اسکندر محمودوف، تاجر و میلیاردر خاموش ازبکستان

اسکندر محمودوف، تاجر و میلیاردر خاموش ازبکستان
اسکندر محمودوف تاجر و مدیر ازبکستانی و هشتادمین میلیاردر جهان در سال 2010 است. ثروت او در حدود 5/8 میلیارد دلار برآورد شده است.
اسکندر محمودوف تاجر و مدیر ازبکستانی و هشتادمین میلیاردر جهان در سال 2010 است. ثروت او در حدود 5/8 میلیارد دلار برآورد شده است.
محمودوف که ثروت خود را از صنعت معدن، فلزات و ماشین‌آلات به دست آورده، مالک عمده شرکت تولید‌کننده مس UMMC یا به زبان ازبک UGMK (شرکت کاوش معدن و متالورژی اورال) و از سهامداران شرکت ترانسماش هلدینگ، بزرگ‌ترین تولید‌کننده لکوموتیو و تجهیزات ریلی در روسیه که در سال 2002 تاسیس شد، است. فروش سالانه این شرکت که 55 هزار کارمند دارد در سال 2008 در حدود 2/3 میلیارد دلار بود.
اسکندر محمودوف در 5 دسامبر سال 1963 در بخارا در ازبکستان به دنیا آمد. او در تاشکند بزرگ شد و به دانشگاه ایالتی تاشکین رفته و با مدرک خاورشناسی فارغ‌التحصیل شد. وی سپس در سازمان‌های مختلف نظامی شوروی در لیبی و عراق مشغول به کار شد. محمودوف طی این فعالیت‌ها توانست زبان عربی خود را تقویت کند.
اولین گام او در ورود به دنیای کسب‌وکار به همراه برادران چرونویز و روبن و گروه ترانس-وورد آنها بود. این شرکت زمانی بزرگ‌ترین تاجر فلز در روسیه بود. محمودوف در سال 1996 به عنوان مدیر کل شرکت گایسکی، شرکت پیشتاز در زمینه سنگ معدن مس در منطقه اورال، انتخاب شد. وی در سال 1999 به همراه شرکایش شركت UMMC را تاسیس کرد و خود ريیس این شرکت شد.
محمودوف در حال حاضر مالک اصلی شرکت UMMC، دومین شرکت تولید‌کننده مس در روسیه بر حسب تولید است. اسکندر محمودوف به همراه شرکایش توانسته 50 درصد سهام خانه نشر رودیونوف، ناشر مجله کسب‌وکار هفتگی روسیه را خریداری کند.
از اسکندر محمودوف اطلاعات بسیار کمی در دست است. او که ازدواج کرده و یک فرزند دارد، در حال حاضر ساکن مسکو است.
الهام جوادی
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۱۷ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۳۲:۲۳ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد