تبلیغات اینترنتی و بهره مندی بیشتر از بنرهای تبلیغاتی

تبلیغات اینترنتی و بهره مندی بیشتر از بنرهای تبلیغاتی
تبلیغات اینترنتی اکنون مورد توجه بسیاری از صاحبان کالا و خدمات است. گستره اینترنت و نوع اثرگذاری آن باعث شده برخی از شرکت ها، تلاش های سنتی تبلیغات را فراموش کنند و صرفاً با تبلیغات مدرن، فعالیت های حرفه ای خود را برای دیگران معرفی کنند.
تبلیغات اینترنتی اکنون مورد توجه بسیاری ازصاحبان کالا و خدمات است. گستره اینترنت ونوع اثرگذاری آن باعث شده برخی از شرکت ها، تلاش های سنتی تبلیغات را فراموشکنند و صرفاً با تبلیغات مدرن، فعالیت های حرفه ای خود را برایدیگران معرفی کنند.اثر حاضر می کوشد نخست باتعریفی ساده از تبلیغات اینترنتی، ویژگی ها و ضرورت های مهم تبلیغاتاینترنتی را فهرست وار بازگو کند و سپس بهره مندی بیشتر از تبلیغات با بنررا بررسی می کند.
مزیت این اثر در آن است که کوتاه و گزیده، توصیههای کاربردی را مورد توجه قرار داده تا با کاهش هزینه ها،اثربخشی بنر تبلیغاتی حاصل شود.
تبلیغات اینترنتی
در صنایع مختلف، تعریف هایمتفاوتی برای عبارت تبلیغات ذکر شده است ولی در بیشتر آنها مفاهیممشترکی مورد توجه قرار گرفته است. از جمله این مفاهیم می توان به مواردزیر اشاره کرد:
1) تبلیغات عبارت است از تلاش برای ایجاد یکارتباط دوسویه غیرمستقیم با مخاطب است.
2) تبلیغات موفق مستلزم پرداخت هزینه بهمنظور بهره برداری از امکانات ساخت و رسانه مناسب برای نشر آن است.
3) تبلیغ خوب تلاش دارد تا با ایجاد آگاهی و گاهآموزش به صورت های مستقیم و غیرمستقیم بر ذهن مخاطب تاثیر بگذارد.
بنابراین می تواننتیجه گرفت که تبلیغات از طریق رسانه های مختلفی قابل انجام استکه از آن جمله می توان به روزنامه ها، مجله ها، رادیو، تلویزیون و...اشاره کرد. پس از گسترش کاربردی اینترنت در سطح دنیا، استفاده از وب سایتها و وبلاگ ها به عنوان رسانه های جدید تبلیغاتی توجه بسیاری از شرکت هارا به خود جلب کرد و در اثر آن روش ها و تکنیک های جدیدی برای تبلیغات دراینترنت خلق شد.
در ادبیات جدید تبلیغات، تعریف هایی نیزبرای تبلیغات اینترنتی ذکر شده است. برای نمونه، دو کافی(1996) از اولین کسانی است که در زمینه تبلیغات اینترنتی وچگونگی نگرش مصرف کنندگان، تحقیقاتی انجام داده است. وی در مقاله ای باعنوان ارزش تبلیغات و تبلیغات در وب، تبلیغات اینترنتی را از نظر مصرفکنندگان در بردارنده انواع بسیاریاز مطالب و مضامین تجاری موجود در وب می داند، از تبلیغات الکترونیکی شبیهبه تبلیغات سنتی (تابلوهای تبلیغاتی و بنرها) گرفته تا انواع دیگری کهمتفاوت از تبلیغات سنتی هستند (مانند ایجاد پایگاه اینترنتی).به همین گونهاشلوزر و دیگران (1999) تبلیغات اینترنتی را هرنوع محتوا و مضمون تجاریموجود در اینترنت می دانند که شرکت ها برای آگاه کردن مصرف کنندگان درمورد کالاها و خدمات خود طراحی می کنند.
بعضی دیگر نظیر پاتون وهمکارش نیز تبلیغات اینترنتی را به طور ساده، استفاده از اینترنت برایانجام تبلیغات دانسته اند. بنابراین با درنظر گرفتن بعدرسانه ای، اینترنت و با توجه به تعریف تبلیغاتتجاری، می توان تبلیغات اینترنتی را چنین تعریف کرد:به کارگیری اینترنت وفناوری های زیرمجموعه آن مانند وب و پست الکترونیکی از سوی سازمان هایتجاری برای انجام فعالیت های تبلیغاتی مورد نظر. تبلیغاتاینترنتی به استفاده از اینترنت به عنوان یک کانال و وسیله ارتباطی برای ارسالتبلیغات در محیط وب اشاره دارد.
در تعریفیدیگر، تبلیغات اینترنتی را اینگونه تعریف کرده اند: نمایش دادن نامها و علائم تجاری، شعارها و تصویرهای تبلیغاتی در سایت های پربینندهاینترنت به نحوی که به تحقق هدف های تبلیغات کمک کند.
با شروع فعالیتهای تجاری در اینترنت، تبلیغات اینترنتی نیز پا به عرصه گذاشت. بهنظر می رسد اولین شیوه برای تبلیغ، استفاده از پست الکترونیک بوده باشداما با اضافه شدن فناوری وب به اینترنت، تبلیغات اینترنتی به شکل امروزیآن آغاز شد.
ویژگی ها و ضرورت های مهم تبلیغات اینترنتی
در مقایسه با تبلیغات سنتی، تبلیغ دراینترنت از مزیت های
قابل ملاحظه ای برخوردار است از آن جمله میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
(1 ایجاد ارتباط دوطرفهبا مخاطب
(2ایجاد یک پیوندمستقیم به فهرست محصولات
(3توانایی هدف گیریایستا و پویای مشتریان
(4دسترسی جهانی وشبانه روزی
(5ارسال و نگهداری وبه روزرسانی آسان
(6قابلیت اندازه گیریو ردگیری بالا
(7طراحی پیام آگهی وقابلیت فروش
(8هزینه کم تبلیغ دراینترنت نسبت به سایر رسانه ها
(9دستیابی به بازارجدید در حال گسترش
(10اطلاع رسانی کامل وسریع
(11نظارت و ارزیابیدقیق و بدون واسطه
(12ایجاد یک پیوندمستقیم به فهرست محصولات
مدل های تبلیغات اینترنتی
طی یک دههای که از پیدایش پدیده تبلیغات اینترنتی می گذرد، روش ها و مدل هایمختلفی برای انجام تبلیغات در اینترنت ابداع شده و مورد استفاده قرارگرفته است. در ادامه تنها به «بنر» اشاره می شود.
بنر
بنر عبارت ازیک تصویر گرافیکی کوچک و معمولاً مستطیلی است که به یک پایگاهاینترنتی دیگر متصل می شود. ابعاد مختلفی دارد اما به طور متوسط دارای طول460 پیکسل و عرض 60 پیکسل است.
بنرها اولین شکل از تبلیغات بودندکه به طور گسترده در اینترنت مورد استفاده قرار گرفتند و امروزه از معروفترین و پرکاربردترین انواع تبلیغات اینترنتی به شمارمی رود.
بنرها دارای انواع مختلف و متفاوتی هستند ومی توان آنها را به دو صورت زیر دسته بندی کرد.
(1بنرهای ثابت
(2بنرهای متحرک(انیمیشنی(
(3بنرهای تعاملی(دارای غنای رسانه ای(
بهره مندی بیشتر از تبلیغات بنر
تجربه نشان می دهد که استفاده هوشمندانه ازبنر به ویژه در معرفی نام تجاری (برند) و پیشبرد فروش بسیار موثر است.
براساس آمارسازمان بین المللی تبلیغات (IAB ) در سال 2000 میلادیتبلیغات از طریق بنر 47 درصد کل تبلیغات آنلاینیرا تشکیل داده است. به ویژه اگر توجه کنیم که رقم کل تبلیغات آنلاین در اینسال 2/8 میلیارد دلار بوده، بیشتر به اهمیت این نوع تبلیغات پی می بریمبنابراین تبلیغات از طریق بنر می تواند و باید بخشی از راهبرد تبلیغاتیشما باشد به شرط آنکه به این موارد توجه کنید:
(1برای بنرهای خودپیام های جذاب و کوتاه تهیه کنید
بنرهای تبلیغاتیبا بیلبوردهای خیابانی قابل مقایسه اند. این آگهی ها باید بینندهرا به مدتی کوتاه جذب کنند. بنر خواه در بالای صفحه باشد یا در وسط وکناره های آن باید با چند کلمه یا تصویر مختصر پیام خود را انتقال دهد.
این آگهی هابه خصوص در معرفی نام و مارک های تجاری بسیار موفق عمل می کنندزیرا نام ها یا تصویرهای کوتاه به خوبی در ذهن جای می گیرند اگر شرکتکوچکی دارید و می خواهید مستقیماً به تبلیغ کالا و خدمات خود بپردازید بازهم بهتر است همین رویه را در پیش گیرید یعنی کلام و تصویری را انتخاب کنیدکه به زیبایی و در کمال اختصار پیام شما را انتقال دهد.
(2اطمینان یابید کهبنرها مخاطب را به جای درستی هدایت می کنند
اگر از بنربرای معرفی سایت خود استفاده می کنید قابل قبول است که مخاطبان رابه صفحه اصلی سایت بفرستید اما بنرهایی که برای پیشبرد فروش و ارائهپیشنهادهای خاص طراحی شده اند، ممکن است با هدایت مخاطبان به صفحه اصلیسبب سردرگمی ایشان شوند.
در این مورد به خصوص اگر پیام یا راهنمایتصویری مناسبی برای هدایت این بازدیدکنندگان در صفحه اصلی پیش بینی نکردهباشید، احتمالاً آنها را از دست خواهید داد.
کریس ماهر مدیر شرکت بازاریابیM2K در آستین تگزاس می گوید: اگر کاربر را خسته و سردرگم کنیمبدون آنکه از ما خرید کند به سایت دیگری خواهد رفت. این یکی از خطاهایمهمی است که آگهی دهندگان مرتکب می شوند.
بنابراین به جای آنکه مخاطب رابه صفحه اصلی سایت بفرستیم، بهتر است او را مستقیماً به صفحه ایهدایت کنیم که برای پیشبرد فروش طراحی شده و بنرها را به آن مرتبط (پیوند)کرده ایم. در این صفحه باید محصول یا پیشنهاد خود را به صورت مشروح معرفیکنیم و از مخاطب بخواهیم که با پر کردن فرم، محصول را سفارش دهد یا با ماتماس بگیرد. به این ترتیب اگر مخاطب فرم را هم پر نکند، مطمئن هستیم کهپیام ما را دریافت کرده است.
(3تبلیغات خود را هدفگیری کنید
منظور از تبلیغات هدف گیری شده پیام رسانی بهمخاطبانی است که دارای علاقه مشترک شغلی، تخصصی، هنری، ورزشی و مانند آن هستند.
در تبلیغاتاز طریق بنر این گروه ها را می توان با دسته بندی سایت های نمایشدهنده آگهی از یکدیگر تفکیک کرد به طوری که هر آگهی برای گروه خاصی ازمخاطبان پخش شود. ناگفته پیداست که به این ترتیب هزینه ها کاهش و بازدهیتبلیغات به میزان
درخور توجهی افزایش می یابد.
(4تبلیغات خود را باگروه های کوچک محک بزنید
یک وجهامتیاز یا زیبایی تبلیغات اینترنتی این است که با هزینه ناچیزی میتوانید آگهی های خود را با گروه کوچکی از مخاطبان بیازمایید. همچنین میتوانید بنرهایی با شکل ها، رنگ ها، متن ها و اندازه های مختلف تهیه واثربخشی آنها را با هم مقایسه کنید. با کمی دقت و حوصله می توانیدپیشنهادهای فروش را به گونه ای تنظیم کنید که با خصوصیات و علاقه گروهیمخاطبان سازگارتر شده و بیشترین نتیجه را به بار آورد.
(5بخشی از استراتژیکلی تبلیغات خود را به بنر اختصاص دهید
تبلیغات معمولاً وقتی بیشترین نتیجه را بهبار می آورد که از رسانه ها و روش های مختلف برای رساندن پیام به مخاطب استفادهکنیم.
سازمان ها و شرکت های بزرگ و
با سابقه،این مطالب را می دانند و می کوشند پیام های خود را با رسانه هایمختلف به مخاطبان برسانند. این شرکت ها معمولاً از رادیو، تلویزیون،سینما، مطبوعات و تبلیغات محیطی به خوبی استفاده می کنند و در سال هایاخیر، روش های مختلف تبلیغات آنلاین را هم به این مجموعه افزوده اند اگربودجه شما کفاف تبلیغ در رسانه های گرانقیمت را نمی دهد از سایر انواعتبلیغات آنلاین استفاده کنید. درج آگهی در خبرنامه های آنلاین و ارسال ایمیل های تبلیغاتی از نمونه هایی است که در کنار تبلیغات بنر می تواند بهشما کمک کند.
(6در طراحی بنر ازگرافیک، انیمیشن و سایر جلوه های بصری بهره بگیرید
ترکیب بندی رنگ، نور، حرکت، حروف و خطوطزیبا اثر محسوسی بر جلب توجه بینندگان و موفقیت بنرهای شما دارد.
نثر روان وزیبا نیز در ترکیب با این عوامل اثرگذارتر می شود. این مجموعهعوامل، ممکن است مدت ها در ذهن بیننده بماند و به اهداف آگهی دهنده کمککند.
برای طراحی بنرها از افراد متخصص و با تجربهاستفاده کنید.
هزینه طراحی بنر، رقم
در خور توجهی نیست اما اثر مهمی بر تبلیغاتشما دارد.
یک هدف خیلیمهم دیگر از تبلیغات بنری جاانداختن نام تجاری است. بنر تبلیغاتیشما می تواند یا بهتر است بگوییم باید مجموعه ای از لوگو، رنگ و شعارتبلیغاتی شما باشد.
تبلیغات بنری یک راه موثر برای نمایش پیامهای تبلیغاتی شما در اینترنت است. این تبلیغات تنها روشتبلیغات در اینترنت نیست ولی بخش اساسی از تبلیغات آنلاینبه حساب می آید.
منبع خبر: سایت جامع خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی
  ۱۲ آبان ۱۳۸۸ ساعت ۹:۵۲:۵۲ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد