نامي براي سه نسل ميلياردر

نامي براي سه نسل ميلياردر
آگوست فون فینک پسر، نوه ویلهلم فون فینك، موسس شرکت بیمه آلیانس و بانک خصوصی مرک فینک اند کو است که ثروتی خانوادگی را به ارث برده است.
آگوست فون فینک پسر، نوه ویلهلم فون فینك، موسس شرکت بیمه آلیانس و بانک خصوصی مرک فینک اند کو است که ثروتی خانوادگی را به ارث برده است.
این میلیاردر که تابعیت آلمانی دارد، اما ساکن سوئیس است با ثروت 3/7 میلیارد دلار نود و نهمین میلیاردر جهان در سال 2010 است. البته هر دو این شرکت‌ها در سال 1990 به بانک بارکلی فروخته شدند. آگوست فون فینک پسر با استفاده از فضای تجارت بدون مالیات سوئیس یک پرتفولیوی سرمایه‌گذاری شامل املاک و مستغلات، رستوران‌ها، هتل‌ها، شرکت‌های تولید نوشیدنی، شرکت‌های تولیدکننده مواد شیمیایی و گروه بیمه تشکیل داده است.
آگوست فون فینک پسر در 11 مارس سال 1930 در مونیخ متولد شد. او یکی از فرزندان آگوست فون فینک پدر بود. آگوست پسر در سال 1973 به بانک خانوادگی مرک فینک اند کو پیوست و پس از مرگ پدرش در سال 1980،‌ او مدیرعامل این بانک، سومین بانک بزرگ خصوصی در آلمان، شد. پدر بزرگ آگوست فون فینک پسر شرکت بیمه آلینانس را نیز تاسیس کرده بود که دومین شرکت بزرگ بین‌المللی بیمه و خدمات مالی در جهان به حساب می‌رود.
او سپس سهام شرکت‌های مونیخ لاونبراو و گروه رستوران‌ها و هتل‌های موونپیک در سوئیس را خرید. فون فینک پسر در سال 1990 بانک خانوادگی را فروخت و سرمایه‌های خود را در شرکت‌های سوئیسی مثل شرکت تولید‌کننده ماشین‌آلات در آلوسیس لونزا و شرکت اوئرلیکون متمرکز کرد. او در سال 2006 سهام گروه ساخت و ساز هوشتیف در اسن را خرید که در سال 2007 نیز آن را فروخت.
آگوست فون فینک از طریق تامین مالی کمپین‌های مخالف واحد پول یورو در سیاست نیز حضور فعالی دارد.
آگوست فون فینک پسر ازدواج کرده و 4 فرزند دارد. او از سال 1999 به سوئیس نقل مکان کرده و طی سال‌های گذشته از بسیاری از کسب‌وکارها و شرکت‌های خود کناره‌گیری کرده و مسوولیت‌های خود را به پسرانش آگوست فرانسوا و لویتپولد فردیناند سپرده است.
آگوست فرانسوا نیز خود دستی در کسب‌وکار دارد. او همچنین عضو هيات مشورتی دانشگاه جورج تاون، جایی که خود از آن در سال 1999 با مدرک MBA فارغ‌التحصیل شده، است. او سهام عمده شرکت‌هایی مثل SGS (شرکت سوئیسی در زمینه اعطای گواهینامه و تست‌های فنی و غیره) و فون رول (یک گروه صنعتی سوئیسی که در سطح جهانی و با تخصص در زمینه تولید انرژی فعالیت می‌کند) را در اختیار دارد. این شرکت‌ها جزو همان شرکت‌هایی هستند که پدر او پس از فروختن بانک و شرکت بیمه خانوادگی با سرمایه حاصله آنها را خرید. آگوست فرانسوا سهام هتل‌های زنجیره‌ای سوئیس به نام هتل مون‌پیک را نیز که از دارایی‌های خانواده فون فینک هستند در اختیار دارد.

- مقالات مرتبط:
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۱۸ دی ۱۳۸۹ ساعت ۹:۲۴:۳۵ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد