کسب ثروت از شرکت دارویی

کسب ثروت از شرکت دارویی
کرت آنگلهورن از نوادگان فردریش آنگلهورن موسس شرکت آلمانی شیمیایی BASF است که با ثروت 3/6 میلیارد دلار صد و هفدهمین میلیاردر جهان در سال 2010 محسوب می‌شود.
کرت آنگلهورن از نوادگان فردریش آنگلهورن موسس شرکت آلمانی شیمیایی BASF است که با ثروت 3/6 میلیارد دلار صد و هفدهمین میلیاردر جهان در سال 2010 محسوب می‌شود. شرکت BASF در حال حاضر بزرگ‌ترین شرکت شیمیایی در جهان است. این شرکت در بازار بورس فرانکفورت، لندن و زوریخ حضور دارد. جد کرت این شرکت را در سال 1865 در مانهیم آلمان تاسیس کرد.
کرت گلوور آنگلهورن در 25 ماه مه سال 1926 در مونیخ آلمان متولد شد. مادر او یک آمریکایی و پدرش، کرت آنگلهورن ارشد، یک آلمانی بود.
کرت آنگلهورن پس از جنگ جهانی دوم در رشته مهندسی شیمی در اوستین تگزاس تحصیل کرد. او در سال 1955 به شرکت بوئهرینگر و پسران پیوست و طی 5 سال توانست به مقام مدیریت این شرکت دست یابد. این شرکت تحت رهبری او از یک شرکت با اندازه متوسط تبدیل به یک شرکت بزرگ در سطح جهانی شد. شرکت بوئهرینگر مانهیم در سال 1817 توسط کریستیان فردریش بوئهرینگر به عنوان یک شرکت دارویی در اشتوتگارت تاسیس شده بود. این شرکت در سال 1859 به شرکت دارویی بوئهرینگر و پسران تغییر پیدا کرد. شرکت در سال 1872 به مانهیم منتقل شد. در سال 1892 پسر بوئهرینگر از دنیا رفت. بوئهرینگر مانهیم نهایتا به خانواده آنگلهورن رسید. کرت آنگلهورن این شرکت را تبدیل به یک شرکت بین‌المللی با بخش‌های مختلفی چون آزمایشگاه‌های تشخیصی، مراقبت‌های پزشکی، تولید محصولات دارویی و محصولات بیوشیمی کرد. این گروه در سال 1996 با بیش از 18 هزار کارمند در سطح جهان، فروشی در حدود 18/4 میلیارد دلار داشت.
آنگلهورن در سال 1985 به برمودا نقل مکان کرد و یک شرکت به نام کورانج تاسیس کرد و خود نیز مدیرعامل آن شد. او سهام خود از شرکت بوئهرینگر و دیگر سهامداران را در شرکت جديد گرد هم آورد. کرت آنگلهورن در سال 1990 از کارهای عملیات شرکت خود را بازنشسته کرد. او به مدت 36 سال ريیس شرکت دارویی بوئهرینگر مانهیم و شرکت دپوی بود. آنگلهورن در سال 1997 شرکت کورانج را که مالک این دو شرکت بود (آنگلهورن در مجموع مالک 40 درصد سهام آن بود) را به قیمت 11 میلیارد دلار به شرکت روچه فروخت که از این معامله مبلغ 4/4 میلیارد دلار به ثروت او اضافه شد. پس از فروش شرکت بوئهرینگر نام آن در سال 1998 به روچه دایاگنوستیکز تغییر یافت.
مادر آنگلهورن ، آنیتا اشلمر آنگلهورن، از مرکز مطالعات آمریکایی هیدلبرگ در دانشگاه هیدلبرگ حمایت مالی می‌کرد. کرت آنگلهورن نیز در حال حاضر با اهدای سالانه مبلغ 500 هزار دلار راه مادرش را ادامه می‌دهد. او همچنین از حامیان موزه ریس- آنگلهورن در مانهیم است. کرت آنگلهورن بنیادی به نام خود، بنیاد کرت آنگلهورن را تاسیس کرده که فعالیت‌های خیریه او از طریق این بنیاد انجام می‌شود.
کرت آنگلهورن که یک شهروند آلمانی است در حال حاضر بازنشسته شده و به همراه همسر چهارمش در شهر گشتاد در سوئیس زندگی می‌کند. او 4 فرزند دارد.

- مقالات مرتبط:
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۱۸ دی ۱۳۸۹ ساعت ۹:۱:۱۲ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد