دکتر اریک اشمیت، مدیرعامل وفادار گوگل

دکتر اریک اشمیت، مدیرعامل وفادار گوگل
دکتر اریک اشمیت مدیرعامل، رییس هیات‌مدیره و مدیر اجرایی شرکت گوگل و از اعضای هيات‌مدیره شرکت اپل (Apple) است.
دکتر اریک اشمیت مدیرعامل، رییس هیات‌مدیره و مدیر اجرایی شرکت گوگل و از اعضای هيات‌مدیره شرکت اپل (Apple) است. اشمیت همچنین عضو هيات معتمده دانشگاه کارنگی ملون و دانشگاه پرینستون است. او با ثروت 3/6 میلیارد دلاري صد و هفدهمین میلیاردر جهان در سال 2010 است. ثروت اشمیت در سال گذشته به میزان 9/1 میلیارد دلار افزایش یافته است.
اریک امرسون اشمیت در 27 آوریل سال 1955 در شهر واشنگتن آمریکا متولد شد. او پس از فارغ‌التحصیلی از دبیرستان یورک تاون (ویرجینیا) به دانشگاه پرینستون رفت و در سال 1976 از این دانشگاه مدرک مهندسی دریافت کرد. او سپس برای ادامه تحصیل به دانشگاه کالیفرنیا در برکلی رفت و در سال 1982 مدرک کارشناسی ارشد در رشته کامپیوتر گرفت. او در این دوره شبکه‌ای طراحی و پیاده‌سازی کرد که کامپیوتر مرکزی فضای دانشکده را به دپارتمان علوم کامپیوتر و دپارتمان مهندسی الکتریکی و علوم کامپیوتری متصل می‌کرد. اشمیت با ارائه پایان‌نامه‌ای درباره مشکل مدیریت توسعه نرم‌افزارهای توزیع شده و ابزارهایی برای حل این مشکل در سال 1982 و در رشته مهندسی الکترونيك و علوم کامپیوتری (EECS) از دانشگاه کالیفرنیاي برکلی، مدرک دکترا دریافت کرد.
اریک اشمیت در آغاز راه حرفه‌ای خود در پست‌هایی فنی در شرکت‌های تکنولوژی اطلاعات شامل آزمایشگاه بل، زیلوگ و مرکز تحقیقات پالو آلتو شرکت زیراکس کار کرده است. او در سال 1983 به شرکت سان مایکرو سیستم پیوست. او در این شرکت نقش بسیار مهم و اساسی را در بازار Javaداشت تا اینکه به مقام مسوول ارشد تکنولوژی ارتقا پیدا کرد. اشمیت در مدت خدمتش در شرکت سان كه 14 سال طول كشید، در پست‌های اجرایی مختلفی در این شركت کار کرد كه نتیجه آن بدست آوردن شناخت بین‌المللی در توسعه تكنولوژی و اینترنت در ارتباطات جمعی در تجارت، دولت، تحصیلات، فرهنگ و علم و دانش بود.
او در سال 1997 به عنوان مدیرعامل به شرکت نوول پیوست. او پس از اینکه شرکت شرکای تکنولوژی کمبریج شرکت نوول را خرید این شرکت را ترک کرد. موسسان گوگل، لاری پیج و سرگئی برین با اشمیت مصاحبه‌ای انجام دادند که بسیار آنها را تحت‌تاثیر قرار داد. به این شکل آنها اریک اشمیت را در سال 2001 استخدام کردند تا شرکتشان را اداره کند. اشمیت در مارس سال 2001 ريیس هيات‌مدیره گوگل شد و در آگوست همان سال نیز مدیرعامل این شرکت شد. اشمیت در گوگل علاوه بر مسوولیت‌های قانونی یک مدیرعامل، مدیریت نایب ريیسان و بخش‌های فروش را نیز بر عهده دارد. او همچنین بر ایجاد زیرساخت سازمانی لازم برای حفظ رشد سریع گوگل و تضمین اینکه کیفیت در سطح بالایی قرار داشته باشد و در عین حال دوره توسعه محصول حداقل باشد، تمرکز دارد.
اشمیت در آگوست سال 2006 به عضویت هيات‌مدیره شرکت اپل نیز درآمد. البته در سال 2009 اعلام شد که او به خاطر تعارضاتی بر سر سود و افزایش رقابت بین اپل و گوگل می‌خواهد از مقام خود در اپل استعفا دهد.
اشمیت در مدرسه کسب‌وکار استنفورد نیز به عنوان یک پروفسور پاره وقت تدریس کرده است. او از سوی مجله PC ورلد در سال 2007 در فهرست مهم‌ترین افراد در زمينه وب به همراه لاری پیج و سرگئی برین در جایگاه نخست قرار گرفت. او از نویسندگان برنامه نرم‌افزار «لکس»، یک برنامه تحلیلگر لغوی (lexical analyzer)، برای شرکت یونیکس است.
اشمیت دو فرزند دارد و در حال حاضر به همراه همسرش، وندی، در آترتون در ایالت کالیفرنیا زندگی می‌کند. او در فهرست 200 کلکسیون دار برتر آرت نیوز قرار دارد. او بنیادی نیز به نام بنیاد خانواده اشمیت تاسیس کرده که به امور حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی می‌پردازد.
الهام جوادی
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۱۸ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۹:۵۹:۲۹ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد