مردمان موثر، ابتدا امور نخست را انجام دهید

مردمان موثر، ابتدا امور نخست را انجام دهید
مردمان موثر به‌جای مدیریت زمان به مدیریت خویشتن می‌پردازند. به جای واکنش نشان دادن به مسائل اضطراری و به جای اینکه به ضخامت امور نازک بپردازند، یا گرفتار امور بی‌اهمیت شوند، به اولویت‌ها و ارجحیت‌های خود می‌پردازند.
مردمان موثر به‌جای مدیریت زمان به مدیریت خویشتن می‌پردازند. به جای واکنش نشان دادن به مسائل اضطراری و به جای اینکه به ضخامت امور نازک بپردازند، یا گرفتار امور بی‌اهمیت شوند، به اولویت‌ها و ارجحیت‌های خود می‌پردازند. یعنی امور نخست (اموری که آن‌ها را به هدف اصلی شان بیشتر نزدیک می‌کند) را نخست انجام می‌دهند.
همه چیز دوباره آفریده می‌شود. نخست به صورت ذهنی و آنگاه به صورت عملی. به این دلیل نخست شعار رسالت و نظام ارزشی خود را بنویسید، تا دقیقا بدانید چه چیز را می‌خواهید محقق سازید و به اجرا درآورید. آنگاه هر چیز دیگری را پیرامون این کانون محوری، برنامه‌ریزی و اجرا کنید و از همه مهمتر بیاموزید چگونه به سایر مسایل و اموری که پیش می‌آیند «نه» بگویید. زیرا با این کار، به مهمترین امور «آری» می‌گویید و پاسخ مثبت می‌دهید.
گوته می‌گوید: اموری که بیشترین اهمیت را دارند، نباید قربانی اموری شوند که کمترین اهمیت را دارند. بنابراین، اولویت‌های خود را تشخیص و سازمان بدهید و اجرا کنید.
افرادی که به طرز موثری مدیریت خویشتن را در پیش می‌گیرند، نظم زندگیشان ناشی از درون خودشان و کنش اراده آزاد آن‌هاست. یعنی پیرو ارزش‌هایی هستند که خود انتخاب کرده‌اند و این اراده و تمامیت وجود را دارند که احساس‌ها و حالات خود را تابع آن ارزش‌ها و معیارها سازند.
ای. ام. گری یکی از پژوهشگرانی که عوامل موفقیت را عمیقا مورد بررسی قرار داده است، می‌گوید: بزگترین عامل موفقیت، خوش اقبالی و دوستان و آشنایان مناسب نیست. بزرگترین عامل موفقیت این است که نخست امور نخست را انجام دهید.
منبع خبر: خبرگزاری ایسنا
  ۲۵ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۱:۵۷:۲۱ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد