الماس الیزابت تیلور (Taylor Diamond)

الماس الیزابت تیلور (Taylor Diamond)
الماس الیزابت-برتون (Taylor-Burton Diamond) بنابر خرید ریچارد برتون برای همسرش در سال 1969 مورد شهرت قرا گرفته است.

الماس الیزابت-برتون (Taylor-Burton Diamond) بنابر خرید ریچارد برتون برای همسرش در سال 1969 مورد شهرت قرا گرفته است. این سنگ الماس، در سال 1996، به وزن 241 قیراط که حدود 48 گرم است، در معدنی واقع در افریقای جنوبی به نام معدن پریمیر (Premier Mine)، اکتشاف و استخراج گردید.

 
الماس الیزابت تیلور (Taylor Diamond)
 
 

این سنگ توسط هری وینستون (H.Winston)، به شکل گلابی شکل (pear)، تراش خورد و وزن آن 69.42 قیراط (معادل 13.88 گرم)، درآمد.

 
الماس الیزابت تیلور (Taylor Diamond)
 
 

این الماس در ابتدا به هریت آنن برگ آمس (Harriet Annenberg Ames) تعلق داشت و پس از آن در حراجی به مالک و صاحب اصلی برند لوکس کارتیه روبرت کنمور (Robert Kenmore)، به مبلغ 1،050،000 میلیون دلار فروخته شد.
این الماس در جهان به عنوان اولین الماس یک میلیون دلاری شناخته شد. لازم است گفته شود که قبلاً نیز بارها، سنگ های دیگری نیز دست به دست گشته بودنند، اما این اولین باری بود که سنگ در معرض فروش عمومی قرار می گرفت.
همان طور که گفته شد، شرکت کارتیه این سنگ را خرید و آن را درون یک گردنبند الماس جای داد.

 
الماس الیزابت تیلور (Taylor Diamond)
 

ریچارد برتوتن (بازیگر  بریتانیایی و نامزد هفت جایزه اسکار )، این گردنبند الماس را برای همسرش الیزابت تیلور (بازیگر سرشناس آمریکایی و برنده دو جایزه اسکار برای بهترین بازیگری)، خریداری کرد و وی اولین بار آنرا در جشن تولد 40 سالگی پرنسس گریس کلی (Grace Kelly)، همسر شاهزاده موناکو در موناکو به گردن خود انداخت.

 
الماس الیزابت تیلور (Taylor Diamond)
 
 

پس از جدایی الیزابت از ریچارد برتون، وی گردنبند الماس خود را در سال 1978، در حراجی قرار داد و درآمد حاصل از آن را که مبلغ 5 میلیون دلار بود را برای ساخت بیمارستانی در بوتسوانا واقع در افریقای جنوبی هزینه کرد. این الماس در حراجی به جواهر سازی به نام هنری لمبرت (Henry Lambert)، فروخته شد.

 
بزرگترین الماس جهان
 
 

در حال حاضر، صاحب این الماس، روبرت مواواد (Robert Mouawad)، می باشد که آنرا دوباره تراش داده است. هم اکنون وزن این الماس معروف، 68 قیراط بوده که معادل 6/13 گرم می باشد.تهیه و تنظیم:مسعود رضاییسایت زر (zar.ir)

منبع خبر: اختصاصی سایت زر
  ۴ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۹:۱۷:۸ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد