پسر نخست وزیر اسبق لبنان، یکی از ثروتمندان جهان

پسر نخست وزیر اسبق لبنان، یکی از ثروتمندان جهان
بها حریری بزرگ‌ترین پسر نخست‌وزیر مقتول لبنان ، رفیق حریری، است که املاک و مستغلات و کسب‌وکار بانکداری خصوصی پدرش در شهر ژنو در سوئیس را اداره می‌کند.
بها حریری بزرگ‌ترین پسر نخست‌وزیر مقتول لبنان ، رفیق حریری، است که املاک و مستغلات و کسب‌ و کار بانکداری خصوصی پدرش در شهر ژنو در سوئیس را اداره می‌کند. مجله فوربز در سال 2010 بها حریری را با ثروت 3 میلیارد دلار در رده سیصد و شانزدهم ثروتمندان جهان قرار داد.
بها حریری در سال 1966 به دنیا آمد. او برادر سعد حریری است. پدر او، رفیق حریری در خانواده‌ای مسلمان در شهر بندری سیدون در لبنان به دنیا آمد. او دوران دبستان و متوسطه را در شهر خود گذراند و برای ادامه تحصیل در رشته مدیریت کسب و کار به دانشگاه بیروت عرب رفت. او در سال 1969 شرکت سیکانست، که یک شرکت پیمانکاری کوچک بود، را تاسیس کرد. این شرکت خيلي زود از فضای کسب و کار خارج شد.
او سپس با یک بنگاه ساخت و ساز فرانسوی به اسم اوگر و برای ساخت یک هتل در تعیف در عربستان سعودی وارد همکاری شد. این پروژه باعث ایجاد روابط خوب بين او با پادشاه خالد شد. به این شکل رفیق حریری پس از مدتی شرکت اوگر را خرید و شرکت بین‌المللی اوگر را شکل داد که تبدیل به بنگاه ساخت و ساز اصلی مورد اعتماد خانواده سلطنتی برای تمام کارهای توسعه املاک و مستغلات مهم این خانواده شد.
رفیق حریری در اوایل دهه 1980 به عنوان یک مرد ثروتمند به لبنان بازگشت تا در پروژه‌های ساخت و ساز دیگر و همچنین امور خیریه فعالیت کند. وی در سال 1992 نخست‌وزیر لبنان شد و تا 1998 در این مقام بود. او مجددا در سال 2000 به این مقام انتخاب شد و تا زمان استعفایش در سال 2004 نخست‌وزیر لبنان بود. رفیق حریری در 14 فوریه سال 2005 در بیروت، پایتخت لبنان مورد ترور انتحاری قرار گرفت و کشته شد.
بها حریری در دانشگاه بوستون تحصیل کرد و در سال 1990 از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شد. وی پس از فارغ‌التحصیلی به عربستان سعودی رفت تا در شرکت ساخت‌و‌ساز و توسعه املاک پدرش، سعودی اوگر، کار کند. شرکت اوگر در حال حاضر کسب و کار های مختلفی مثل ساخت و ساز، مدیریت تاسیسات، توسعه املاک و مستغلات، چاپ، مخابرات دوربرد، تاسیسات نیرو و خدمات تکنولوژی اطلاعات را در برمی‌گیرد.
بها حریری در سال 2008 سهام خود از امپراتوری ساخت و ساز خانوادگی سعودی اوگر را به برادر کوچک‌تر و همکارش، سعد حریری فروخت و از کسب‌و‌کار خانواده جدا شد. وی در حال حاضر کسب‌و‌کار املاک و مستغلات و سرمایه‌گذاری خود در موناکو را اداره می‌کند. او همچنین ريیس شرکت العبدلی در عمان و یکی از سهامداران اصلی آن است. بها حریری در حقیقت بخش عظیمی‌ از ثروت خود را از سرمایه‌گذاری کسب کرده است. شرکت او به نام «توسعه افق» روی پروژه های تجاری در اردن و لبنان تمرکز دارد.
الهام جوادي
بها حریری ازدواج کرده و در حال حاضر ساکن شهر ژنو در سوئیس است. 
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۲۸ تیر ۱۳۹۰ ساعت ۷:۳۵:۹ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد