میلیاردر نیوزلندی در سنگاپور

میلیاردر نیوزلندی در سنگاپور
ریچارد چاندلر، یکی از خیرترین و نوآورترین سرمایه‌گذاران آسیا است که در سال 2010 با ثروت 1/3 میلیارد‌دلار در رده سیصد و هفتم فهرست ثروتمندان مجله فوربز قرار گرفت.
ریچارد چاندلر، یکی از خیرترین و نوآورترین سرمایه‌گذاران آسیا است که در سال 2010 با ثروت 1/3 میلیارد‌ دلار در رده سیصد و هفتم فهرست ثروتمندان مجله فوربز قرار گرفت. ریچارد چاندلر به همراه برادرش،‌ کریستوفر چاندلر،‌ که خود یک میلیاردر است، مدیر ارشد اجرایی سابق گروه شرکت‌های سووریگن بودند.
ریچارد چاندلر در سال 1959 در نیوزلاند به دنیا آمد. پدر ریچارد و کریستوفر چاندلر یک پرورش دهنده زنبور بود. ریچارد چاندلر به همراه برادرش کریستوفر در سال 1987 بنگاه سرمایه‌گذاری سووریگن گلوبال را با تمرکز بر اقتصاد در حال تحول در روسیه، آمریکای لاتین، آسیا و اروپای شرقی تاسیس کردند. شرکت سووریگن از سال 1986 تا 2006 در شرکت‌ها و دولت‌ها در این کشورها سرمایه‌گذاری کرد. صنایعی که این شرکت در آن‌ها سرمایه‌گذاری می‌کرد شامل مخابرات دوربرد، صنعت همگانی برق، صنایع فولاد، نفت و گاز، بانکداری و پالایش نفت می‌شد.
ریچارد و کریستوفر در سال 2006 به شکلی دوستانه راه خود در کسب و کار را از هم جدا کردند. ریچارد چاندلر شرکت اورینت گلوبال را در سنگاپور تاسیس کرد و تمرکز خود بر سرمایه‌گذاری در بازارهای در حال ظهور را در کسب و کارش همچنان ادامه داد. او در سال 2009 شروع به خرید سهام بانک روسی اسبربانک کرد. کریستوفر چاندلر هم شرکت لگاتوم کپیتال را راه‌اندازی کرد.
ریچارد چاندلر در حال حاضر مالک 4/8 درصد از سهام این بانک است. او همچنین در هندوستان سرمایه‌گذاری کرده و مالک 5/9 درصد از سهام اکسیس بانک در این کشور است. شرکت اورینت گلوبال در سال 2010 نام خود را به شرکت ریچارد چاندلر تغییر داد. ماموریت این شرکت در وب‌سایت آن «ایجاد کامیابی برای دنیای فردا» از طریق سرمایه‌گذاری‌ها در شرکت‌های مالی،‌ اجتماعی، و خلاق بیان شده است.
ریچارد چاندلر فردی خیر است. او اخیرا مبلغ 100 میلیون‌دلار را با هدف بهبود تحصیلات در کشورهای در حال توسعه صرف کرده که این کار را از هندوستان آغاز کرده است. مادر ریچارد چاندلر یک هنرمند است و گفته می‌شود او اخیرا 4 میلیون دلار برای بازگشایی یک گالری از نقاشی‌های مادرش خرج کرده است. چاندلر همچنین اولین برنده جایزه آزادی برای خلق کردن است. این جایزه،‌ یک جایزه بین المللی برای پاسداشت قدرت هنر برای ارتقای عدالت اجتماعی و الهام بخشی به روح انسانی بنیان گذاشته است.
ریچارد چاندلر در حال حاضر ساکن سنگاپور است. 
الهام جوادی
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۱۹ تیر ۱۳۹۰ ساعت ۸:۱۳:۱۵ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد