هایدی هورتن، موسس چهارمین فروشگاه زنجیره‌ای بزرگ در آلمان

هایدی هورتن، موسس چهارمین فروشگاه زنجیره‌ای بزرگ در آلمان
هایدی هورتن بیوه هلموت هورتن، موسس چهارمین فروشگاه زنجیره‌ای بزرگ در آلمان است که ثروت خود را از همسرش به ارث برده است.
هایدی هورتن بیوه هلموت هورتن، موسس چهارمین فروشگاه زنجیره‌ای بزرگ در آلمان است که ثروت خود را از همسرش به ارث برده است.
وی با ثروت 1/3 میلیارد دلار در سال 2010 در رده سیصد و هفتم ثروتمندان جهان در فهرست مجله فوربز قرار گرفت.‌هایدی هورتن در حال حاضر یکی از ثروتمندترین زنان جهان به شمار می‌رود.
هایدی هورتن جلینک در 13 فوریه سال 1941 در شهر وین در اتریش به دنیا آمد. او در سال 1959 و در حالی که حدودا 19 سال داشت و گفته می‌شود که یک منشی بود در رستوران یک هتل با هلموت هورتن آشنا شد. آنها با وجود 30 سال اختلاف سنی هفت سال بعد از آشنایی، در سال 1966 با یکدیگر ازدواج کرده و تا آخر سال 1968 به کروگلیو در بخش تیسینو در سوئیس نقل مکان کردند. هلموت هورتن در سال 1987 از دنیا رفت و ثروت یک میلیارد دلاری خود را برای‌هایدی هورتن به ارث گذاشت.
هلموت هورتن در 8 ژانویه سال 1909 در شهر بن آلمان به دنیا آمد. او که پسر یک قاضی بود برای اولین بار کارآموزی را در مرکز خرید دوسلدورف شروع کرد و سپس برای کار به مرکز خرید دویسبورگ که مالک آن شرکت برادران آلسبرگ بود، رفت. او در سال 1933 زمانی که مالکان یهودی این مرکز خرید از دست نازی‌ها به آمریکا گریختند، توانست به قیمت خوبی این مرکز خرید را بخرد. البته در این خرید ویلهلم رینهولد که بانکدار بانک کومرز اند دیسکونتو بود به او کمک مالی کرد. این بانک در شرکت تازه شکل گرفته هورتن شریک هلموت هورتن شد. هلموت هورتن تا سال 1939 چندین مرکز خرید دیگر را از آن خود کرده بود. او همچنین موفق شد حق توزیع کالاهای خاصی که به واسطه جنگ جهانی کمیاب شده بودند را از آن خود کند. هورتن بعد از جنگ جهانی دوم نیز به گسترش شرکت خود ادامه داد و اولین سوپرمارکت آلمانی را در ایالات متحده معرفی کرد. او در سال 1968 بیش از 25 هزار کارمند و گردش مالی‌ای در حدود یک میلیارد پوند داشت. هورتن در همین دوران شرکت خود را وارد بازار سهام فرانکفورت کرد. وی در سال 1972 عمده سهام شرکت خود را فروخته و بازنشسته شد که البته بعد از این اتفاق به میزان زیادی از ارزش این شرکت کاسته شد. هلموت هورتن در 30 نوامبر سال 1987 در کروگلیو در سوئیس از دنیا رفت. شرکت کائوهف در سال 1994 شرکت هورتن را خرید و با آن ادغام شده و گروه بزرگ مترو را در سال 1996 شکل داد.
خانم هورتن در حال حاضر مالک ده خانه است. وی بیشتر وقت خود را در پنت‌هاوس خود در وین ، اقامتگاهی در تسین در سوئیس و خانه‌ای در لیفورد کی در باهاماس می‌گذراند. خانم هورتن مالک یکی از بزرگترین کشتی‌های تفریحی جهان به نام کاترینای هفتم است که 315 فوت طول دارد. شایعاتی مبنی بر این وجود دارد که خانم هورتن در دسامبر سال 2008 یک الماس 35/5 قیراتی، که بخشی از تاج باواریا بوده،‌ را در حراج کریستی به قیمت 24 میلیون دلار فروخته است. ‌هایدی هورتن به شکار و جمع‌آوری کلکسیون‌های هنری علاقه دارد.
الهام جوادی
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۱۹ تیر ۱۳۹۰ ساعت ۸:۱:۴۵ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد