۱۰ عادت میلیاردهای خودساخته

۱۰ عادت میلیاردهای خودساخته
آن ها بزرگ فکر می کنند، اهل ریسک هستند، تمرکز دارند و ...
چه کارهایی باعث می شود بعضی ها میلیاردر شوند؟ بردن بلیت بخت آزمایی؟ شانس یا ارث و میراث؟ البته با این موارد هم می شود ثروتمند شد اما به جز این ها راه های دیگری هم برای پول دارشدن هست.
با «موفقیت» این هفته همراه شوید تا ۱۰ عادت میلیاردرهای خودساخته را با هم مرور کنیم... .
۱) آن ها صرفه جو هستند
بر خلاف تصور رایج، افراد پول داری که می شناسم، ارزان ترین و کم خرج ترین انسان ها هستند. آن ها ماشین های دست دوم و قابل اعتماد می خرند. به طور مثال و طبق تحقیق های انجام شده، ماشین مورد استفاده ی بیش تر میلیونرها تویوتاست، نه مرسدس بنز و BMW.
آن ها کم تر پول غذا می دهند و بیش تر خودشان غذا درست می کنند. آن ها از پول شان برای پول سازی استفاده می کنند. شما نمی توانید پولی را که برای سرمایه گذاری نیاز دارید به دست آورید، اگر مدام در حال خرج کردن باشید.
ممکن است سرمایه گذاری در بازار بورس و سهام برای شروع یک تجارت مناسب باشد ولی میلیاردرها ریسک های حساب شده را ترجیح می دهند. ریسک هایی که پاداش موفقیت در آن خیلی بیش تر از قیمت شکست آن هاست و شانس موفقیت آن ها به طور قابل قبولی بالاست.
۲) بزرگ فکر می کنند
آن ها خیلی قبل از این که به هد ف شان برسند، می دانند که می خواهند به کجا برسند. خیلی بیش تر از این که به سود چند درصد سالیانه ی پول شان فکر کنند، این آرزو را دارند که برای خودشان کار کنند. آن ها به هزاران مشتری فکر می کنند، نه صدتا.
۳) حساب شده ریسک می کنند
ممکن است سرمایه گذاری در بازار بورس و سهام برای شروع یک تجارت مناسب باشد ولی میلیاردرها ریسک های حساب شده را ترجیح می دهند. ریسک هایی که پاداش موفقیت در آن خیلی بیش تر از قیمت شکست آن هاست و شانس موفقیت آن ها به طور قابل قبولی بالاست.
۴) اهل ارتباطات اند
خیلی به ندرت پیش می آید آدم پول داری را ببینید که تنها باشد. آن ها شبکه ی قدرتمندی از افراد را در زمینه های مختلف زندگی شان می سازند. آن ها می دانند که کارمند بعدی یا مشتری یا شریک بعدی شان می تواند در هر نقطه ای از دنیا باشد.
۵) به جای وام گرفتن، پول ذخیره می کنند
آن ها اثر مخرب بدهی ها و وام ها را می دانند و در همه حال از آن ها پرهیز می کنند. در عوض ذخیره می کنند و سرمایه گذاری می کنند تا بتوانند خودشان علایق شان را به دست آورند.
۶) تمرکز دارند
آن ها با بی قراری در راستای رسیدن به اهداف شان به هر قیمتی کار می کنند. فرق بین آدم های رؤیایی و آدم هایی که عمل می کنند، تعداد رؤیاهای شان نیست بلکه تفاوت آن ها در چگونه تمرکز کردن روی به واقعیت پیوستن بهترین رؤیاهای شان است.
۷) دست به آب و آتش می زنند
آن ها هر کاری را که لازم است انجام می دهند. بیش تر داستان هایی که موفقیت نتیجه ی آن بوده در مورد افرادی است که به طور باو ر نکردنی در راه رسیدن به هدف شان فداکاری کرده اند.
از خوابیدن در ماشین و محل کارشان گرفته تا گذشتن از روابط شخصی شان در راه تحصیل یا ساختن یک موقعیت شغلی. میلیاردرها رسیدن به خشنودی و سربلندی های شان را به تأخیر نمی اندازند. آن ها زحمت زیادی را متحمل می شوند.
۸) همیشه در حال یاد گرفتن هستند
آن ها همیشه میل به آموختن دارند و برای شان مهم نیست چگونه و از کجا یاد بگیرند. آن ها از همه چیز درس می گیرند و در راه رسیدن به هدف شان از آن استفاده می کنند.
۹) رهبری می کنند
این خصوصیتی است که افراد را قادر می کند تا بتوانند میلیاردر شوند و پول به دست آورند و البته این خصوصیت هم برمی گردد به تصمیمی که آن ها برای ثروتمند شدن گرفته اند. راه حل میلیاردرها برای رسیدن به حد بالایی از پول، ساختن راهی جدید است، نه دنباله روی دیگران. این خصیصه، آن ها را در مقام یک رهبر قرار می دهد.
از خوابیدن در ماشین و محل کارشان گرفته تا گذشتن از روابط شخصی شان در راه تحصیل یا ساختن یک موقعیت شغلی. میلیاردرها رسیدن به خشنودی و سربلندی های شان را به تأخیر نمی اندازند. آن ها زحمت زیادی را متحمل می شوند.
۱۰) بخشنده اند
این خصوصیت میلیاردرهای خودساخته است. آن ها ارزش بخشندگی را در راهی که رفته اند، درک کرده اند در حالی که خیلی ها تصوری دیگر از آن ها دارند.
● میلیاردرهای وطنی
واقعیت این است که هیچ کس به راحتی راضی نمی شود بگوید من پول دارم! حالا چرا، نمی دانیم ولی بیش تر افراد راغب اند بگویند که نه تنها پول دار نیستند، که بی پول و مستمند هم هستند. اما هر از گاهی فهرستی از این افراد متمول، سوژه ی روزنامه ها و مجله ها می شود.

بعضی ها صدای شان درمی آید و اعتراض می کنند و بعضی دیگر، سرشان را بالا می گیرند و خیلی راحت این عنوان را می پذیرند چون این پول را با زحمت فراوان به دست آورده اند. یکی از آخرین گزارش ها در این زمینه، گزارشی بود که سایت عصر ایران منتشر کرد و در آن، فهرستی از پول دارترین ایرانی ها را جمع آوری کرده بود. اسامی ای که در این جا می بینید، مربوط به پنج نفر اول همان فهرست است.
۱) علاء میر محمد صادقی
۷۹ سال دارد و متولد اصفهان است. او رئیس انجمن صنایع و معادن گچ کشور، رئیس خانه ی معدن کشور و... و هم چنین عضو هیئت رئیسه ی اتاق تهران است.
۲) شاهرخ ظهیری
۸۰ ساله است و نایب رئیس اتاق های مشترک ایران و روسیه، ایران و استرالیا، ایران و ارمنستان و کشورهای عربی حوزه ی خلیج فارس و... و پیشگام صنایع غذایی در کشور و بنیان گذار کارخانه های مهرام.
۳) سیدحمید حسینی
۵۲ ساله است و اهل رفسنجان. رئیس هیئت مدیره ی گروه بین المللی مذاکرات و مدیرعامل شرکت پالایشگاه نفت سروش و ...
۴) محسن خلیلی عراقی
متولد ۱۳۰۸ است. در تهران متولد شده. رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت بوتان است، رئیس هیئت مدیره ی انجمن مدیران صنایع ایران و... و هم چنین رئیس هیئت مدیره ی انجمن صنفی کارفرمایان توزیع کننده ی گاز مایع ایران.
۵) مهدی جاریانی
۶۲ ساله است و مدیرعامل شرکت های پاکسان، انتباه، تولی پرس، پخش عظیم، کالای مصرفی، تولید مواد اولیه داروپخش (تماد) و ..
منبع خبر: علوی
  ۲۸ مهر ۱۳۸۹ ساعت ۹:۸:۳۸ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد