موفقيت و شکست هاي خودروسازي كورد (Cord)

موفقيت و شکست هاي خودروسازي كورد (Cord)
شركت خودروسازي كورد سال 1929 توسط Erretlobban Cord در آمريكا تاسيس شد.
شركت خودروسازي كورد سال 1929 توسط Erretlobban Cord در آمريكا تاسيس شد. شركت Cord قبل از تاسيس، در زمينه خريد و فروش اتومبيل هاي Ford فعاليت داشت و در اين كار زيان كرد و در حالي كه فقط 20دلار پول برايش باقي مانده بود، تصميم گرفت تا شانس خود را در شهر شيكاگو در شغلي ديگر امتحان كند و در آنجا به عنوان فروشنده استخدام شد و توانست مدل Victory را با بازاريابي خوب، به مدلي مشهور و معروف تبديل كند.
استعداد فروشندگي او سبب شد تا در سن 20 سالگي ثروت زيادي جمع آوري كند و درآمدي در حدود 15 برابر يك كارگر ماهر داشته باشد. با كاهش فروش مدل Cord، Victory تصميم به خريد كمپاني Aubum گرفت.
وي با خريد اين كمپاني و سرمايه گذاري و سازماندهي مجدد، كارخانه را در Aubum گسترش داد. شركت Cord براي كسب اعتبار از دست رفته خود در اكتبر 1929 خودروي Cord L29 را به نمايش گذاشت. اين اتومبيل 8 سيلندر، با قدرتي معادل 125?اسب بخار، توجه بسياري را به خود جلب كرد. توليد سري هاي J Duesenberg به مدت طولاني ادامه داشت. اين سري در 4 اتاق مختلف توليد مي شد.
توليد اين اتومبيل تا سال 1932، بدترين سال فروش در آمريكا پس از جنگ جهاني اول، ادامه يافت و تا آن زمان حدود 4429 دستگاه از آن توليد شد. ركورد فروش در اوايل دهه 1930 به ضرر كورد تمام شد و توليد اين كارخانه تا سال 1936 افزايش نيافت و در اين سال شركت Cord مدل كاملاجديد 810 را به بازار عرضه كرد. اين مدل جديد نيز داراي موتور Lycoming V8 4700cc بوده و قدرتي معادل 125 اسب بخار توليد مي كرد. مدل سوپرشارژر دار اين اتومبيل سال 1937 با نام 812 عرضه شد كه قدرتي معادل 195 اسب بخار توليد مي كرد، اما اين مدل حيرت آور و بسيار گرانقيمت از فروش بالايي برخوردار نشد ولي در سال هاي بعد اعتبار زيادي كسب كرد.
با اين كه شركت كورد در طول حيات كاري خود، اتومبيل هايي بسيار باارزش توليد كرد، ولي قرباني قيمت بالاي توليدات و نيز ركود طولاني بازار شد. راننده سابق اتومبيل هاي مسابقه اي شركت كورد سال 1928 كارخانه Duesenberg و همچنين كارخانه Lycoming را خريداري كرد. توليدات شركت Aubum در سال 1936 كاهش يافت و شركت Duesenberg سال 1937 به Cord پيوست. در همين سال شركت كورد ورشكست شد، اما سهام او در Lycoming كه در طول جنگ جهاني دوم موتور هواپيما توليد مي كرد، باعث نجاتش شد. Cord پس از پشت سر گذاشتن موفقيت و شكست هاي بسيار و توليد تعدادي از زيباترين اتومبيل هاي جهان سرانجام سال1974 درگذشت، اما شركت خودروسازي او همچنان به توليد مشغول است.
مترجم: آزاده سيدميرزايي
برگرفته از: history of cord
منبع خبر: روزنامه جام جم
  ۲۵ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۲۹:۲۵ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد