چنگ یو تونگ میلیاردر دیگری از هنگ‌کنگ

چنگ یو تونگ میلیاردر دیگری از هنگ‌کنگ
چنگ یو تونگ میلیاردر دیگری از هنگ‌کنگ با ثروت 8/6 میلیارد دلار است. او با این ثروت صد و ششمین میلیاردر جهان در سال 2010 محسوب مي‌شود.
چنگ یو تونگ میلیاردر دیگری از هنگ‌کنگ با ثروت 8/6 میلیارد دلار است. او با این ثروت صد و ششمین میلیاردر جهان در سال 2010 محسوب مي‌شود.
چنگ ثروت خود را از راه معاملات املاک و مستغلات در هنگ‌کنگ و ماکائو به‌دست آورده است. او مالک شرکت خصوصی چائو‌تای فوک است. چائو تای فوک یک مجموعه شرکت است که مالک هتل شرایتون مارینا بوده و کنترل گروه نیو ورد (دنیای جدید) که یک شرکت فعال در زمینه املاک، زیرساخت‌ها، خدمات و مخابرات در هنگ‌کنگ است را نیز دردست دارد. به گزارش مجله فوربز در سال 2010، چنگ یو تونگ سومین فرد ثروتمند و قدرتمند در هنگ‌کنگ به شمار می‌رود.
چنگ یو تونگ در سال 1925 در لانجیائو در منطقه شاند در گوانگدانگ چین و در خانواده‌ای فقیر متولد شد. پدر او در یک مغازه فروش ابریشم در گوانگژو کار می‌کرد. دوست پدر او، چو، یک تاجر طلا بود. چنگ یو تانگ تنها توانست مدرسه ابتدایی را به پایان رساند و سپس در 15 سالگی در زمان جنگ دوم بین چین و ژاپن شاند را ترک کرد و به ماکائو رفت تا در مغازه طلافروشی چائو تای فوک به عنوان یک کارآموز نزد آقای چو دوست پدرش مشغول به کار شود. در سال 1943 چنگ با چائو چویی یینگ، دختر موسس چائو تای فوک، ازدواج کرد. آقای چو و پدر چنگ قبل از تولد فرزندانشان دوست و همکار یکدیگر در مغازه ابریشم فروشی بودند. به این شکل چنگ کسب‌وکار طلا و جواهرات چائو تای فوک را در سال 1956 به ارث برد. وي به تدریج به کار توسعه املاک در هنگ‌کنگ وارد شد. وي در اواخر دهه 1960 و در زمان رکود زمین در هنگ‌کنگ، زمین‌های زیادی را خرید و به این شکل زمينه را برای تاسيس شرکت توسعه املاک نیو ورد در سال 1970 فراهم كرد. او در این سال به همراه چند شریک دیگر در صنعت جواهرفروشی این شرکت را راه‌اندازی کرد. چائو تای فوک در حال حاضر تبدیل به یک گروه بزرگ از شرکت‌ها در زمینه توسعه املاک، هتلداری، حمل‌و‌نقل، جواهرات، بندرگاه‌ها و مخابرات است. چنگ یو تونگ مالک و ريیس این شرکت است. این گروه مالک بخش عمده سهام شرکت توسعه املاک نیو ورد است. نیو ورد در چین و هنگ‌کنگ در زمینه املاک، زیرساخت‌ها، حمل‌و‌نقل، خرده‌فروشی، هتلداری، مبادلات سهام و مخابرات فعالیت می‌کند. بخش جواهرفروشی چائو تای فوک در کشورهای مختلف فروشگاه‌های متعددی دارد که از جمله آن بیش از 150 مغازه در چین است. این بخش از سال 2005 تاکنون جایگاه نخست در بازار چین را در اختیار داشته است.
چنگ از سال 2004 به عنوان مدیر غیراجرايی به شرکت بین‌المللی لایف استایل، مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای در هنگ‌کنگ که مالک آن ژوزف لائو است، پیوسته است. چنگ مدیریت و مالکیت بخشی از سهام شرکت‌های «شان تک» و «انجمن گردشگری و سرگرمی ماکائو» که مالک هر دو استنلی هو است، را نیز در اختیار دارد. او همچنین عضو هیات مدیره بانك ‌هانگ سنگ،‌ سومین بانک بزرگ هنگ‌کنگ است.
چنگ یو تونگ بنیادی به نام خود تاسیس کرده که در امور خیریه فعالیت دارد. این بنیاد تاکنون 30 میلیون دلار هنگ‌کنگ به منظور توسعه تحقیقات و ارتقای سطح آکادمیک، به دانشگاه چین اهدا کرده است. او در حال حاضر ساکن هنگ‌کنگ بوده و 4 فرزند دارد. چنگ به بازی گلف علاقه دارد و با تعدادی از افراد ثروتمند دیگر چون استنلی هو و ژوزف لائو ارتباطات خوبی دارد. چنگ یو تونگ در سال 2008 موفق به دریافت جایزه گراند بائوهینیا، بالاترین درجه افتخار در سیستم پاداش هنگ‌کنگ شد. او به خاطر قدردانی از مشارکت قابل توجه و بلندمدتش برای رفاه و ارتقای هنگ‌کنگ به این افتخار دست یافته است.
الهام جوادی
- مقالات مرتبط:
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۱۸ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۷:۵۳:۶ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد