چارلز ارگن، ريیس شرکت ارتباطات اکو استار

چارلز ارگن، ريیس شرکت ارتباطات اکو استار
چارلز ارگن یکی از موسسان و ريیس شرکت ارتباطات اکو استار، شرکت مادر شبکه دیش، است. وی با ثروت 2/5میلیارد دلار صد و چهل و هشتمین میلیاردر دنیا در سال 2010 به شمار مي‌رود.
چارلز ارگن یکی از موسسان و ريیس شرکت ارتباطات اکو استار، شرکت مادر شبکه دیش، است. وی با ثروت 2/5میلیارد دلار صد و چهل و هشتمین میلیاردر دنیا در سال 2010 به شمار مي‌رود.
چارلز دبلیو ارگن در اول مارس سال 1953 در اوک ریج ایالت تنس در آمریکا به دنیا آمد. پدر او، ویلیام ارگن یک فیزیکدان هسته‌ای در لابراتوار اوک ریج بود و مادرش، ویولا ارگن مدیر تجاری موزه کودکان اوک ریج است. چارلز پس از فارغ‌التحصیلی از دبیرستان اوک ریج در سال 1971 به دانشگاه تنس در ناکس ویل رفت. وی پس از فارغ التحصیلی از این دانشگاه در سال 1975 به دانشگاه ویک فارست رفت و در سال 1976 از این دانشگاه با مدرک MBA فارغ‌التحصیل شد. او در زمانی که در دانشگاه تنس تحصیل می‌کرد یکی از اعضای انجمن برادری «فی گاما دلتا» بود.
چارلی ارگن از سال 1976 تا 1978 به عنوان تحلیلگر مالی برای شرکت فریتو لی (یکی از بخش‌های شرکت پپسی که مواد غذایی اسنک تولید مي‌کند) مشغول به کار شد. ارگن در سال 1980 شرکت اکو استار را به همراه همسرش کانتی و دوستش جیم دوفرانکو و با سرمایه 60 هزار دلار تاسیس کرد. اکو استار با مورد هدف قرار دادن شنوندگان روستایی در کلرادو شروع به کار کرد. این شرکا با استفاده از وانت ارگن سیستم‌های دیش ماهواره ای را در نقاطی که فکر مي‌کردند امواج تلویزیونی در آن ضعیف است برده و توانستند بازار خوبی به‌دست آورند. شرکت آنها با به روز شدن همراه با تغییرات تکنولوژیکی سریع توانست در این صنعت موفق شود و خدمات جدید را به محض ورود به بازار به مشتریان ارائه کند.
کانتی ارگن و جیم دو فرانکو هنوز هم از اعضای هیات‌مدیره اکو استار هستند. «شبکه دیش» (دیش نت ورک) در حال حاضر یکی از زیرمجموعه‌های این شرکت است.
شبکه تلویزیونی دیش به عنوان یک شرکت ماهواره در سال 1996 در آمریکا شروع به کار کرد. اکو استار تا سال 2004 بیش از 15 هزار کارمند و نه ماهواره که دور زمین مي‌چرخیدند داشت. اکو استار همچنین صدها کانال تلویزیونی و در حدود نه میلیون مشترک برای شبکه‌های خود داشت. اکو استار از طریق شبکه دیش توانسته پس از دیرکت تی وی تبدیل به دومین تامین‌کننده برنامه‌های ماهواره‌ای در ایالات متحده شود. ارگن با مالکیت 51 درصد سهام اکو استار سهامدار عمده این شرکت به شمار مي‌رود. شرکت شبکه دیش در سال 2008 با بیش از 26 هزار کارمند درآمدی بیش از 2 میلیارد دلار و درآمد خالصی بیش از 9/902میلیون دلار داشت. این شرکت در حال حاضر بیش از 14 میلیون مشترک دارد. چارلز ارگن در نوامبر گذشته از مقام مدیر عاملی شرکت کناره‌گیری کرد، اما همچنان ريیس شرکت باقی‌مانده است. وی همچنین ريیس شرکت سیستم‌های رسانه‌ای کلی است.
ارگن در سال 2001 نخستین فردی بود که جایزه مرد کسب و کار اخبار راکی ماونتین را برای دومین بار (دفعه اول آن در سال 1996 بود) از آن خود کرد. ارگن به عنوان فردی ریسک‌پذیر و جاه طلب و جویای موفقیت شهرت دارد.
چارلز ارگن ازدواج کرده و 4 فرزند دارد. وی در حال حاضر ساکن دنور در ایالت کلرادو است.
الهام جوادی
- مقالات مرتبط:
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۲۰ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۵:۲۴:۱۲ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد