یکی از سبکهای مدیریتی، مدیریت کردن از طریق به کاربردن
مدواژههاست (buzzword). کافی است شما مترصد باشید که چه واژه جدیدی در
حوزههای مدیریتی، فنی و حتی سیاسی و اجتماعی قرار است بر سر زبانها بیفتد
تا به عنوان کاربر زیرک در استفاده از آن پیشگام و پیشتاز باشید.
این کار نشان خواهد داد که شما هم به روز هستید و هم آگاه، هم مفاهیم جدید
را میشناسید و هم با چرخش زبان میتوانید مخاطبان و مشتریان و کارکنان خود
را تحت تاثیر قرار دهید. وقتی این همه مزیت به راحتی قابل دستیابی است، پس
چرا از سنت به مدرنیته قدم نمیگذارید!
خود این واژه "مدواژه" نیز میتواند استعداد تبدیل شدن به یکی از این واژههای مد شده را داشته باشد!
خوبی این مدواژهها آن است که مثل یک کودک تازه تولد یافته که هنوز اسمی
برای او انتخاب نشده و هر کس از خانواده زن و مرد به سلیقه خود صدایش
میکند و او را میشناساند، فقط اسمی است که هر کس که آن را به کار میبرد
میتواند در ذهن و ضمیر خود مسمایش را نیز برگزیند. هر چه هست چون ابهام
آمیز و آکنده از دوپهلویی است شما راحت میتوانید حرف خود را بزنید و گزارش
خود را بدهید و به کسی هم برنخورد و همه چیز به اصطلاح اوکی! باشد.
- مقالات مرتبط: