درخت سبز، تنها شرکت براي وام مسکن به صورت تخصصي

درخت سبز، تنها شرکت براي وام مسکن به صورت تخصصي
شرکت مالي «درخت سبز» تنها شرکت در ‌ايالات متحده است که به صورت تخصصي براي وام مسکن ساخته شده است.
شرکت مالي «درخت سبز» تنها شرکت در‌ايالات متحده است که به صورت تخصصي براي وام مسکن ساخته شده است. به همين دليل توانست در سال 1993 بيش از 25 درصد از کسب و کار ‌اين حوزه را از آن خود کند.
درخت سبز از طريق شبکه‌اي از 2800 واسطه در تمام 50‌ ايالت آمريکا که از طريق 43 دفتر در سراسر کشور پشتيباني مي‌شوند و يک دفتر خدمات مرکزي در سنت پل، مينه سوتا، به فروش خدمات مالي مي‌پردازد.
پاتريک برتون، تحليلگر شرکت «پايپر جفري» در ماه ژوئيه سال 1994 شرکت درخت سبز را به عنوان «بازيگر اصلي و در حال رشد بازار بانکداري آمريکا» معرفي کرد.
اين شرکت همچنين به خدمات بهبود مسکن، محصولات مصرفي بادوام (مانند موتور سيکلت، وسايل و ابزار ورزشي، قايق موتوري و بعضي آلات موسيقي)، خدمات مالي تجاري (شامل کاميون و هواپيما) پرداخته و با استفاده از وام‌هاي مسکن مبادرت به فروش اموال، پرداخت خسارات، پرداخت وام‌هاي کم بهره و بيمه عمر به مشتريان مي‌كند.
درخت سبز در سال 1975 با پيشنهاد تاسيس يک شرکت زيرمجموعه جديد توسط «لارنس کاس» 36 ساله و رييس انجمن فدرال پس انداز و وام غرب‌، تاسيس شد.‌ اين انجمن بعدها به عنوان يکي از 30شركت بزرگ‌ پس‌انداز و وام آمريکا معرفي گرديد.
در سال بعد، لارنس کاس که فروشنده سابق خودرو بود، رهن‌کننده‌هاي سنتي مسکن را براي شروع ارائه وام‌هايي با بازده بالاتر از طريق پذيرش درخت سبز متقاعد کرد. درخت سبز در مدت کوتاهي به ارائه خدمات عالي بانکي و وام‌هاي مسکن مشهور گرديد.
اين شرکت با خدمات شراکت و فروش وام مسکن آغاز به کار کرد که‌اين خدمات با استفاده از يک حامل صنعت با نام قراردادهاي فروش مشروط انجام گرفت. درخت سبز در اواخر دهه 1980 داراي يک سري مشکلات قانوني بود و در دهه 1990 با غلبه بر‌اين مشکلات به رشد درآمد بي‌سابقه‌اي دست يافت. اين شرکت اغلب قادر به پرداخت مبلغ چک‌هاي اعتباري کامل در 24 تا 48 ساعت بود و با کاغذبازي کارآمد خود، نمايندگي‌هاي مجاز را قادر مي‌ساخت تا فرآيند فروش وام را در زمان حيرت‌انگيز 10 دقيقه انجام دهند. با ‌اين حال‌اين سرعت مانع اعطاي وام‌هاي مناسب توسط ‌اين شرکت نبود.
درخت سبز همچنين براي استانداردهاي سختگيرانه اعتباري خود شناخته شده بود، به طوري که معمولا 40 درصد از متقاضيان رد مي‌شدند‌ و نرخ بزهکاري وام شرکت به زير 25/2 درصد رسيد که به خوبي زير نرخ متوسط صنعت (بيش از 4 درصد) بود.
درخت سبز سهم خود از بازار تقاضا براي وام مسکن را از حدود 5/7 درصد در سال 1982 به 15 درصد در سال 1986 افزايش داد. ‌اين شرکت در سال 1984 به حوزه وام وسايل نقليه تفريحي (در درجه اول براي موتور سيکلت) وارد شد و 10 درصد از کسب و کار را تنها در دو سال از آن خود کرد.
درخت سبز پيشگام ارائه اوراق بهادار وام‌هاي مسکن در اواسط دهه 1980 (زماني که از فدرال غرب مستقل شد) بود.‌اين شرکت بودجه متغير صنعت را توسط ادغام و بسته‌بندي وام‌هاي خود و فروش آن به نهادهاي سرمايه‌گذاري خصوصي مانند صندوق‌هاي بازنشستگي و شرکت‌هاي بيمه، تبديل مي‌کرد.
در اواخر دهه 1980 وام‌هاي فروش مسکن به دليل‌ اينکه افزايش بيش از حد واحدهاي اجاره‌اي نرخ اجاره را بسيار بالاتر برده بود، کاهش يافت. در بين سال‌هاي 1985 تا 1990 تعداد واحدهاي فروش سالانه وام ‌اين شرکت 30 درصد کم شد و قيمت سهام آن از 37 دلار براي هر سهم در سال 1987 به 7 دلار در سال 1989 کاهش يافت.
در سال‌هاي 1992 و 1993‌ اين شرکت با تجديد ساختار بدهي و حل و فصل مسائل با ترکيب کسب مالي با شرکت RTC و ارائه خدمات مطلوب بيشتر و گشودن درهاي شرکت، به رشد بي‌نظير مالي دست يافت. سود خالص 111 درصد، حقوق صاحبان سهام 83 درصد و دارايي‌هاي بزرگ شرکت 49 درصد افزايش يافتند.
در پايان سال 1993 درخت سبز به عنوان چهارمين صادرکننده بزرگ اوراق بهادار جهان با بيش از 700 ميليون دلار دارايي جاري معرفي شد. از سال 1994 تاکنون نيز تهديد قابل توجهي در موفقيت مستمر درخت سبز مشاهده نشده است و لارنس کاس کماکان به عنوان يک رهبر سخت کوش شناخته مي‌شود.
اين شرکت با داشتن بيش از دو هزار کارمند، در سال گذشته ميلادي درآمدي بالغ بر366 ميليون دلار داشته است.
 کوشان غلامي
- مقالات مرتبط:
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۲۶ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۱۱:۱۱ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد