دبرا فيلدز ، پيشرو در صنعت شيريني‌پزي

دبرا فيلدز ، پيشرو در صنعت شيريني‌پزي
دبرا فيلدز كه به دبي فيلدز مشهور است اعتقاد دارد كه «بزرگ‌ترين شكست در زندگي اين است كه هرگز تلاش نكنيد.»
دبرا فيلدز كه به دبي فيلدز مشهور است اعتقاد دارد كه «بزرگ‌ترين شكست در زندگي اين است كه هرگز تلاش نكنيد.» شايد به همين خاطر باشد كه شيريني فروشي خانم فيلدز كه در سال 1977 از آشپزخانه‌اي كوچك كار خود را آغاز كرده بود به شركتي پيشرو در صنعت شيريني‌پزي تبديل شد و ارزشي بيش از 500 ميليون دلار يافت و همچنين دبي فيلدز هم به يكي از قابل احترام ترين زنان عرصه كسب و كار تبديل شد.
دبي فيلدز از كودكي همواره شيفته پختن و خوردن شيريني بود. در طي سال‌ها او توانست تا دستورالعمل‌هاي مخصوصي را براي پخت شيريني تهيه كند. البته در 13 سالگي مجبور شد كار كند تا بتواند پول لازم براي خريد مواد اوليه شيريني پزي را به‌دست بياورد. دبي فيلدز در 19 سالگي ازدواج كرد، او در ابتدا خانه دار بود اما كمي بعد احساس كرد كه بايد كسب و كاري را آغاز كند؛ به همين خاطر هنگامي كه 20 ساله بود تصميم گرفت تا مغازه‌اي براي تهيه و فروش شيريني هايش تاسيس كند. تصميم او نه مورد حمايت پدر و مادرش قرار گرفت و نه مورد حمايت همسرش.
خانواده‌اش معتقد بودند كه او آينده موفقي در حرفه شيريني پزي نخواهد داشت چرا كه نه سرمايه اوليه‌اي داشت و نه تحصيلات كافي. اما به‌رغم عدم حمايت خانواده، دبي فيلدز دست از تلاش براي يافتن سرمايه‌گذار بر نداشت. او كه به خودش و كيفيت شيريني‌هايش اطمينان داشت با جست و جوي بسيار موفق شد وامي به ارزش 25 هزار دلار دريافت كند و از اين طريق اولين مغازه خود را در سال 1977 در ايالت كاليفرنياي آمريكا تاسيس كند. روزهاي اول چندان چنگي به دل نزد تا جايي كه دبي خود به خيابان آمد و شيريني هايش را به طور رايگان بين رهگذران پخش كرد. آشنايي مشتريان با طعم شيريني‌هاي او بود كه باعث شد آرام آرام به مشتريانش افزوده شود.
دبي فيلدز مديريت شيريني پزي را بر عهده گرفت و با تاكيد بر مشتري مداري به قدري موفق بود كه تعداد شعبه هايش تا سال 1984 به صد و شصت عدد در امريكا و چهار شعبه در خارج از آمريكا رسيد و طي اين مدت درآمدي 45 ميليون دلاري نصيب او شد. شيريني فروشي خانم فيلدز در حال حاضر بيش از 900 شعبه در آمريكا و 11 شعبه در ديگر كشورها دارد.
همچنين شركت خانم فيلدز در سال 1989 به عنوان اولين شركت فعال در صنعت خرده فروشي مواد غذايي از سيستم رايانه‌اي براي زمان بندي عمليات توليد بهره گرفت و نتيجه بسيار خوبي كسب كرد تا جايي كه مدرسه اقتصادي هاروارد از اين اقدام به عنوان استفاده موفق از تكنولوژي در مديريت كسب و كار نام برد.
دبي فيلدز در سال 1993 شركتش را به فروش رساند و از آن موقع به عنوان سخنگوي شركت فعاليت مي‌كند. همچنين او كتاب‌هاي پر فروشي در مورد آشپزي نوشت كه اولين آنها با استقبال چشمگيري مواجه شد و بيش از يك ميليون و هشتصد هزار نسخه از آن در سطح جهان به فروش رسيد. 
منبع خبر: اینترنت
  ۱۷ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۶:۷:۳۴ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد