ثروتمندترین زن جهان

ثروتمندترین زن جهان
خانم کریستی روث والتون که به همراه آلیس والتون با ثروت 6/17 میلیارد دلاری خود در جایگاه نخست ثروتمندترین زنان جهان و جايگاه دوازدهم ثروتمندترین افراد دنیا قرار دارد، همسر جان تی. والتون است. جان والتون یکی از پسران سام والتون موسس فروشگاه زنجیره‌ای وال مارت است که در سال 2005 در گذشت.
خانم کریستی روث والتون که به همراه آلیس والتون با ثروت 6/17 میلیارد دلاری خود در جایگاه نخست ثروتمندترین زنان جهان و جايگاه دوازدهم ثروتمندترین افراد دنیا قرار دارد، همسر جان تی. والتون است. جان والتون یکی از پسران سام والتون موسس فروشگاه زنجیره‌ای وال مارت است که در سال 2005 در گذشت.
کریستی والتون 54 ساله، این ثروت هنگفت را پس از مرگ همسرش به ارث برده است. خانم کریستی والتون نیز مانند آلیس والتون به کارهای خیرخواهانه مي‌پردازد و یک خانه 7 جریبی با نام سنت‌دیگو را به موسسات خیریه بخشیده است. وی هم‌اکنون در جکسون، ویومینگ به همراه پسرش لوکاس زندگی مي‌کند.
جان توماس والتون، همسر کریستی والتون در 8 اکتبر سال 1946 در نیوپورت ایالت آرکانزاس متولد شد. او در زمان حیات خود ريیس «ترو نورث پارتنرز»، یک بنگاه سرمایه‌گذاری بود.
جان از دبیرستان بنتون‌ویل فارغ‌التحصیل شد. او در آن مدرسه یک ستاره فوتبال بود. وی پس از فارغ‌التحصیلی، برای ادامه تحصیل به کالج ووستر در شهر ووستر ایالت اوهایو رفت، اما در سال 1968 کالج را برای پیوستن به ارتش آمریکا، رها کرد. جان در طول جنگ ویتنام، به عنوان عضوی از گروه تحقیق و جست‌وجو در ارتش خدمت مي‌کرد. وی پس از بازگشت از ویتنام آموزش خلبانی دید و پرواز را یاد گرفت. سپس به عنوان خلبان برای وال مارت مشغول به کار شد، اما پس از مدتی شرکت را رها کرد تا با هواپیماهای سمپاشی روی مزارع کتان بسیاری از ایالت‌های جنوبی کار کند. وی همچنین یکی از شرکا در تاسیس شرکت ساتلاک، یک شرکت وسایل و تجهیزات هوایی بود. این شرکت در استفاده از تکنولوژی مسیریابی ماهواره‌ای (GPS) در صنعت سم‌پاشی کشاورزی پیشتاز بود. جان والتون سپس به سنت دیگو نقل مکان کرد و در آنجا شرکت کورسر مارین که نوع خاصی از قایق‌های بادبانی تولید مي‌کرد، تاسیس کرد. او مدتی در کلرادو نیز زندگی کرد. جان به اسکی، دوچرخه سواری در کوهستان، کوهنوردی، موتور سیکلت‌سواری و ورزش‌های پر هیجان دیگر بسیار علاقه داشت. جان والتون در سال 1998 به عنوان عضوی از «میزگرد بشردوستی» والتون و به همراه یکی از دوستانش صندوق کمک هزینه تحصیلی برای کودکان را برای کمک به ادامه تحصیل کودکانی که از خانواده‌های کم‌درآمد بودند و فرستادن آنها به مدارس خصوصی، تاسیس کرد. وی حتي پس از تاسيس اين صندوق همچنان به حمايت مالي خود از آن ادامه داد.
جان والتون در 27 ژوئن سال 2005 زمانی که هواپیمای آزمایشی‌اش که وی خلبان آن بود، در جکسون در ویومینگ سقوط کرد، جان خود را از دست داد. هواپیمای جان در ساعت 12:20 به وقت محلی و درست کمي ‌بعد از برخاستن از فرودگاه جکسون هول سقوط کرد. بعدها گزارش شد که والتون قبل از پرواز تنظیمات هواپیما را ناقص انجام داده که باعث شده وی نتواند ارتفاع هواپیما را کنترل کرده و سقوط کند.
مجله فوربز درست کمي ‌قبل از مرگ جان والتون، ثروت خالص وی را 2/18 میلیارد دلار برآورد کرده بود. وی در آن زمان به همراه برادرش جیم در جایگاه چهارم ثروتمندان ایالات متحده و یازدهمین فرد ثروتمند جهان قرار داشت. بازماندگان وی همسرش کریستی و پسرشان لوکاس و همچنین دو برادرش جیم و اس. رابسون و خواهرش آلیس‌والتون هستند.
ميلياردري ديگر از خانواده والتون‌ها ساموئل رابسون والتون متولد سال 1945 در تولسا در ایالت اوکلاهامای آمریکا، بزرگترین پسر سام والتون، نیز با ثروت 6/17 میلیارد دلاری خود به همراه آلیس و کریستی والتون در جایگاه دوازدهم ثروتمندترین افراد دنیا قرار دارد. وی در حال حاضر ريیس کمپانی وال مارت در سطح جهانی است. راب در کالج ووستر تحصیل کرده و سپس در سال 1966 از دانشگاه آرکانزاس با مدرک لیسانس مديریت اجرایی در کسب و کار فارغ‌التحصیل شد. راب والتون در سال 1969 از دانشکده حقوق دانشگاه کلمبیا در شهر نیویورک مدرک دکترای حقوق گرفت و به عنوان عضوی از بنگاه وکالتی که امور حقوقی وال مارت را انجام مي‌داد، تا زمان مرگ پدرش مشغول به کار شد. او دو روز پس از مرگ پدرش در 7 آوریل سال 1997 به عنوان ريیس هیات مدیره وال‌مارت انتخاب شد. اخیرا با انجام شراکت‌هاي والتون با گروه‌های بین‌المللی حفاظت از محیط زیست، وال مارت به شرکتي طرفدار محیط‌زیست تبدیل شد.وال مارت حتی پس از رکود اقتصادی اخیر در دنیا نیز به واسطه گستردگی در سطح جهان و قیمت‌های پایین کالاهايش همچنان بزرگترین شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای دنیا باقي مانده‌است. این شرکت با بیش از 1/2 میلیون کارمند و 7200 شعبه در سرتاسر جهان به حدود 200 میلیون مشتری خدمات ارائه مي‌کند. نكته قابل توجه اين است كه ثروت خانواده والتون‌ها بالغ بر 50ميليارد دلار است كه مجموعا از ثروت بيل‌گيتس 25درصد بالاتر است. 
- مقالات مرتبط:
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۲۸ دی ۱۳۸۹ ساعت ۸:۴۵:۴۷ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد