روبرت رولینگ، فيلسوفي كه با نفت ميلياردر شد

روبرت رولینگ، فيلسوفي كه با نفت ميلياردر شد
روبرت رولینگ موسس مجموعه شرکت TRT است که با ثروت 4/4 میلیارد دلار صد و هشتاد و نهمین ثروتمند جهان در سال 2010 است. او ثروت خود را از صنعت نفت، گاز و سرمایه گذاری به‌دست آورده است.
روبرت رولینگ موسس مجموعه شرکت TRT است که با ثروت 4/4 میلیارد دلار صد و هشتاد و نهمین ثروتمند جهان در سال 2010 است. او ثروت خود را از صنعت نفت، گاز و سرمایه گذاری به‌دست آورده است.
روبرت رولینگ در سال 1954 در آمریکا متولد شد. وی در دانشگاه تگزاس تحصیل کرد و سپس به دانشگاه ساوترن متودیست رفت و با مدرک دکترای فلسفه حقوق فارغ‌التحصیل شد. وی در سال 1972 برای شرکت نفت و گاز تانا مشغول به کار شد. یکی از مالکان این شرکت پدر او ریس رولینگ بود. در سال 1989 شرکت تگزاکو شرکت تانا را به قیمت 476 میلیون دلار، خرید. این خرید باعث شد تا سرمایه لازم برای شکل‌دهی شرکت TRT فراهم شود. پنج سال بعد مجموعه شرکت‌های TRT بانک ملی کورپوس کریستی را به قیمت 131 میلیون دلار فروخت. این شرکت در سال 1996 مجموعه هتل‌های آمنی را به قیمت 500 میلیون دلار و در سال 2004 شرکت گولدز‌جیم را به قیمت 180 میلیون دلار خرید. سه سال بعد TRT شرکت تانا را به شرکت یونوکال فروخت.
شرکت TRTیک شرکت خصوصی در ایروینگ تگزاس است که مالک شرکت‌های مختلفی چون هتل‌های آمنی، شرکت گولدز جیم، شركت اکتشاف نفت و گاز تانا، شرکت والدوزدالر مارت در مکزیکو و بسیاری شرکت‌های سرمایه گذاری دیگر است. شرکت گولدز جیم (تاسیس در سال 1965) یک شرکت بین‌المللی از باشگاه‌های زنجیره‌ای تناسب اندام و بدن سازی است که دفتر مرکزی آن در ایروینگ تگزاس واقع شده است. شرکت هتل‌ها و اقامتگاه‌های آمنی نیز مجموعه‌ای از هتل‌های لوکس است که دفتر مرکزی آن در تگزاس واقع شده است. این شرکت در حال حاضر در بیش از 47 هتل و اقامتگاه در ایالات متحده‌، کانادا و مکزیک با مجموع بیش از 14500 نفر فعالیت مي‌کند. همچنین بیش از 15000 نفر برای این شرکت مشغول به کار هستند.
روبرت رولینگ در سال 2008 به همراه کارل ایکان مبلغ 600 میلیون دلار را در گروه مالی گارانتی که با مشکل مواجه بود سرمایه گذاری کردند. البته این شرکت یک سال بعد ورشکسته شد.
روبرت رولینگ ازدواج کرده و 2 فرزند دارد. وی در حال حاضر ساکن دالاس در ایالت تگزاس است. رولینگ شخصیتی برجسته در امور خیریه تحصیلی است. وی بنیادی به نام بنیاد خانواده رولینگ را تاسیس کرده که مجموع سرمایه‌های آن به بیش از 2/9میلیون دلار مي‌رسد.
الهام جوادی
- مقالات مرتبط:
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۲۷ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۸:۴۸:۰ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد