راهکارهای عملی برای ارتباط با تیم‌های کاری

راهکارهای عملی برای ارتباط با تیم‌های کاری
ایجاد ارتباطات قوی انسانی برای بهره‌وری تیم‌های کاری ضروری است. فقط دانستن‌اين نکته مهم نیست، بلکه روزانه باید کارهایی انجام دهید تا یک تیم پویا بسازید. از یکی از صاحبنظران‌ اين رشته پیل جربیشاک در مورد تکنیک‌هایی که در دوره مدیریت خود استفاده کرده است، سوال کردم.
ایجاد ارتباطات قوی انسانی برای بهره‌وری تیم‌های کاری ضروری است. فقط دانستن ‌اين نکته مهم نیست، بلکه روزانه باید کارهایی انجام دهید تا یک تیم پویا بسازید. از یکی از صاحبنظران‌ اين رشته پیل جربیشاک در مورد تکنیک‌هایی که در دوره مدیریت خود استفاده کرده است، سوال کردم.
ما مي‌دانیم مدیران باید با تیم‌های کاریشان روابط خوبی داشته باشند، اما نظر شما در مورد روابط همکاران و هم‌تیمی‌ها چیست؟
مطمئنا‌ روابط بین هم تیمی‌ها و همکاران برای رضایت بلند مدت کارکنان ضروری است. هر چه روابط بیشتر باشد بهره‌وری نیز افزایش مي‌یابد و همچنین به سرعت مي‌توانند از حالت آموزشی خارج شوند و به حالت بهره‌وری برسند. به علاوه وقتی بهترین کارکنان شما دور هم جمع مي‌شوند کارآيی آنها حداکثر مي‌شود.
یک رهبر باید چه کند تا ارتباط موثری بین کارکنانی که از هم دور هستند به وجود آورد؟
من بر‌اين باورم ساده‌ترین کارها موثرترین هستند.
• گاهی اوقات اخبار ناگوار را چک کنید. ولی اغلب به دنبال اخبار خوب باشید.
اگر همیشه به دنبال اخبار بد باشید کارکنانتان را آموزش مي‌دهید تا از صحبت کردن با شما وحشت داشته باشند و راه‌هایی را پیدا مي‌کنند که پر مشغله به نظر برسند و مشارکت نداشته باشند.
• راه‌هایی پیدا کنید تا موفقیت‌ها را با کل تیم جشن بگیرید.
جشن‌های سالانه یا جشن تولد‌ها را با کارکنان داخلی‌تان و کارکنان راه دورتان (دورکار) جشن بگیرید. کیکی سفارش بدهید و با استفاده از‌ اينترنت کارکنان بیرون از دفتر را نیز در جشن خود شریک کنید.
• برنامه‌ریزی کنید حداقل دوبار در سال با کارکنان راه دورتان (دورکار) ملاقات کنید. یک بار برای بررسی و یک بار به بهانه‌اي دیگر.
مطمئنا‌ یکی از دلایلی که شما کارکنانی بیرون از دفتر اصلی دارید کاهش هزینه‌های سفر است، ولی هزینه‌های تعویض کارکنان راه دور بسیار سنگین است؛ بنابراین برنامه‌ریزی کنید تا دوبار در سال رودررو با آنها ملاقات کنید.‌اين کار برای‌ايجاد کار تیمي ‌و حفظ پرسنل موثر است.
مدیران سنتی چگونه با‌اين موضوع برخورد مي‌کنند؟ به نظر شما از چه ابزاری باید استفاده کنند؟
مدیران سنتی مي‌توانند از ابزارهای ساده‌اي مثل تلفن همراه، ‌ايمیل و‌ اينترنت برای ارتباطات قوی‌تر با کارکنان استفاده کنند. تلفن زدن، ارسال یک عکس خنده دار و فرستادن‌ ايمیلی با یک داستان شخصی (ولی نه خیلی خصوصی) مي‌تواند در کار افراد تیمتان تفاوت ‌ايجاد کند.
نوشته: وین ترمل
ترجمه: سید محمد جواد رجالی
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۲۱ اسفند ۱۳۸۹ ساعت ۹:۵۳:۳۷ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد