ابیگیل جانسون (abigail johnson)، دختری که در ثروت از پدر خود پیشی گرفت

ابیگیل جانسون (abigail johnson)، دختری که در ثروت از پدر خود پیشی گرفت
ابیگیل جانسون، یکی دیگر از خانم‌های میلیاردر است که به همراه خانواده، شرکت سرمایه‌گذاری فیدلتی را که بزرگ‌ترین شرکت سرمایه‌گذاری mutual fund (شرکتی که از سرمایه‌گذاران کوچک، اما زیادی پول جمع‌آوری کرده و این پول را در پروژه‌های بزرگ سرمایه‌گذاری می‌کند و سود آن را به سرمایه‌گذاران خود می‌دهد) در آمریکا است، اداره می‌کند.
ابیگیل جانسون، یکی دیگر از خانم‌های میلیاردر است که به همراه خانواده، شرکت سرمایه‌گذاری فیدلتی را که بزرگ‌ترین شرکت سرمایه‌گذاری mutual fund (شرکتی که از سرمایه‌گذاران کوچک، اما زیادی پول جمع‌آوری کرده و این پول را در پروژه‌های بزرگ سرمایه‌گذاری می‌کند و سود آن را به سرمایه‌گذاران خود می‌دهد) در آمریکا است، اداره می‌کند. وی با ثروت 10 میلیارد دلار سی‌و‌پنجمین فرد ثروتمند و چهارمین زن ثروتمند دنیا است.
ابیگیل پیرپونت جانسون متولد 19 دسامبر سال 1961 در بوستون آمریکا، یک مدیر موفق آمریکایی و نایب‌ريیس شرکت سرمایه‌گذاری فیدلتی است که رهبری آن بر عهده پدر او، ادوارد جانسون سوم است که در حال حاضر با ثروت 7 میلیارد دلار شصت و دومین فرد ثروتمند دنیا می‌باشد. این شرکت توسط ادوارد سی جانسون دوم در سال 1949 تاسیس شد. ریشه خانواده جانسون به تاجران نیوانگلند در دهه 1800 بازمی‌گردد. پدر بزرگ خانم جانسون شرکت تحقیق و مدیریت فیدلتی را به عنوان یک بنگاه سرمایه‌گذاری mutual fund تاسیس کرد. این نوع شرکت سرمایه‌گذاری، سرمایه گروهی از سرمایه‌گذاران را جمع‌آوری و مدیریت می‌کند. این کار توسط یک مدیر یا تیمی از مدیران حرفه‌ای در زمینه پرتفولیو انجام می‌شود. فیدلتی به زودی و در دهه‌های 1980 و 1990 در بخش مالی به شهرت و رشد شگفت انگیزی دست یافت.
پدر خانم جانسون در سال 1977، زمانی که آقای جانسون دوم بازنشسته شد، ريیس شرکت شد.
خانم ابیگیل جانسون در مدرسه باکینگهام براون اند نیکولز تحصیل کرده و سپس در سال 1984 از کالج ویلیام اسمیت با مدرک كارشناسي در تاریخ هنر فارغ‌التحصیل شد. وی سپس به دانشگاه ‌هاروارد رفته و در سال 1988 از این دانشگاه مدرک MBA دریافت نمود. خانم جانسون که در سال 1980، در اولین شغل خود در دپارتمان خدمات مشتری شرکت سرمایه‌گذاری فیدلتی به تلفن‌ها جواب می‌داد، در سال‌های 85 تا 86 به عنوان مشاور در شرکت بوز آلن و همیلتون مشغول به کار شد، اما پس از دریافت مدرک MBA به شرکت پدر، سرمایه‌گذاری فیدلتی، پیوست. او در آن زمان یک تحلیلگر سطح پایین سرمایه و مسوول انتخاب بودجه تجهیزات صنعتی بود. ابیگیل از سال 1988 تا 1997 در پست مدیر پرتفولیوی سرمایه مشغول به کار بود. وی در این پست قابلیت بالایی در نظارت بر وجوه نقدي از خود نشان داد. او در سال 1994 دستیار مدیر شرکت شد. سال بعد از آن پدر خانم جانسون سهم بزرگی از سهام خود را به او واگذار کرد که باعث شد بیشترین سهام شرکت، در اختیار خانم جانسون قرار گیرد. در سال 1997 به یک پست مدیریت اجرایی در بخش تحقیقات و مدیریت فیدلتی (FMR) و در سال 1998 به مقام نایب‌ريیس ارشد شرکت ارتقا پیدا کرد. خانم جانسون در این زمان متاهل و مادر دو فرزند بود. وی از سال 2001 تا 2005 ريیس FMR بود.
خانم جانسون که تا سال 2008 بخش خدمات بازنشستگی فیدلتی را اداره می‌کرد، در حال حاضر یکی از اعضای کمیته قانون‌گذاری بازارهای سرمایه (یک سازمان تحقیقاتی مستقل برای بهبود قانون‌گذاری بازارهای سرمایه آمریکا) می‌باشد. وی همچنین یکی از اعضای هیات‌مدیره SIFMA (انجمن صنایع عرضه‌کننده اوراق بهادار و بازارهای مالی) است.
افراد کمی در خارج از دنیای سرمایه‌گذاری نام خانم ابیگیل جانسون را شنیده‌اند. خانم جانسون در حال حاضر بخش خدمات مشتری شرکت پدر را اداره می‌کند. شرکت او در سال 2004، سرمایه حیرت‌آوری در حدود 893 میلیارد دلار از سرمایه‌گذاران خرد در بازار جمع‌آوری کرد که باعث شد خانم جانسون به عنوان تاثیرگذارترین زن در میان مدیران اجرایی آمریکا در حوزه مدیریت مالی شناخته شود. خانم جانسون به‌رغم شهرت و جایگاهش در دنیای سرمایه‌گذاری، همواره از مطبوعات و انظار عمومی دوری کرده است.
خانم جانسون یکی از قدرتمندترین زنانی است که توانسته چنین شرکت بزرگی را در میان 400 بنگاه در بازار هدایت کند. شرکت خانم جانسون آنقدر قدرتمند است که روزنامه‌ای به اسم فیدلتی اینسایت برای شرکت خود منتشر می‌کند.
الهام جوادي

- مقالات مرتبط:
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۲ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۹:۲۵:۲۲ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد