جواهرسازان
معروف فرانسوی که به عنوان سمبل سبک فرانسه درصدد گسترش مارکهای
خود در ایالات متحده آمریکا هستند.برای فرانسه هیچ چیز مهمتر از آن نیست که جواهرات خود را در ایالات متحده
آمریکا، به فروش برساند زیرا آمریکا
جزو یکی از بزرگترین بازارهای جهان محسوب میشود.
به هر
حال، دستیابی به موفقیت در بازار آمریکا داستان داشتن و نداشتن است. بسیاری از جواهرسازان فرانسوی تحت تاثیر
عواملی همچون دستمزد بالای کارگران،
قوانین اکید کار، مالیاتهای سنگین و اجرای اکید قوانین در آمریکا
قادر به رقابت با سایر کشورهای اروپایی نظیر ایتالیا در این بازار نیستند. بعد آمریکا و سایر کشورها به موفقیتهای
چشمگیری دست یافتهاند و در
راستای توسعه و گسترش مارکهای خود به صورت منحصر به فرد و مظهر طراحی و سبک فرانسه درخشیدهاند و مهمتر از همه آن است
که جواهرسازان فرانسوی محصولات
خود را نزد مشتریانی عرضه میکنند که به خوبی از مد روز دنیا آگاهند
و همواره کیفیت را به قیمت ترجیح میدهند. در میان مارکهای بسیار موفق فرانسوی که بر اساس چنین فرمولی به قله
پرشکوه موفقیت نائل شدند، به ترتیب
اهمیت موفقیت میتوان کریستین برنارد Christian Bernard، و
بلون Bellon را نام
برد
بلون Bellon
شرکت
بلون کراتور Bellon Createur واقع در
خارج لیون، یک تجارت فامیلی است که
در ۱۹۰۷ تاسیس شد. بلون Bellon در آغاز
به تولید نگینها (سنگهای) قیمتی نقش برجسته مذهبی
اشتغال داشت که البته هنوز هم در این زمینه فعال است.
اما بلون Bellon مدرن
امروزی بیشترین توجه خود را به سوی تولید جواهرات
زنانه ۱۸ عیار معطوف نموده که در ۱۲۰ کشور دنیا و حدودا به ۱۲۰۰ خردهفروشی در خارج از فرانسه فروخته میشود.
حدود ۳ درصد از تولیدات شرکت به ژاپن
صادر میشود که بزرگترین بازار خارجی به شمار میرود. فقط ۵ درصد محصولات بلون
Bellon در ایالات متحده و به قیمت ۱۵۰ تا ۲۰۰۰ دلار به فروش میرسد.
پیر
بلون Pierr Bellon،
معاون امور فروش و بازاریابی میگوید: ما امیدواریم
وضعیت فوق تغییر یابد. تا به حال محصولاتمان را طی نمایشگاههای تجاری و یا بازدید و سفر فروشندگان شرکت به
آمریکا حدود ۴، ۵ بار در سال، به فروش
رساندهایم...
کریستن
برنارد پاریس Christian Bernard Paris
این
شرکت در ۱۹۷۲ توسط نگوین برنارد Ngoyen Bernard در
پاریس Paris تاسیس
شد و امروزه با نام کریستین برنارد دیفیوژن گروپ
Christian Bernard Diffusion Grup مظهر موفقیت فرانسوی در کسب
شهرت در سطح بینالمللی به شمار میرود.
کریستین برنارد پاریس Christian Bernard Paris با
دارا بودن بیش از ۲۰۰۰ نقطه فروش در
سراسر دنیا، سالانه ۱۴۱ میلیون دلار جواهر و ساعت
میفروشد که ۹۰ درصد سود حاصل از این رقم مربوط به فروش در خارج از فرانسه است که درصد قابل ملاحظهای از این فروش
از محل ۱۹ بوتیک کریستین برنارد Christian Bernard در آمریکا حاصل میشود...
تاردی Tardy میگوید: در جایی که مارک برای مشتری حائز
اهمیت است، آینده ساعتها این چنین
خواهد بود و چنین ادامه میدهد: تنها روش موثر برای
راهیابی موفق به بازار آمریکا، ارائه کارها و محصولات خاص است.
مولفههای
فوق مواردی از عملکرد شرکتهای موفق فرانسوی در آمریکاست.
امسال
شاهد عرضه ساعتهای مختص بانوان با طراحی کاملا متفاوت و الماسنشان بودیم که به
راستی ستاره درخشان ساعتهای جدید بودند.
ما در
مراسم برگزاری نمایشگاه باسل (Basel) ۲۰۰۱،
شاهد درخشش ۳ گرایش برجسته
بودیم که هر سه عامل اغلب در کلکسیونهای ارائه شده محسوس بودند.
1) بیشترین طراحیها با در نظر گرفتن نوعی گرایش
خاص به سمت تولید محصولات ویژه برای بانوان انجام شده بودند.
2) به کارگیری فراوان رنگ به ویژه در بند ساعتها و
استفاده از سنگهای رنگی
3) وفور استفاده از الماس یا دایاموندلوک (Dimondlook) روی ساعتها
نمایشگاه
امسال به دلیل ارائه ساعتهای فوقالعاده ابتکاری و جدید و طرحهای
بیسابقه، از نقطه نظر صلف ساعتسازی توجه همگان را به خود جلب نمود و تعداد بیشماری از ساعتسازان مجموهای
جواهری خود را به این نمایشگاه
افزودند. همچنین بسیاری از مارکهای معروف از این موقعیت بسیار مناسب سود جسته و با جشن گرفتن سالروزهای مهم،
اقدام به معرفی و ارائه محصولات
و کلکسیونهای جدید خود کردند.