بازاریابی از طریق پست الکترونیکی

بازاریابی از طریق پست الکترونیکی
تحقیق Doubleclick در سال ۲۰۰۴ با عنوان ارسال پیام‌های الکترونیکی به مشتریان احساس و نظر دریافت‌کنندگان این پیام‌ها را در باب بازاریابی الکترونیکی به شکلی جالب توجه بازگو می کند و همچنین راهکار‌های موثر در ایجاد بازدهی بیش‌تر را برای بازاریابی الکترونیکی پیشنهاد می‌کند.
تحقیق Doubleclick در سال ۲۰۰۴ با عنوان” ارسال پیام‌های الکترونیکی به مشتریان ”احساس و نظر دریافت‌کنندگان این پیام‌ها را درباب بازاریابی الکترونیکی به شکلی جالب توجه بازگو می کند و همچنینراهکار‌های موثر در ایجاد بازدهی بیش‌تر را برای بازاریابی الکترونیکیپیشنهاد می‌کند. بر اساس این تحقیق مشتریان هر روز بیشتر از قبل به ارزشبازاریابی الکترونیکی پی برده و حتی این روش را به دیگر روش‌های بازاریابیترجیح می‌دهند:
۵۴% عقیدهدارند که بازاریابی اینترنتی باید جایگزین بازاریابی تلفنی شود.
۴۵% معتقدندبازاریاب اینترنتی باید جایگزین تماس‌های تلفنی فردی شود .
۴۰% آن‌هاپست الکترونیکی را به پست معمولی ترجیح می‌دهند .
۳۳% می‌خواهندپست الکترونیکی نقش تقاضاها وفرم‌های خرده فروشی را به عهده بگیرند.
این بررسیهمچنین رشد شعور و آگاهی دریافت‌کنندگان پیام‌های الکترونیکی را درکنترل inbox وبه طور خاص پیام‌هایی که آن‌ها را می‌گشایندوبه آنها پاسخ می‌دهند را نشان می‌دهد:
“شناسایی فرستنده و موضوع مطرح شده ،کلیدهای اساسی بازاریابی الکترونیکی موفقهستند، چراکه هردو تاثیری چشم‌گیر درایجاد علاقه‌ فرد به باز کردن پیغامدارند .”
حال چگونه می‌توان به اطلاعات مربوط به اینموضوع دست یافت وآن را در فعالیت‌های بازاریابی الکترونیکی و جذب مشتری به کاربرد؟
در قدم اول اطمینان حاصل کنید دریافت‌کنندگانپیام‌ها شما را می‌شناسند .
۶۴% پاسخ‌دهندگانبه پرسش‌های این تحقیق ، محل ذکر آدرس را به عنوان مهم‌ترین عاملتحریک کننده به گشودن emailها نام می برند .
. علامت مشخصه یتجارتی خود را در محل ذکر آدرس بگنجانید .
در محل آدرسبرای معرفی بهتر خود نام، نام شرکت، نوع تولیدات شرکت و خدماتمربوطه (همه‌ی اطلاعات مورد نیاز مشتری) را ذکر کنید. مهم‌ترین بخش کارهمین قسمت است. نام وآرم شرکت، گیرنده‌ی پیام را از صحت و قابل اطمینانبودن پیام و فرستنده‌ آن مطمئن می سازد و به خصوص در صورت تداوم اینروابط، شناخت وصداقت ایجاد می‌‌کند .
آرم شرکت را در خط معرفی موضوع بیاورید.
ممکن است آرم شرکت را به هنگام معرفی موضوعضمیمه کنید. این روش زمانی بکار می آید که آرم را در محل آدرس ذکر نکرده باشید.
به این نمونه توجه کنید:
پیام الکترونیکی خبرنامه‌ تقدیر شده‌Debbie Weil. گزارش WordBizدر یکinbox:
Debbie ، ناشر خبرنامه وبازاریاب online (روی خط )B ۲B وبرنامه‌ریز موضوعی، اسمخود را در محل آدرس ذکر می‌کند؛ زیرا نام شناخته شده‌ او نمایان‌گر آرمشرکت نیز است. او سپس آرم خبرنامه؛ یعنی WordBiz را در خطمعرفی موضوع، ذکر می‌کند .
اطمینان حاصل کنید که آن‌چه مورد نیازمشتریان است به آنها عرضه می‌کنید .
“میزان تمایلافراد در پاسخ به این پیام‌های الکترونیکی بسته به این است کهموضوعات تا چه حد بر علایق خاص افراد متمرکز شده باشند (%۷۲)، در این بین ۶۸ درصدپاسخ‌دهندگان به سوالات برقراری ارتباط را مهم دانستند. واضح استکه گیرندگان پیام اولویت‌های خود را مد نظر دارند.
طبیعتاً در موردیک پیام الکترونیکی به دلیل امکان ارتباط مستقیم و سرعت آن ، بیش‌تراحتمال می‌رود که دریافت‌کننده‌ی پیام آن را باز کرده، خوانده و بهمطالب آن توجه کند. موضوعات دلخواه و تنوع ارتباطات بازاریابی الکترونیکیدر مورد هر شغل و هر مخاطب متفاوت است .
خود شما چطور از برخی مسایل سردرمی‌آورید. بدیهی است که با سوال پرسیدن می‌توانید مشکل را حل کنید. پرسشرا می‌توان هم به شکل رسمی و هم غیررسمی انجام داد. مطمئن باشید مشتریانشما از انتشار عقاید و اولویت‌های مورد نظرشان بسیار خرسند شده و ازاین‌که از آن‌ها نظرخواهی شود، راضی خواهند بود. از همه مهم‌تر این‌کهمی‌توانید از این اطلاعات در تنظیم محتویات پیام‌های الکترونیکی و برقراریارتباط صحیح با مخاطب استفاده کنید، که در بیشتر موارد برای مشتریان یکسانبوده و آمار پاسخگویی به پیام‌ها را بهبود می‌بخشد .
علایق مشتریان .
موضوعات موردعلاقه‌ مشتری را در فرم عضویت وب‌سایت خود جمع‌آوری و از آن استفادهکنید. گاه ممکن است، وسوسه شده و یک پیام الکترونیکی چند منظوره به تماممخاطبان بدون توجه به علایق آن‌ها بفرستید. اما فعالیت‌های ثبت شده وتحقیق اخیر doubleclick به این نکته اشارهمی‌کنند که از دیدگاه گیرنده‌ی پیام (تنها چیزی که واقعاً اهمیتدارد) عدم برقراری ارتباط می‌تواند یک پیام الکترونیکی خوب را به یک هرزنامهتبدیل کند. به این ترتیب برای ترغیب مراجعین، مشتریان یا اعضای شرکت بهانتخاب اطلاعات مورد نظرشان، نیاز دارید زمانی را به تهیه موضوع،برقراری ارتباط و تداوم آن اختصاص دهید .
در یک کلاماجازه دهید کسی که عضو لیست ایمیل شما می‌شود، دامنه‌ی علاقه‌اشرا تعیین کند؛ به عنوان مثال بگذارید مشترکین این نکات را انتخاب کنند.
تولیدات یا انواع مختلف خدمات
توضیح عملکرد شغلی یا معرفی شرکت
نوع ارتباط مورد نظر (به عنوان مثال از طریقخبرنامه، گزارش فروش، آگهی مربوط به خدمات یا تولیدات جدید (
هم‌چنین مشخص کنید، مشتری چه نوع اطلاعاتیدریافت خواهد کرد .
به عنوانمثال “با عضو شدن در خبرنامه‌ بازاریابی الکترونیکی هر روز اینخبرنامه را دریافت کنید و به یک بازاریاب الکترونیکی ماهر تبدیل شوید.
هیچ فرصتی را برای تحقیق از دست ندهید.
دفتر کار یا محل فروش
تماس‌های مربوط به فروش، جلسات، یا به هنگامبررسی حساب‌ها
خدمات مشتری/ ارباب رجوع، خدمات پس از فروش تلفنی
کارت‌ها یا فرم‌های نظرسنجی
یک فرم نظرسنجی الکترونیکی بفرستید.
نظرسنجی‌های الکترونیکیاز طریق ایجاد امکان جمع‌آوری نظرات مشتریان، از روشی رسمی موثر وسازمان‌یافته بوده که مکمل فعالیت‌های شما در زمینه‌ی بازاریابیالکترونیکی می باشند .
ابزارهای نظرسنجی اینترنتیZomerangTm راحت و با قابلیت دست‌رسی بالا هستند و خدماتحمایت از مشتری را در سطوح بالا حتی برای شغل‌های کوچک و متوسط عرضه می‌کند.
از گزارش‌های‌تان استفاده کنید.
به هنگاماستفاده از خدمات بازاریابی الکترونیکی، می‌توانید گزارش‌های‌تان رامرور کرده و به این ترتیب طبق رویه‌ای منظم روند واکنش مشترکین خود رابررسی کنید. (باز کردن پیام، کلیک روی موضوع، پاسخ به آن، عدم توافق و گاهبرخی اعتراض‌های بیهوده (
به عملکردهای موفق بازاریابی الکترونیکی بهدقت توجه کنید. فرصت‌هایی برای شناخت گیرندگان پیغام‌ها ایجاد کنید. بهآن‌ها توجه کنید. سپس در ارایه‌ی خدمات مورد نظر آن‌ها همه‌ی تلاش خود رابکنید و مطمئن باشید شایسته‌ مخاطبان پاسخگو و صادق هستید که شما رابه اهداف مورد نظرتان خواهد رساند .
منبع خبر: سایت جامع خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی
  ۱۲ آبان ۱۳۸۸ ساعت ۸:۵۳:۵۲ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد