میلیاردر شدن با فروش پیچ و بست

میلیاردر شدن با فروش پیچ و بست
رینهولد وورت، میلیاردر دیگری از آلمان است که با ثروت 7/5 میلیارد دلاري مثل همتای دیگر میلیاردر خود، استفن کوانت در جایگاه صد و سی و دوم فهرست میلیاردرهای فوربز در سال 2010 قرار دارد.
رینهولد وورت، میلیاردر دیگری از آلمان است که با ثروت 7/5 میلیارد دلاري مثل همتای دیگر میلیاردر خود، استفن کوانت در جایگاه صد و سی و دوم فهرست میلیاردرهای فوربز در سال 2010 قرار دارد. وی کارآفرینی آلمانی است که یک شرکت تجاری پیچ و بست و اتصالات را راه‌اندازی کرده که در حال حاضر با بیش از 60 هزار کارمند در بازارهای جهانی در تکنولوژی چفت و بست و مونتاژ پیشتاز است.
رینهولد وورت در 20 آوریل سال 1935 در اوهرینگن در استان بادن وورتمبارگ آلمان متولد شد. او پسر آلما و آدولف وورت بود. آدولف وورت در سال 1945 یک شرکت عمده‌فروشی پیچ و بست برای کارهای نجاری و فلزکاری در هوهنلوهه کوئنزلسائو تاسیس کرد. رینهولد در نوجوانی نوازندگی ویولن می‌آموخت. در سال 1949 و زمانی که رینهولد 14 ساله شد، پدرش او را از مدرسه بیرون آورد و او را به عنوان یک کارآموز و یکی از کارکنان عملیات عمده‌فروشی به شرکت پیچ‌سازی خود در کوئنزلسائو آورد. آدولف وورت زمانی‌که رینهولد 19 سال داشت از دنیا رفت و رینهولد که تازه به سن جوانی رسیده بود، طی دو سال بعد از مرگ پدرش توانست کل شرکت را به دست گیرد. درآمد سالانه شرکت در آن زمان در حدود 80 هزار یورو در سال بود. از آنجایی که بازار محلی اقتصادی آسیب پذیر و ضعیف بود، وورت تجارت خود را به کشورهای خارجی گسترش داد تا اینکه شرکت در سال 1962 اولین شرکت فروش خارج از کشور خود را در هلند بازگشایی کرد. اولین شرکت وورت در آمریکا در سال 1969 راه اندازی شد و به دنبال آن اولین شرکت در آفریقا در سال 1970 و در استرالیا در سال 1982 تاسیس شد. وورت در سال 1987 با خرید یک شرکت ژاپنی و همچنین ایجاد یک زیرمجموعه شرکت در مالزی به بازارهای آسیا وارد شد.
رینهولد وورت طی چندین دهه این شرکت محلی کوچک را تبدیل به یک شرکت جهانی با فروشی بیش از 7/10 میلیارد دلار کرده است. امروزه بیش از 3 میلیون مشتری این گروه از بخش‌های مختلف تجاری و صنعتی هستند. محصولات و خدمات این شرکت شامل بست‌ها و اتصالات، پیچ، میخ‌های پرچی، مواد شیمیایی،‌ اتصالات مبلمان و ساخت و ساز، ابزارآلات، ابزار‌های مکانیکی، ابزارهای نصب، ابزارهای اتومبیل، مدیریت انبار و سیستم‌های بازیافت و ذخیره مواد می‌شود و تعداد محصولات این شرکت به بیش از 120 هزار نوع مختلف محصول می‌رسد. در حال حاضر گروه وورت بیش از 430 شرکت فعال در بیش از 86 کشور در سرتاسر دنیا دارد و در واقع بیش از 60 درصد بازگشت سرمایه شرکت از خارج از آلمان حاصل می‌شود. این گروه سهامي ‌در بنگاه‌های بانکداری و انرژی خورشیدی نیز دارد. به دنبال رکود جهانی در سال 2009 فروش این گروه به میزان 15 درصد کاهش یافت. در حال حاضر رابرت فریدمن مدیریت گروه وورت را برعهده دارد.
رینهولد وورت در سال 1994 از بخش عملیاتی شرکت کناره‌گیری کرد و تا سال 2006 ريیس هیات مشورتی گروه بود. او از سال 1999 تا 2003 مدیر موسسه تازه تاسیس کارآفرینی در دانشگاه کارلسروهه بود. وورت بخشی از ثروت خود را در بنیاد وورت کوئنزلسائو سرمایه‌گذاری کرده است. گروه وورت حامي ‌تیم‌های ورزشی مختلفی در رشته‌های دوچرخه‌سواری حرفه‌ای، فوتبال، فرمول 1 و غیره است.
رینهولد وورت در سال 1956 با کارمن وورت ازدواج کرده و 3 فرزند دارد. دختر او بتینا از سال 2006 ريیس هیات مشورتی شرکت است و دامادش مارکوس بخش محصولات مخصوص ساختمان در گروه را اداره مي‌کند. رینهولد وورت که در حال حاضر بازنشسته شده یک موتور هارلی دیویدسون و گواهینامه حرفه‌ای خلبانی دارد. وی همچنین یک کلکسیون هنری بزرگ و وسیع شامل کارهای امیل دولد،‌ ارنست لجر، آلفرد هیچکاک، ادوارد مونش و پابلو پیکاسو دارد. دانشگاه پالرمو به وورت دکترای افتخاری در تاریخ هنر و موزئوگرافی اعطا کرده است. رینهولد مالک یک کشتی تفریحی به طول 280 فوت به نام «کنجکاوی در جنبش» است. رينهولد وورت در حال حاضر ساکن کوئنزلسائو است.
الهام جوادی
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۱۹ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۸:۴۶:۱۵ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد