‌ترین روش بازایابی بهشمار می‌آیند. به یاد داشته باشید که بیشتر دریافت‌کنندگان این کارت‌ها،پیام‌های تبلیغاتی کوتاه را بر خلاف نامه‌های طولانی، با اشتیاقمی‌خوانند.1
(2بازارهای ناب، دستنخورده و زیر پوشش قرار نگرفته
وقتی برایتسخیر مشتریان یا بازارهایی مشخص هدف‌گذاری بازاریابی می‌کنید، بهیاد داشته باشید که رقبای شما هم همین عمل را انجام می‌دهند، در این حالتشما هرگز نمی‌توانید از رقابت دوری کنید. سعی کنید در جست‌وجوی بازارهایناب و دست ‌نخورده‌ای باشید که هنوز مورد توجه رقبای شما قرار نگرفته‌اند.شما می‌توانید با کم‌ترین تلاش یا حتا بدون دردسر در رقابت این بازارهایناب را تسخیر کنید.
تبلیغات، آگهی‌ها، صفحات وب و پیام‌های دیگرخود را به نحوی تجدیدنظر و اصلاح کنید که بهطور اختصاصی علایق منحصر به فرد و نیازهای مشتریان آینده را که از یکگروه جدید دست نخورده هستند، تامین کنید. برای نمونه یک بازاریاب شبکه می‌تواند3 بازار جدید دست‌نخورده و جداگانه در دامنه‌ی کاری خود هدف‌گذاریکند و در نظر داشته باشد. این بازاریاب می‌تواند رویکرد فروش را درهریک از این بازارها با تاکید بر بخشی از سودمندی‌های خاص و متفاوت،تغییر دهند.
الف(زنان خانه دار و مادرانی که بیشتر در خانه هستند: برای این گروه سودمندی‌های کارنیمه‌وقت در منزل را شرح دهید.
ب(کارمندانشرکت‌ها: از فرصت‌هایی که در اختیاردارند و خود از آن بی‌خبرند،بگویید و شرح دهید که چگونه می‌توانند با کنده شدن از محیط کارمندی، برایکسب و کار مستقل راه بیندازند و خود اشتغالی داشته باشند.
ج(بازنشستگان: برا آن‌ها فرصت‌ها و منافعی را که در اختیار دارند توضیح دهید.
(3 سعی کنید هموارهحرفه‌ای رفتار کنید
یکی ازموثرترین روش‌های پیروزی در یک رقابت این است که در زمینه‌ی کاری خودمتخصص و حرفه‌ای باشید و این امر را به مخاطبتان ثابت کنید. مشتریانآینده‌ی شما یک فرد حرفه‌ای را به چشم یک کارشناس خبره می‌نگرند و اطمیناندارند که او دانش و آگاهی لازم را در زمینه‌ی کاری مورد نظر، برای کمک بهمشتریان دارد.
البته شما مجبور نیستید که نظام بازاریابیفعلی خود را به اثبات حرفه‌ای بودن خود محدود کنید.
کافی است کهمحصول یا خدمت منحصر به فردی را انتخاب کنید که مطمئن هستید می‌توانیدبه بهترین شکل ممکن آن را ارایه کنید. سپس بر روی بازایابی آنتمرکز و تاکید کنید. در این میان، برای کامل کردن اقدامات بازاریابی خود،تفاسیر، تمجیدها و سپاس‌‌های مشتریان خود و نیز عناوین، نشان‌ها،استانداردها، گواهی‌نامه‌ها و مدارکی را که از مجامع تخصصی و معتبر دریافتکرده‌اید و نشان‌گر اعتبار شماست، به نمایش بگذارید.
یک کسب و کار خدماتی وحتی یک شرکت تولیدی که کیفیت خدمات یا کالاهایش برای مشتریان ثابت شدهباشد، اغلب می‌تواند قیمت‌های بالاتری را دریافت کند.
بسیاری ازمشتریان انتظار دارند در مقابل پرداخت وجه بیشتر محصول یا خدمتتخصصی‌تری دریافت کنند. حتا گروهی از مشتریان نرخ‌های بالای شما رانشانه‌ای بر تخصص بالا قلمداد می‌کنند.
به یاد داشته باشید تا زمانی کهکسب و کارتان ادامه دارد، رقیب هم خواهید داشت و ناگریز باید رقابت کنید.اما این سه راه‌حل می‌تواند تاثیر رقبا را بر کار شما به کم‌ترین میزانبرساند. با به کار بردن این روش‌ها خواهید توانست راحت‌تر و بازحمت کمتر(حتا گاه بدون دغدغه‌های رقابت با دیگران) فروش خود را افزایش دهید و بررقیبان خود چیره شوید.
نحوه بهبود مدیریت بازاریابی ایمیل، افزایشفروش و سود حاصله در 4 مرحله ساده
در واقعبسیاری از عناصر حیاتی تجارت الکترونیک به آن وابسته هستند : از قبیلسرمایه گذاری مشترک، انتشار خبر نامه، بررسی مطالب به طور خودکار، توزیعکالا، گزارشهای رایگان، پیغامهای خود پاسخگو ، دوره های آموزشی تجارتالکترونیک، ایجاد شبکه، و .... این لیست را می توان همچنان ادامه داد.
البته واضح استکه منظور ما همان بازاریابی پست الکترونیک ،Email Marketing است. موفقیت شما در بازاریابی بدون استفاده از ایمیل ممکن نیست . هیچ چیزی بهقدرت یک لیست خوب و فهم چگونگی استفاده از آن نمی رسد.
به کمک بازاریابی از طریق ایمیل می توانیدحقیقتاً پیغامی را صبح فرستاده و در انتهای روز چندین هزار دلار در آمد کسب کنید.
چیزی را کهبیان می کنم بخش اول نحوه بهبود مدیریت بازاریابی از طریق ایمیل،افزایش فروش و سود حاصله در 4 مرحله ساده است . بنابراین با من همراهباشید
مرحله اول : ایجاد یک خط موضوع جالب توجه(subject line )
Russell crow در صورتیکه کسیفیلمش را تماشا نمی کرد هرگز نمی توانست جایزه آکادمی را برایفیلم گلادیاتورکسب کند.هم چنین اگر هیچ کس به موسیقی گوش نمی دادBritneyspears نیزنمی توانست با تکثیر آخرین CD خود بهquadrupleplatinum راه یابد.و اگر مردم پیغامهایی را که می فرستیدنخوانند، شما نیز نمی توانید حتی یک ریال از بازاریابی ایمیل خود درآمد داشتهباشید.
اینکه پیغامشما تا چه حدی مورد قبول و پذیرش قرار گیرد به مهارت شما در نحوهنوشتن خط، موضوع ، و subject پیام تحرک برانگیزتان دارد.سه نکته مهم در زمینه نوشتن موضوع پیامها وجوددارد که آنقدر قانع کننده هستند که دریافت کننده پیام را مجاب کند بر رویپیام شما کلیک کرده و آنرا برای مطالعه باز کند.
(1 شخصی نمودن پیغام
(2مشاهده نام شما درخط موضوع یک پیام جالب توجه و هیجان بر انگیز است.
(3ماعاشق دیدن نام شخصی خود هستیم هیچ چیز نمی تواند پس از این توجه ما را بهخود جلب کند که چیزی درباره خود یا برای خود مشاهده کنیم.
جنبه شخصی دادن بهپیام به گیرنده می فهماند که این پیغام یک SPAM نیست .با وجودیکه بعضی از اسپم ها به بانکهای اطلاعاتیحاوی نام شخصی ما دسترسی دارند اما در اکثر موارد لیستهای آنها بوسیلهبهره برداری از ایمیلها بوجود می آید.
بنابراین هنگامیکه نام خود را درخط موضوع یکپیام می بینیم فوراً جذب آن می شویم.
جیمی ، اینجا می توانی اطلاعاتی را که درخواست کرده بودی، بدست آوری .
جیمی، دوست دارم یک کپی رایگان در اختیاراتبگذارم.
جیمی، آیا این را فراموش کردی؟
یک ویژگی جالب دیگر در زمینه خط موضوع پیاماین است که نوع علاقه گیرنده پیام را شناسایی کرده و بصورت هدفمند بازاریابی کنید.
تذکر :
همیشه در نظرداشته باشید که پیام خود رابه گیرنده ای بفرستید که به موضوع خاصیعلاقمند است . مثلاً پیامی درباره ورزش کشتی را به لیست مربوط به خانمهایخانه دار نفرستید.
فرض می کنیم شما پیغامی را می فرستید و درآن اعلام می کنید که محصولی با حق چاپ مجدد دراختیار دارید و این پیغام شما به لیست افرادی وارد می شود که به چنینمحصولاتی علاقمند هستند. در اینجا چند خط موضوع را که ممکن است بخواهید برایاین پیام استفاده کنید ارائه شده است .
(1محصولی جدید با حقوقچاپ مجدد امروز عرضه شد.
(2امروز محصولاتی جدیدبا حق چاپ مجدد ارائه شد.
(3محصولاتی با حق چاپمجدد در اختیار شما قرار می گیرد.
(4این محصول جدید رابفروشید درآمد حاصله را برای خود نگه دارید.
ممکن است درروز 500 ایمیل دریافت کنم، اما اگر به محصولی با حق چاپ مجدد علاقمندباشم، حال چه در آن لیست باشم و یا نباشم، در اینصورت چنین خطموضوع خاصی به هنگام دانلود کردن ایمیل ها بر جسته بوده و توجه مرا به خودجلب می کند.
هنگامیکه شما هر دو جنبه شخصی نمودن پیام ویافتن گیرنده ای علاقمند به موضوع خاص را با یکدیگرترکیب کنید، در اینصورت خط موضوع بسیار جذابی خواهید داشت.
جیمی، امروز محصولی جدید با حقوق چاپ مجددعرضه شد.
جیمی، محصولی با حق چاپ مجدد در اختیار توست.
جیمی ، این محصول جید را بفروش درآمدش رابرای خودت نگه دار.
این پیام همان چیزی است که من همیشه آنرا میخوانم.
 قدرتمندی :
نکته کلیدیدیگر برای نوشتن یک خط موضوع ایمیل که خواننده را وادار می کندنگاهی به پیغام شما بیاندازد، استفاده از کلمات یا واژه های قدرتمند است.
یک واژه «قدرتمند» واژه ای است که احساسات و عواطف را تحریک کند بارها دیدهایم که ما نه بر اساس منطق بلکه بیشتر طبق احساسات خود خرید می کنیم. بازاریابی پست الکترونیک نیز بر همین پایه استوار است.
در اینجا تعدادیاز واژه های قدرتمند را ذکر می کنیم: رایگان ، جدید، انحصاری ،شگفت انگیز، سریع ، سود آور، ضمانت شده ، نامحدود، قدم به قدم، یک شبه وغیره .
هیچوقت از «و غیره » در خط موضوع پیام خوداستفاده نکنید زیرا یک واژه قدرتمند نیست.
واژه هایقدرتمند، انگیزه ای قوی برای خواندن ایجاد می کند چرا؟ چون این واژگانموجب تحریک احساسات می شوند و کنجکاوی خواننده را بر می انگیزد. این کلماتتحریک بر انگیز هستند. بنابراین از آنها استفاده کنید:
از آنجایی که تا به حالتذکر داده ام که چه چیزی را باید در خط موضوع خود وارد کنید اجازهدهید متذکر شوم که چه چیزی را نباید در خط موضوع بکار ببرید. همانقدر کهاز یک مار زنگی خشمگین اجتناب می کنید، حتماً باید از دو چیز نیز همیشهدوری کنید. یعنی مبالغه و علائم موجود در صفحه کلید.
هیچگاه ادعای عجیب و غریبیمثل یک شبه 000/50 دلار کسب کنید، را مطرح نکنید اگر چیزی که مدعیآن هستید باور کردنی نیست بنابراین گیرندگان پیام شما براحتی حتی بدونخواندن پیام آنرا حذف می کنند.
شما را به خدا ازعلامتهای موجود در صفحهکلید مثل !!!!!! استفاده نکنید . هیچ کس پیامهایی مثل **** فوری*** یا((( فوراً بخوانید))) یا @@@ خبر کوتاه و داغ @@ را نمی خواند ، تقریباً واکنشبه این نوع پیامها مثل زمانی است که صدای زنگ نخراشیده ساعت شما 5 صبح بهصدا در آید. به عبارت دیگر این پیامها خسته کننده و ملال آور هستند.
کلمات نوید بخش
سومین نکته مهمارائه و نشان دادن نتایج مطلوب است. خط موضوع پیام شما باید نویدبخش یا امید وار کننده باشند. خط موضوع باید خواننده را در لحظه مشاهده آنمطلع سازد که اگر پیام ایمیل شما را بخواند چیزی در انتظار او خواهد بود.
آن چیزی را که در خط موضوع می نویسید بایدمطلوب باشد بطوریکه خواننده درصدد از دست دادن و حذف آن برنیاید.
باید احساسات و عواطف را جلب و جذب نموده وخواننده را مثل زمانیکه منتظر دیدن نقطه اوج یک فیلم واقعی است ، به لبه صندلی اشبکشاند.
خط موضوع پیام شما باید باعث بوجود آمدنامید و انتظار شود.
الگوی تمرینیرا خریداری می کنیم تا از طریق ورزش انداممان مناسب به نظر برسد. تنقلات و شیرینی جات می خریم زیرا از مواد خوشمزه و شیرینی خوشمان می آیدو به مطب دندانپزشک می رویم زیرا مقدار زیادی تنقلات و شیرینی جات نوش جانکرده ایم.
ما معمولاً حاصل و نتیجه محصولات را مد نظرقرار می دهیم. کار می کنیم زیرا می خواهیم چک دستمزد و حقوق خود رادریافت کنیم. وسیله نقلیه را می رانیم زیرا می خواهیم بهجایی برویم. گلف بازی می کنیم زیرا از آن لذت می بریم ما جامعه ای نتیجهگر هستیم با نوشتن خط موضوعایمیلی که نتایج خوبی را نوید می دهد باعث ایجاد انتظار و تحریک خوانندهخواهید شد. به تفاوت میان دو خط موضوع زیر توجه کنید.
آموزش رایگان و 7 روزه تجارت الکترونیکامروز عرضه شد... .
آموزش رایگان و 7 روزه تجارت الکترونیک رامی توانید در 5 دقیقه کسب کنید...... .
کدامیک از اینموضوعات باعث ایجاد انگیزه می شوند؟ مورد دوم نوید بخش است ... میتوانم در عرض 5 دقیقه آنرا بدست آورم. این یکی از بزرگترین نکات کلیدیبازاریابی ایمیل است و تا به حال اغلب مورد اغماض قرار گرفته.
باعث تعجب من است که چند انتشارات ایزین(ezine ) برای مثال از این خط موضوع استفاده می کنند.
خدای من ، نمی توانم انتظار خواندن چنینچیزی را داشته باشم.
البته بعضی ازمردم به هر حال چنین چیزی را می خوانند ... علی الخصوص اگر شماخوانندگانی داشته باشید که بدانند کادر شما از نوع درجه یک هستند.
اما من توجهیبه این امر نمی کنم که شما چه کسی هستید، شما می توانید همیشهنتایج بهتری با خط موضوعی که باعث ایجاد انگیزه می شود داشته باشید.
شما می توانید از سه نکته کلیدی شخصی نمودن، قدرتمندی و نوید بخشی پیغام در هر نوعی از بازاریابی ایمیل خود استفاده کنید.
پیغامهایی باپاسخگویی خودکار ، خبرنامه ها ، گزارشهای رایگان، پیامهای انفرادی،ارائه دهندگان سرمایه های مشترک همگی می توانند از بازاریابی ایمیلاستفاده کنند.
اگر تمامی این ترفندها را به کار گیرید،زمان آن فرا می رسد مطلبی را بنویسید که نامزد دریافتجایزه اسکار برای بهترین نگارش Email باشد.
منبع خبر: سایت جامع خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی
  ۱۲ آبان ۱۳۸۸ ساعت ۸:۱۶:۳ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد