خانواده روسینگ، میلیاردر صنایع بسته‌بندی تتراپک

خانواده روسینگ، میلیاردر صنایع بسته‌بندی تتراپک
خانواده روسینگ، یک خانواده ثروتمند سوئدی است که بیشتر به خاطر شرکت تتراپک که موسس آن روبن اندرسون (که بعدا نام خود را به روسینگ تغییر داد) بوده، شهرت دارد.
خانواده روسینگ، یک خانواده ثروتمند سوئدی است که بیشتر به خاطر شرکت تتراپک که موسس آن روبن اندرسون (که بعدا نام خود را به روسینگ تغییر داد) بوده، شهرت دارد.
روبن که متولد 1895 بود در مدرسه اقتصاد و مدیریت تجارت استکهلم و دانشگاه کلمبیا تحصیل کرد و در سال 1920 مدرک كارشناسي ارشد گرفت. وی یک سال بعد به سوئد بازگشت و مدیر شرکت اسلت شد.
وی در سال 1920 شریک یک شرکت بسته‌بندی به نام آکرلان و روسینگ شد و در سال 1933 سهام شرکای دیگر را خرید. او در دهه 1940 ایده راه‌اندازی خط بسته‌بندی برای محصولات مایع را در سر داشت و با استخدام یک شیمیدان به نام اریک والنبرگ بالاخره موفق شد این ایده را در سال 1944 به مرحله اجرا برساند. این اختراع به شکل یک محفظه مکعبی بود.
روبن روسینگ در زمان مرگ خود در سال 1983 ثروتمند‌ترین فرد در سوئد بود. شرکت روبن براي دو فرزند او‌هانس و گاد روسینگ به ارث رسید.‌هانس در سال 1996 نصف گروه تترا لاوال به قیمت 7 میلیون دلار را به برادرش گاد فروخت. گروه تترا لاوال شامل سه گروه صنعتی مستقل «تترا پک»،
«دو لاوال» و «سیدل» است. کل این گروه دارای بیش از 30 هزار کارمند است. فعالیت‌های این شرکت بر سیستم‌های فرآوری، بسته‌بندی و توزیع غذا برای محصولات لبنی و دامی تمركز دارد. هر سه این شرکت‌های تابعه در حوزه کسب و کار خود، در بازار پیشتازند.
تتراپک کار طراحی و فروش تجهیزاتی را که برای فرآوری، بسته‌بندی و توزیع محصولات غذایی مایع به کار می‌رود، انجام می‌دهد. روبن روسینگ موسس تترا پک است. دو لاوال سازنده و فروشنده تجهیزات لازم برای تولید‌کنندگان لبنیات مثل تولید شیر و محصولات دامی، می‌باشد. شرکت سیدل نیز کار طراحی، تولید، مونتاژ،‌ تامین و فروش خطوط بسته‌بندی برای محصولات غذایی مایع را در سه شاخه اصلی بر عهده دارد. این سه شاخه عبارتند از: بطری‌های شیشه‌ای (قابل بازیافت)، قوطی‌های پلاستیکی و بطري نوشيدني.
با وجود اینکه این سه شرکت به شکل مستقل کار می‌کنند، اما برای بالا بردن هم‌افزایی در گروه با هم همکاری می‌کنند.
هانس روسینگ متولد سال 1926، در حال حاضر با ثروت 10 میلیارد دلار سی‌و‌پنجمین فرد ثروتمند جهان می‌باشد. ثروت وی ناشی از به ارث بردن شرکت تتراپک (یکی از شاخه‌های تترا لاوال) از پدرش، موسس این شرکت، می‌باشد. این شرکت در حال حاضر بزرگ‌ترین شرکت بسته‌بندی جهان است. تترا پک، یک شرکت چندملیتی فرآوری و بسته‌بندی مواد غذایی است. این شرکت در سال 1951 در لاند سوئد و توسط روبن روسینگ تاسیس شد. پسران روبن روسینگ از سال 1954 تا 1985 تترا پک را اداره می‌کردند.
هانس روزینگ تا سال 1996، زمانی که نصف شرکت خود را به برادرش گاد روسینگ فروخت، به مدت 37 سال مدیر تترا لاوال بود. وی به دلیل مسائل شغلی خود تبدیل به متخصصی در امور روسیه شده و سرمایه‌گذاری‌های شخصی زیادی هم در اوکراین و هم در روسیه انجام داده است. او در حال حاضر در ایست ساسکس در انگلیس زندگی می‌کند. او در سال 1980 برای فرار از جریمه‌های مالیاتی سوئد به انگلستان نقل مکان کرد.
وی کلکسیونی از ماشین‌های وینتاژ (یک ماشین بسیار قدیمی) دارد و به پرورش آهو نیز می‌پردازد. ‌هانس به خاطر پرداختن به امور خیریه در سال 2006 جایزه افتخاری شوالیه‌گری را دریافت کرد.
برادر‌هانس، گاد روسینگ نیز میلیاردری بود که پس از مرگش در سال 2000 ثروت او به همسرش بریجیت روسینگ رسید. خانم بریجیت روسینگ هشتاد و پنج ساله در حال حاضر با ثروت 9/9 میلیارد دلار در جایگاه سی و نهمین فرد ثروتمند جهان قرار دارد. فرزندان گاد و بریجیت روسینگ، جورن، فاین و کریستن در حال حاضر کنترل گروه تترا لاوال را بر عهده دارند. خانم روسینگ هم‌اکنون در سوئیس و در سکوت زندگی می‌کند. دختر او کریستن در انگلستان به پرورش اسب مشغول است. 
- مقالات مرتبط:
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۲ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۳۸:۵۵ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد