مقالات

تعداد کل: 3162 صفحه 90 از 159
  • رابطه بین رضایت کارکنان و رضایت مشتریرابطه بین رضایت کارکنان و رضایت مشتری

    تحقیقات تجربی مختلف نشان می‌دهد بین رضایت کارکنان شرکت و رضایت مشتری‌ها، رابطه مستقیم وجود دارد.

    ۲۴ آبان ۱۳۸۸
  • تغییر و تحول و بهبود سازمانتغییر و تحول و بهبود سازمان

    تغییر می‌تواند موجب رشد سازمان شود آن را به قهقرا ببرد یا به گونه‌ای دیگر موجب دگرگونی شود در تحقیقات سازمانی و نظریه‌پردازی درباره سازمان پدیده تغییر نقش محوری پیدا کرده است. تنها ۱۵% از سازمان‌ها در غرب بر دیگر سازمان‌ها برتری دارند.

    ۲۴ آبان ۱۳۸۸
  • ۳ راه برای غلبه بر رقبا۳ راه برای غلبه بر رقبا

    وقتی برای تسخیر مشتریان یا بازارهایی مشخص هدف‌گذاری بازاریابی می‌كنید، به یاد داشته باشید كه رقبای شما هم همین عمل را انجام می‌دهند، در این حالت شما هرگز نمی‌توانید از رقابت دوری كنید.

    ۲۴ آبان ۱۳۸۸
  • چند نکته درباره‌ی نحوه برخورد با مشتریان ناراضیچند نکته درباره‌ی نحوه برخورد با مشتریان ناراضی

    حتماً بارها در هنگام کار با افرادی روبرو شده اید که به علت نامعلوم رفتاری توهین آمیز و ناسزاوار از خود بروز می دهند. شما را تهدید می کنند و می خواهند شما را بترسانند و تمام روز شما را خراب می کنند. در برخورد با چنین افرادی چه باید کرد؟

    ۲۴ آبان ۱۳۸۸
  • همانند یك مدیر عامل سطح بالا فكر كنیدهمانند یك مدیر عامل سطح بالا فكر كنید

    ممکن است هنوز مدیر عامل نشده باشید، اما دلیل بر این نیست که نمی توانید دو سه چیز هم از رئیستان یاد بگیرید. اگر یاد بگیرید که چطور مثل یک مدیر عامل رده بالا فکر کنید، هیچوقت عقب نخواهید ماند.

    ۲۴ آبان ۱۳۸۸
  • ۶ نكته پیرامون مهارتهای مدیریتی۶ نكته پیرامون مهارتهای مدیریتی

    آیا شما در زندگی شغلی خود برای امر مدیریت ارزش قائل هسـتید؟ شــاید برای انجام شغلهای مختلف توانایی های فنی و اطلاعات حرفه ای لازم باشد، اما مهارتـهـای رهـبری و مدیریت نیز جزء پیش نیازهای رسیدن به موفقیت بشمارمـی روند.

    ۲۴ آبان ۱۳۸۸
  • ۲۴ آبان ۱۳۸۸
  • روش تدوین پیام‌های ارتباطی به‌گونه‌ای كه كاركنان عملا از آن‌ها استفاده كنندارتباطاتروش تدوین پیام‌های ارتباطی به‌گونه‌ای كه كاركنان عملا از آن‌ها استفاده كنندارتباطات

    ارتباطات داخلی برای سازمان‌ها حیاتی هستند، زیرا برای انرژی بخشیدن به كاركنان و كمك به آن‌ها در پذیرش آرمان نام تجاری به‌كار می‌روند.

    ۲۴ آبان ۱۳۸۸
  • سیر در گذشتهسیر در گذشته

    ی‌ها ببرد و بار دیگر به رویاهای خود متصل شود. ...

    ۲۴ آبان ۱۳۸۸
  • چرا زنان مدیران بهتری می باشند؟چرا زنان مدیران بهتری می باشند؟

    قبل از ورود به این بحث پرجنجال لازم به توضیح است كه در مباحث كلی این مقاله، ما بعضا بر اساس حقایقی پیش رفته ایم كه مدارك و شواهد موجود محدود و ناقص می باشند.

    ۲۴ آبان ۱۳۸۸
  • بررسی شخصیت كارشناسان كاوش اطلاعاتبررسی شخصیت كارشناسان كاوش اطلاعات

    امور مدیریت منابع انسانی معطوف شده و كمترین توجه به ابعاد دیگر مدیریت منابع انسانی مبذول می‌شود. ...

    ۲۴ آبان ۱۳۸۸
  • وجدان كاریوجدان كاری

    وجدان كاری را می توان رضایت قلبی و التزام عملی نسبت به وظایف تعیین شده برای انسان تعریف كرد. با این شرط كه بدون هرگونه سیستم نظارتی، شخص وظایف خود را به بهترین نحو ممكن به انجام رساند.

    ۲۴ آبان ۱۳۸۸
  • چگونه بی انگیزه بودن كاركنان را متوقف كنیم؟چگونه بی انگیزه بودن كاركنان را متوقف كنیم؟

    جدید بسیار با انگیزه هستند و البته طبیعی است كه كسی نمی خواهد كارمندی با انگیزه پایین را استخدام كند. چرا كاركنان قدیمی تر با بدبینی، منفی بافی و بی اعتنایی به كار ادامه می دهند؟ در حالی كه آنها باید به خاطر تمام تجربیاتشان در امور مشاركت داشته باشند. آنها استعداد و قریحه افراد جوان و پرتلاش را دارند و اصلاً خودشان زمانی جوان و پرتلاش بوده اند. چیزی تغییر كرده است، باید بفهمیم آن چیست و متوقفش كنیم.اما قبل از آن تأكید می شود كه بعضی از كاركنان- و نه همه- از این نكته رنج می برند. این امر نتیجه اجتناب ناپذیر بالارفتن سن یا تجربه نیست. برخی حتی تا زمانی كه بازنشسته می شوند فعال باقی می مانند. این حقیقت كه همه كاركنان بی انگیزه نمی شوند باعث امیدواری است و زمینه هایی را برای از بین بردن و یا حداقل كاهش این مسئله فراهم می سازد. بیایید در مورد یك فرد پركار و جوان صحبت كنیم. او مشغول كار در حوزه ای می شود، چون معتقد است كه استعداد انجام آن شغل خاص را دارد، به خوبی در آن كار پیشرفت خواهد كرد و ترفیع خواهد گرفت. او فكر می كند جایی را انتخاب كرده كه ارزش كار او را می دانند. چه چیزی باعث می شود این فرد انگیزه اش را از دست بدهد؟ در اینجا چند احتمال بررسی می شود: اهمیت برای رئیس كارمند جدید حالتی از ترس، احترام و شگفتی نسبت به مافوقش دارد. او زیاد درباره مسئول و نحوه كارش نمی داند، ولی ممكن است خیلی زود دریابد كه رئیسش آگاهی چندانی ندارد و یا حداقل برای كاری كه انجام می دهد مناسب نیست. او با این سؤال شروع به كار می كند كه چه چیزی برای مافوق مهم است؟- این موضوع مربوط می شود به ارزشیابی كار، چون مسئول بیشترین قدرت را در ارزشیابی فعالیت ها دارد- اما در اكثر اوقات اساس و ضابطه ارزیابی را درك نمی كند: آیا او به لحاظ همسان بودن با مسئولان، مثبت ارزیابی می شود و بالعكس؟ آیا...؟ یك نكته جالب هم این است كه بعضی از كاركنان ساعی وقت اضافی می گذارند تا امور محوله را در زمان تعیین شده به اتمام برسانند. اما كارهایشان بعد از- به عنوان مثال- یك هفته مروری سطحی می شود. به همین لحاظ آنها فكر می كنند اگر بناست كار را با یك هفته تأخیر آن هم به این ترتیب بررسی كنند، دفعه بعد ما هم موضوع را آسان می گیریم و از وقت باقی مانده استفاده می كنیم. سیاست های ترفیع وقتی كارمند جدید به تشكیلات ملحق می شود به اطراف نگاه می كند و افراد مختلف را در موقعیت های متفاوت می بیند. همه چیز به نظر منطقی می آید، رئیس ها شبیه رئیس اند و رؤسای بالاتر مانند رؤسای بالاتر. او فرض می كند دلایل خوبی وجود دارد كه چرا این افراد در آن موقعیت ها هستند. اما همان طوری كه زمان می گذرد، می بیند موقعیت افراد تغییر می كند. برخی از افراد جوان تر و كم تجربه تر در مقام مدیریت قرار می گیرند، متعجب می شود كه به عنوان مثال چرا كارمند «الف» از كارمند «ب» كه به نظر می رسید مشاركت بیشتری در امور دارد موقعیت بهتری را به دست آورده است. چه ضابطه ای برای ارتقاء و تنزل درجه وجود دارد؟ او چه شانسی برای ترفیع خواهد داشت؟ این فرآیند الگوی بدی است، چرا كه ممكن است از آن به بعد روی اموری تأكید كند كه بیشتر مانع پیشرفت می شود. عدم چالش در امور محوله بعضاً كارمند درمی یابد كه مشغول انجام فعالیت هایی است كه كمتر از قابلیت اوست. در مقابل فعالیت ها و پروژه های بزرگتر- كه هم اعتبار علمی به همراه دارد و هم پیامد مادی- به نیروهای دیگر سپرده می شود و او طی زمان فقط نظاره گر آنهاست. به همین دلیل به جایی می رسد كه از خود می پرسد برای این امور سطحی بود كه سالهای عمر را صرف كردم و در مدرسه و دانشگاه آموزش دیدم؟ اتلاف وقت یك فرد پرتلاش با تمام نیرو كار می كند. سخت فعال است و سعی می كند تا حد ممكن كارا و مؤثر باشد. اما به زودی می فهمد كه مدام باید در جلسات غیرضروری شركت كند و كارهای اداری بی ربط انجام دهد. به همین لحاظ از خودش می پرسد هنگامی كه كارهای بی فایده وقت من را تلف می كند و هیچ نظارتی صورت نمی گیرد كه آیا من كار با ارزش انجام می دهم یا نه، چرا خودم وسواس داشته باشم. نادیده گرفته شدن اگرچه فرد برای قابلیت های منحصر به فردش استخدام شده است، اما درمی یابد كسانی هستند كه فكر می كنند او باید شبیه افراد دیگر باشد. به نظر می رسد آنها می خواهند همه كاركنانش قابل جایگزینی باشند. به قدری كه بتوانند افراد را مانند مهره های سرباز در شطرنج به راحتی كنار بگذارند. در مقابل این برداشت ها چه ...

    ۲۴ آبان ۱۳۸۸
  • تكنولوژی مدیریت در دنیای امروزتكنولوژی مدیریت در دنیای امروز

    مهمترین تفاوت دنیای امروز با دیروز سرعت تحولات تكنولوژیك عنوان شده است. دنیا در حال تغییر است و سرعت این تغییر روز به روز بیشتر می شود. تكنولوژی های جدیدی ظهور می كنند.

    ۲۳ آبان ۱۳۸۸
  • تفاوت مدیران با مدیرانتفاوت مدیران با مدیران

    عده‌ای‌ می‌گویند: (تمام‌ دلیل‌هایی‌ را كه‌ به‌خاطر آن‌ می‌خواهید از حوزه‌ كاری‌تان‌ جزوموفق‌ترین‌ افراد باشید را لیست‌ كنید، این‌ دلیل‌هاسوخت‌ موتور موفقیت‌ هستند.)...

    ۲۳ آبان ۱۳۸۸
  • مدیریت در بهداشت و درمانمدیریت در بهداشت و درمان

    بهداشت و درمان به عنوان یكی از نیازهای اساسی و حیاتی هرجامعه و از جمله عواملی است كه نقصان آن به عنوان یكی از نقاط ضعف دولت تلقی شده و سبب نارضایتی وسیع اجتماعی می شود.

    ۲۳ آبان ۱۳۸۸
  • حرکت به سوی مشتری محوری؛ مراحل چهارگانه تمرکز بر مشتریحرکت به سوی مشتری محوری؛ مراحل چهارگانه تمرکز بر مشتری

    ت‌ها امید دارند تمرکز بر مشتری‌ها، الگوی حرکت شرکت‌ها را تعیین کند....

    ۲۳ آبان ۱۳۸۸
  • تغییرات بنیادی به روشی آرامتغییرات بنیادی به روشی آرام

    اگر می‌خواهید در سازمان‌تان به‌نحوی تغییرات فرهنگی مهمی ایجاد کنید که لطمه‌ای به روند کارها وارد نشود، روشی ملایم اتخاذ کنید. در زیر تکنیک‌هائی ملایم، که تأثیری شگفت‌انگیز دارند، ارائه می‌شود.

    ۲۳ آبان ۱۳۸۸
  • شما فرد برجسته‌ای هستیدشما فرد برجسته‌ای هستید

    نقطه آغازین پختگی، درک این واقعیت است که ”هیچکس به کمک شما نخواهد آمد“ هر آنچه که هستید یا خواهید بود، به کلی به‌خودتان بستگی دارد.

    ۲۳ آبان ۱۳۸۸
  • ۲۳ آبان ۱۳۸۸
تعداد کل: 3162 صفحه 90 از 159
نتایج یافت شده: 0 مورد