جانسونها، دختر و پدر میلیاردر

جانسونها، دختر و پدر میلیاردر
ادوارد جانسون سوم متولد 29 ژوئن سال 1930، سرمایه‌گذار و تاجری آمریکایی است که به همراه دختر خود ابیگیل جانسون مالک و اداره‌کننده شرکت سرمایه‌گذاری فیدلتی صندوق سرمايه‌گذاري مشترك و شرکت فیدلتی اینترنشنال است.
ادوارد جانسون سوم متولد 29 ژوئن سال 1930، سرمایه‌گذار و تاجری آمریکایی است که به همراه دختر خود ابیگیل جانسون مالک و اداره‌کننده شرکت سرمایه‌گذاری فیدلتی صندوق سرمايه‌گذاري مشترك و شرکت فیدلتی اینترنشنال است.
ثروت او 7 میلیارد دلار است که او را در جایگاه شصت و دوم ثروتمندترین افراد دنیا قرار می‌دهد و این در حالی است که دختر او، ابیگیل، با ثروت 3 میلیارد دلار بیشتر، بالاتر از پدر و در جایگاه سی و پنجم قرار دارد.
ادوارد جانسون در یکی از خانواده‌های پرقدرت بوستون، خانواده پرکینز متولد شد. وی به مدرسه میلتون آکادمی و پس از آن به تیبور آکادمی رفت. ادوارد سپس در سال 1954 با مدرک کارشناسی از دانشگاه ‌هاروارد فارغ‌التحصیل شد. وی پس از گذراندن دوره‌ای در ارتش آمریکا در سال 1957 به عنوان تحلیلگر در شرکت سرمایه‌گذاری فیدلتی که توسط پدر او، ادوارد سی جانسون دوم در سال 1949 تاسیس شده بود، مشغول به کار شد. فیدلتی به زودی و در دهه‌های 1980 و 1990 در بخش مالی به شهرت و رشد شگفت‌انگیزی دست یافت. این شرکت در فراهم کردن خدمات برنامه‌های بازنشستگی و کارگزاری آنلاین سهام، پیشتاز است. ادوارد جانسون سوم توانست سه سال بعد، در سال 1960 مدیر پرتفولیوي صندوق فیدلتی ترند شود. وی همچنین از سال 1963 تا 1977 صندوق مشهور ماگلان فیدلتی را اداره می‌کرد. این صندوق یکی از صندوق‌های تابعه شرکت مجموعه صندوق‌های فیدلتی در آمریکا است.
ادوارد جانسون پسر، از سال 1972 مدیر شرکت بود. در آن زمان سرمایه تحت مدیریت او در شرکت، در حدود 9/3 میلیارد دلار بود که به زودی باعث شهرت ادوارد به عنوان فردی نوآور در صنعت خدمات مالی شد. او در دهه 70 در بازاریابی مستقیم و بی‌واسطه صندوق سرمايه‌گذاري مشترك پیشتاز بود. وی همچنین زمینه جدیدی را در خدمات به مشتری بر پایه تکنولوژی و نوآوری‌هایی در خدمات شرکت مثل قیمت‌گذاری ساعتی برای شرکت‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف بازار معرفی کرد. ادوارد جانسون پسر در سال 1977، زمانی که آقای جانسون دوم بازنشسته شد، ريیس ارشد و مدیرعامل کل شرکت شد. وی نخستین کسی بود که شروع به فروش خدمات کارگزاری با تخفیف به بانک‌ها، شرکت‌های بیمه و مشتریان کرد. او همچنین از فرآیند خودکار شدن فروش و عملیات سرمایه‌گذاری و مبادلات سهام حمایت کرده و در آن سرمایه‌گذاری کرده است. سرمایه‌های مشتریان شرکت فیدلتی تحت مدیریت جانسون بیش از 5/2 تریلیون دلار افزایش داشته است. درآمد این شرکت در سال 2006 بیش از 12 میلیارد دلار و درآمد خالص آن در حدود 18/1 میلیارد دلار بوده است. تعداد کارکنان شرکت سرمایه‌گذاری فیدلتی در سال 2009 بیش از 38 هزار نفر بوده است. ادوارد جانسون، ريیس شرکت فیدلتی اینترنشنال نیز می‌باشد. این شرکت یک شرکت مستقل سرمایه‌گذاری است که به مشتریان در بریتانیا، اروپا و آسیا خدمت می‌دهد. این شرکت در سال 1969 به عنوان زیرمجموعه شرکت سرمایه‌گذاری فیدلتی تاسیس شد. فیدلتی اینترنشنال در سال 1979 از شرکت مادر جدا شد، اما این دو شرکت همچنان در فعالیت‌های بازاریابی، فروش و تحقیقات با هم همکاری دارند و هر دو از برند فیدلتی استفاده می‌کنند. این شرکت در حال حاضر با بیش از 4000 کارمند در 23 کشور دنیا فعالیت دارد.
آقای جانسون در حال حاضر به طور فعالانه‌ای در امور سازمان‌های بزرگی در منطقه بوستون شامل بنیاد بیماری‌های نورولوژیک، انجمن تحلیلگران اوراق بهادار، آکادمی علوم و هنرهای آمریکا، موزه هنرهای زیبای بوستون، بیمارستان عمومی ماساچوست و بیمارستان کودکان مشارکت دارد. وی همچنین فعالیت‌های بشردوستانه و خیرخواهانه را از طریق ریاست بنیادهای خیریه فیدلتی و ادوارد سی جانسون دنبال می‌کند. ادوارد جانسون از سال 1995 شروع به کاهش سهم مالکیت خود در شرکت کرد و بخش بزرگی از سهام خود را به دخترش واگذار کرد که باعث شد بیشترین سهام شرکت، در اختیار خانم جانسون قرار گیرد. ابیگیل جانسون 24 درصد سهام این شرکت را به ارث برده است. البته گفته می‌شود خانم جانسون در سال‌های اخیر سهام خود را مجددا به خانواده فروخته است. به هر حال سهام فردی اعضای این خانواده در حال حاضر مخفی است، اما کل خانواده مالک 49 درصد سهام شرکت است.
الهام جوادی

- مقالات مرتبط:
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۱۱ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۹:۲۳:۵ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد