ثروتمندترین فرد سنگاپور

ثروتمندترین فرد سنگاپور
ان‌جی تنگ فانگ، ثروتمندترین فرد سنگاپوری بود که بیش از 700 هتل، مجموعه‌های فروشگاهی، مجموعه‌های آپارتمانی در سنگاپور و هنگ‌کنگ ساخته است.
ان‌جی تنگ فانگ، ثروتمندترین فرد سنگاپوری بود که بیش از 700 هتل، مجموعه‌های فروشگاهی، مجموعه‌های آپارتمانی در سنگاپور و هنگ‌کنگ ساخته است.
خانواده تنگ فانگ مالک سازمان فار ایست ( شرق دور) و گروه سینو است. ان‌جی تنگ فانگ در سال 2009 از سوی مجله فوربز با ثروت 5/5‌ میلیارددلار به عنوان هشتاد و هفتمین فرد ثروتمند دنیا معرفی شده بود. تنگ فانگ در 2 فوریه سال 2010 از دنیا رفت.
تنگ فانگ در سال 1928 در شهر کوچک استان فوجیان چین به دنیا آمد. او بزرگ‌ترین فرزند از 11 فرزند خانواده بود. خانواده او زمانی که شش سال داشت به سنگاپور نقل مکان کردند. تنگ فانگ راه موفقیت خود را به تدریج و با کمک یک‌میلیاردر سنگاپوری به نام الیا تامبوی طی کرد.
گروه سینو در زمان مرگ تنگ فانگ یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های توسعه املاک در هنگ‌کنگ بود و‌ سازمان فار ایست هم همچنان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های زمین دار سنگاپور باقی مانده است. تنگ فانگ مالک هتل 5 ستاره فولرتون در سنگاپور نیز بود. این هتل در مالکیت شرکت سینو لند، از شرکت‌های تابعه گروه سینو است که توسط‌ سازمان فار ایست و گروه سینو توسعه پیدا کرده است. پس از مرگ ان‌جی تنگ فانگ پسر او رابرت ريیس شرکت سینو لند شد. سازمان فار ایست بزرگ‌ترین شرکت خصوصی توسعه املاک سنگاپور است. این شرکت توسط ان‌جی تنگ فانگ در سال 1962 تاسیس شد. فار ایست دو زیر مجموعه اصلی به نام‌های مجموعه هتل اورچارد پرید و شرکت یئو هیاپ سنگ، یک شرکت سرمایه‌گذاری و تولید مواد خوراکی و نوشیدنی در سنگاپور، دارد. فار ایست تاکنون بیش از 500 ساختمان و ملک در سنگاپور و به ویژه در خیابان اورچارد، بهترین منطقه خرید و سرگرمی سنگاپور، ایجاد کرده است. فار ایست تنها شرکت توسعه املاکی است که 4 بار جایزه تعالی فدراسیون بین‌المللی املاک و مستغلات (FIABCI)، بالاترین درجه افتخار بین‌المللی در زمینه املاک، را از آن خود کرده است.
گروه سینو مجموعه ای از شرکت‌ها در زمینه املاک و هتلداری است که توسط ان‌جی تنگ فانگ در سال 1971 در هنگ‌کنگ تاسیس شد. سینو یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های املاک در هنگ‌کنگ است. این گروه شامل چندین شرکت خصوصی که مالک آن خانواده ان‌جی هستند و سه شرکت سهامی عام به نام‌های «املاک تسیم شا تسوی»، «شرکت سینو لند» و «شرکت هتل‌های سینو» می‌شود. کسب‌وکار اصلی گروه سینو در زمینه املاک مسکونی، اداری، صنعتی و فروشگاهی برای مقاصد فروش و سرمایه گذاری است. این گروه همچنین در زمینه ساخت و مدیریت هتل فعالیت می‌کند. گروه سینو در سال 2009 بیش از 9000 کارمند داشت. در حال حاضر ريیس و مدیر عامل گروه سینو پسر ان‌جی، رابرت است. در حال حاضر گردش مالی سالانه فار ایست و گروه سینو با هم 5/ 5‌میلیارد دلار و مجموع دارایی‌های آنها بیش از 40‌میلیارد دلار تخمین زده شده است. این دو شرکت در مجموع مالک 12 هتل با مجموع بیش از 4700 اتاق هستند. تنگ فانگ به‌رغم اقبال و ثروتی که داشت، همواره بدون تجمل و با میانه‌روی زندگی می‌کرد. او با وجود اینکه مالک یک چهارم بازار مسکن سنگاپور بود، 30 سال در همان خانه قدیمی خود در سنگاپور زندگی کرد و عادت داشت در سفر با هواپیما با خود غذای خانگی ببرد. ان‌جی تنگ فانگ در 23 ژانویه سال 2010 دچار خونریزی مغزی شد و به بیمارستان انتقال يافت تا تحت عمل جراحی قرار‌گیرد. اما او بالاخره در 2 فوریه در حالی که ثروتمندترین فرد در سنگاپور بود از دنیا رفت. تنگ فانگ
6 فرزند داشت. پسر بزرگ او رابرت و پسر کوچک‌ترش فیلیپ در حال حاضر به ترتیب مسوول کسب‌وکار خانواده در هنگ‌کنگ و سنگاپور هستند. این خانواده چندین اسب مسابقه موفق نیز دارد که در استبل معروف لاکی نگهداری می‌شوند.
الهام جوادی
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۱۴ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۳۴:۸ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد