5 توصیه به مدیران - مشت آهنین درون دستكش مخملی

5 توصیه به مدیران - مشت آهنین درون دستكش مخملی
یك مدیر با تدبیر، همواره باید بین نرمی و خشونت موازنه برقرار كند، هم مقتدر باشد، هم مهربان. او اگر هرگز از اقتدارش استفاده نكند و همیشه مهربان باشد، زیردستان كار مفیدی انجام نخواهند داد.
۱) یك مدیر با تدبیر، همواره باید بین نرمی و خشونت موازنه برقرار كند، هم مقتدر باشد، هم مهربان. او اگر هرگز از اقتدارش استفاده نكند و همیشه مهربان باشد، زیردستان كار مفیدی انجام نخواهند داد. همچنین اگر در صورتی كه به طور متوالی از اقتدارش استفاده كند و همیشه خشن و سخت گیر باشد، فقط برای مدت كوتاهی موفق خواهد بود و در درازمدت اقتدارش پاسخ نخواهد داد و كاركنان وی و افراد زیر نظرش، با او احساس راحتی نخواهند كرد.
۲) یك مدیر خوب باید ارزش واقعی كارها را تشخیص بدهد و به كیفیت كار توجه كند. مدیر فهیم قادر به شناخت ارزش های درست كارهاست و این مهارت برای او كاملا ضروری است. اگر مدیر قادر به تشخیص ارزش كار و فكر افراد زیر نظرش باشد، قادر به استفاده از پتانسیل آنان به طور صحیح خواهد بود.
۳) یك مدیر و رهبر استراتژیك، باید سریع تر از كارمندانش تفكر كرده و عمل كند. برای نیل به این هدف، رهبر باید قبل از زیردستانش، به فكر آینده باشد. مدیر امروز، محتاج تفكر و عملی سریع تر از زیردستانش است و اگر در تمام یا اكثر امور عقب تر از زیردستانش باشد و در مقابل اقدامات احساس مسئولیت نكند، بهتر است فورا صحنه را خالی كند.
۴) نقش مدیر، در توجه به این اصول محقق می شود. یك مدیر، هرگز نباید از مسایل كوچك و یا بزرگ غفلت كند، لیكن بیش از حد نباید به مسایل و كارهای كوچك مشغول شود. مدیر، لازم است دست كاركنان خود را در انجام امور حاشیه ای تا اندازه ای باز بگذارد. فرمانده، فقط باید بعضی مواقع در خط مقدم بجنگد و در واقع بیشتر به تمركز و تفكر بپردازد و براساس تعریف علمی مدیریت، سعی كند كارها را از طریق دیگران و با اعمال مدیریت انجام دهد. نگاه این گونه به انجام وظایف، روند و پیشبرد فعالیت ها را تسهیل كند.
۵) مدیر مدبر، باید اطراف خود را با كاركنان درست پر كند و با جدیت به دنبال اشخاصی باشد كه به درستكار بودن شهره باشند و خود نیز باید به گونه ای عمل كند كه افراد خوب به سراغ او بیایند. او باید افراد با استعداد، جدی و با پشتكار را شناسایی كرده و خلاقیت های آنان را شناسایی كند و سخت به دنبال جذب نیروهای توانمند و كارا باشد.
منبع خبر: مهشید باستانی پور مقدم
  ۲۵ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۰:۵۳:۳ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد