خرید مرتع در آمریکا آغاز راه فیلیپ آنشوتز

خرید مرتع در آمریکا آغاز راه فیلیپ آنشوتز
فیلیپ آنشوتز کارآفرینی آمریکایی است که با ثروت 6 میلیارد دلاری خود که از سرمایه‌گذاری‌های مختلف به‌دست آورده، در جایگاه صد و بیست و سوم میلیاردرهای جهان در سال 2010 قرار دارد.
فیلیپ آنشوتز کارآفرینی آمریکایی است که با ثروت 6 میلیارد دلاری خود که از سرمایه‌گذاری‌های مختلف به‌دست آورده، در جایگاه صد و بیست و سوم میلیاردرهای جهان در سال 2010 قرار دارد.
فیلیپ فردریک آنشوتز در 28 دسامبر سال 1939 در شهر راسل در ایالت کانزاس متولد شد. پدر فیلیپ یک سرمایه‌گذار زمین بود که در مراتع و زمین‌های کلرادو، اوتا و ویومینگ سرمایه‌گذاری می‌کرد و نهایتا نیز به کسب‌وکار حفاری و کاوش نفت روی آورد. پدر بزرگ فیلیپ، کارل آنشوتز (متولد سال 1859 در منطقه بزرگ آلمانی سامارا در روسیه) از روسیه به آمریکا مهاجرت کرده بود و بانک ایالتی فارمرز (کشاورزان) را در شهر راسل ایالت کانزاس تاسیس کرده بود. آنشوتز در شهر‌هایز در ایالت کانزاس بزرگ شد. محل کسب‌وکار اکتشاف نفت پدرش، شرکت حفاری سیرکل A در نزدیکی باب دال بود. در سال‌های بعد، آنشوتز درکمپین سیاسی دال شرکت کرد.
فیلیپ آنشوتز در سال 1957 از دبیرستان ویچیتا فارغ‌التحصیل شد و سپس به دانشگاه کانزاس رفت. او در سال 1961 با مدرک کارشناسی از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شد. آنشوتز در این دانشگاه یکی از اعضای انجمن برادری سیگما چی نیز بود.
آنشوتز در سال 1961 و پس از فارغ‌التحصیلی شروع به خرید زمین‌ها و مراتع مختلف در کانزاس، اوتا و ویومینگ کرد و نهایتا کل شرکت حفاری پدر را خرید و از آن سود زیادی کسب کرد. در اوایل دهه 1980 مرتع آنشوتز با ذخیره یک میلیارد بشکه نفت تبدیل به بزرگترین حوزه اکتشاف نفت در آمریکا از زمان خلیج پرودهو در آلاسکا (در سال 1968) شد. آنشوتز در سال 1982 نیمی از سهام خود را به شرکت نفتی موبیل به قیمت 500 میلیون دلار فروخت. گفته می‌شود آنشوتز با خرید زمین‌های ایالت‌های غربی، بیش از هر شهروندي در آمریکا مالک زمین‌های کشاورزی و مرتع است.
فیلیپ آنشوتز سپس پرتفولیوی خود را با سرمایه‌گذاری در سهام، املاک و خطوط راه آهن تنوع بخشید و سپس شروع به سرمایه‌گذاری در شرکت‌های سرگرمی کرد. وی سرمایه‌گذاری‌های خود را به بخش‌های مختلفی چون مخابرات، ورزش، املاک و مستغلات، رسانه و فیلم‌های سینمایی گسترش داده است. آنشوتز در سال 1984 با خرید شرکت خط آهن صنایع ریو گراند، وارد کسب‌وکار خطوط آهن شد. آنشوتز از طریق این شرکت خطوط آهن دیگری چون خط آهن پاسیفیک جنوبی را نیز به مالکیت خود درآورد و سپس با ادغام شرکت با شرکت یونیون پاسیفیک، در سال 1996 نایب ريیس شرکت یونیون پاسیفیک شد. او قبل از این ادغام نیز از سال 1988 مدیر شرکت پاسیفیک جنوبی و از سال 1993 تا 1996 ريیس غیر‌اجرایی این شرکت بود. آنشوتز مدیر شرکت‌های دیگری چون شرکت نفت فارست، کوئست و شرکای پاسیفیک انرژی بوده است. وی از اعضای هيات‌مدیره موسسه پترولیوم آمریکا و شورای پترولیوم ملی آمریکا نیز بوده است.
آنشوتز مالک چندین مجموعه فرهنگی و سرگرمی همچون مجموعه منچستر ایونینگ نیوز در لندن، تئاتر کداک در لس‌آنجلس و مجموعه‌های ورزشی و فرهنگی‌ای چون استیپلزسنتر، مجموعه ورزشی O2 در لندن و هوم دیپوت سنتر است.
فیلیپ آنشوتز همچنین از موسسان لیگ فوتبال میجر و چندین تیم فوتبال شامل ال‌ای گالکسی، شیکاگو فایر، هوستن داینامو، سان خوزه ارتکویکز، نیویورک/نیوجرسی مترو استارز و کانزاس سیتی ویزاردز بود. وی همچنین مالک بخشی از سهام تیم بسکتبال لس‌آنجلس لیکرز و تیم‌هاکی روی یخ لس‌آنجلس کینگز است. آنشوتز مالکیت تور دوچرخه سواری کالیفرنیا و چندین زمین گلف را نیز در اختیار دارد. آنشوتز در بنگاه‌هایی خانوادگی همچون «تاریخچه نارنیا» نیز سرمایه‌گذاری کرده است.
آنشوتز که یکی از اعضای کلیسای پرسبیتری‌های آوانجلیکا است، یک مسیحی پیرو سنت‌های قدیم به شمار می‌رود. او مدت‌ها تنها میلیاردر ایالت کلرادو بود. آنشوتز به همراه همسرش که در سن 16 سالگی با او آشنا شد،‌ در حال حاضر 3 فرزند دارند و ساکن دنور در کلرادو هستند. گفته می‌شود آنشوتز مالک کلکسیون هنری بسیار بزرگی از هنر غربی است. 
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۱۸ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۳۱:۱۶ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد